A.M. Geplaatst: 10 februari 2019 Geplaatst: 10 februari 2019 Onder het mom van "niet omdat moet maar omdat het kan": tuinbonen geplant. Quote
Patrijs Geplaatst: 10 februari 2019 Geplaatst: 10 februari 2019 Dat ziet er weer goed uit! Laat het voorjaar maar komen. Maar wat zit er nu als afscheiding? Een soort mat? Hier vandaag mest gereden voor het maisvak en het vak waar de voorjaarsgroenten komen.Ook de composthoop deels omgezet en afgedekt met maisstengels die ik in tweeen heb gehakt.Er is nu weer ruimte, van de tuin komt niet veel afval meer maar van de keuken nog wel wat. Ook vast het gaas en de palen voor de peulen e.d. klaar gelegd. Quote De moestuin van Patrijs
A.M. Geplaatst: 10 februari 2019 Geplaatst: 10 februari 2019 Dat is een slakkenborstel. Een paar jaar terug neergezet, maar doe geen moeite om ze te halen: echt hongerige slakken gaan er toch wel overheen heb ik meegemaakt Bovendien zijn ze peperduur! Quote
Patrijs Geplaatst: 10 februari 2019 Geplaatst: 10 februari 2019 Kijk, weer wat geleerd.Ik wist wel dat er harige slakken bestonden, maar niet dat er slakkenborstels bestonden.En de strijd om het eten heb ik al lang geleden gewonnen van de slakken. Quote De moestuin van Patrijs
laen Geplaatst: 10 februari 2019 Geplaatst: 10 februari 2019 Gisteren en eergisteren de wilde haag achter de tuin stevig uitgedund (of dingen die bomen waren geworden gehalveerd), dat kon nog wel eens resulteren in wat dode halve bomen maar dan zet ik daar een fruithaag voor in de plaats. Deed 't met 2 doelen: sleedoorn meer licht en ruimte geven om weer mooi vorm te laten krijgen, en wat uitzicht op de heides proberen te maken. Ook deels met m'n zoon van bijna 2 gedaan die na een tijdje geen stap meer verzette maar op een plek lol bleef hebben (ideaal, kreeg ik veel gedaan!).. later kwam ik er dan achter dat 'ie dus riant in z'n broek had gescheten . Quote
Mellie Geplaatst: 10 februari 2019 Geplaatst: 10 februari 2019 Muhahaha sorry heel grappig Laen. Maar wel echt balen zeg. Zo smerig die poepbroeken... Vandaag niets in de tuin, maar gisteren des te meer. Ik heb de zandbak schoongemaakt voor de kinderen. Zij blij in de tuin. Moeders aan het werk. Wat onkruid verwijderd. Preitje en wortels geoogst. Kwam ik deze tegen. De zaden zijn gaan bloeien. Hoe lollig is dat?! Allemaal mini preitjes bij elkaar. Nog nooit gezien! Ik heb ook de boot gehoosd... hij stond bijna op zinken, maar hij was dusdanig goed vastgebonden door de man, dat dat, zelfs met die sloot aan water, niet ging. Petje af voor de man. Eigenlijk zijn taak, maar momenteel neem ik hem waar voor alle taken wegens ziekte. Altijd leuk. Dus. Quote
widdy Geplaatst: 11 februari 2019 Geplaatst: 11 februari 2019 Nog niet buiten bezig geweest, al begint het te kriebelen... Vandaag dan maar kort het tuinhuis opgeruimd. De collectie tuinhandschoenen van de dochter verzameld (hoeveel kan ze er hebben?!) en naar de was gebracht, potjes gesorteerd, labeltjes afgewassen, enz... Quote
Charly Geplaatst: 11 februari 2019 Geplaatst: 11 februari 2019 Terras van onkruidjes ontdaan. Nou ja. Met de Franse slag hoor. Iets van 4 wasmanden vol. 1 voor de kippen, 2 voor de varkens en 1, met veel dennennaalden, als mulch voor de blauwe bessen. Nu een lamme bovenarm. Mijn lijf moet ook nog even wennen dat het seizoen weer gaat beginnen. En wat een lekker weer jongens. Hier aan de kust is het echt zacht. Bijna windstil en zonnig! Mmmmm. Quote wees bevriend met kleine dingen
ValeriePlantje Geplaatst: 11 februari 2019 Geplaatst: 11 februari 2019 De bloembakken leeg gemaakt en afgewassen. Daarna opnieuw gevuld met verse teelaarde en er meteen ook maar in sommige verschillende soorten radijsjes in gezaaid. De andere staan klaar om straks ook in gebruik genomen te worden.De oude teelaarde uit de bloembakken omgespit in de moestuin. Kwam ik plots een heleboel bloembollen tegen die ikzelf nooit geplant heb. Daar ik niet weet wat het is deze er toch maar overal tussenuit zitten peuteren en weggegooid. Verder nog de verhoogde moestuinbakken onder handen genomen. Sommige zijn al een tijdje geleden gevuld met verse teelaarde, en blijkbaat vinden onze poezen dit heel aanlokkelijk om ze als schijtdoos te gaan gebruiken...kortom: ik heb dus kattenstront staan scheppen. Ondanks het zonnetje en de mooie vooruitzichten deze week is het toch nog ferm koud. Maar wel heerlijk gezond klussen zo in de tuin. Hopelijk blijft het zo, dan kan ik binnen 2 weken beginnen om de verhoogde moestuinbakken voor te laten warmen. Quote
Patrijs Geplaatst: 11 februari 2019 Geplaatst: 11 februari 2019 Een randje gespit en ook de plek waar ik snijbiet plantjes heb gezet, ik moet ruimte maken om weer een stuk te kunnen frezen.Palmkool planten geoogst, ze gaan bijna bloeien met dit zachte weer. ok de rucola weggehaald die was erg slecht en bij lange stand tijd een bron van ziektes. Wat geschoffeld en de eerste boomstammetjes voor de paddenstoelen mee naar huis gesleept. Quote De moestuin van Patrijs
Jorieke123 Geplaatst: 12 februari 2019 Geplaatst: 12 februari 2019 Wat doet iedereen al lekker veel joh, in de tuin. Ik doe bijna niets... Ja we hebben voor de (strenge) vorst de aardappels afgedekt die nog in de grond zitten. En daar gisteren het plastic zeil weer vanaf gehaald. Er sprongen meteen meerdere muisjes alle kanten op. Die hebben daar lekker warm gezeten die tijd. Ze hadden gelukkig niet aan de aardappels gezeten in die dagen/weken. En dat was het... Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Ciska Geplaatst: 12 februari 2019 Geplaatst: 12 februari 2019 Je bent niet de enige, die nog niets in de tuin doet.... Tis mij nog te nat en te koud om op de tuin bezig te zijn...mijn winterslaap is nog niet voorbij Quote
Patrijs Geplaatst: 12 februari 2019 Geplaatst: 12 februari 2019 Een half bed verwilderde aardbeien opgeruimd, de aardbeistekken er tussen uitgezocht omdat er vorig jaar ziekte in zat.Die mogen niet op de composthoop. De laatste elzen stammetjes naar huis gesleept om er gaten voor paddenstoelenbroed in te boren.Boerenkool en slaplantjes uitgedeeld. En wat gekletst, leuk er komt weer volk op de tuin. Quote De moestuin van Patrijs
fryge Geplaatst: 12 februari 2019 Geplaatst: 12 februari 2019 paar zakken potgrond gehaald, misschien zo nog even wat mixen en een bak vullen met aarde, staat die bak vast klaar dat daar over 2 weken ofzo wat in kan(de erwten achter het raam beginnen net boven de grond te komen). mischien kan ik er dan ook alvast wat aardbeien inzetten, vorig jaar aan het eind van het jaar een hoop plantjes van uitlopers opgepot, die nu nog steeds in hun mini-potjes buiten staan(en tot nu toe allemaal overleven). o ja, zo ook nog even de laatste boerenkoolplant neerhalen voor m'n avondeten vanavond, is die bak ook weer leeg. Quote
Flup Geplaatst: 12 februari 2019 Geplaatst: 12 februari 2019 Ik ben gisteren pas begonnen, wel wat vroeg, maar moestuinkriebels moet je niet negeren. Ook als het vroeger is dan gebruikelijk. Gisteren dus de tuinbonen gelegd en oude mest ingegraven. Vandaag prei voorgezaaid buiten in een bak en morgen hopelijk de peulen- en bonenstellages neerzetten. Als het weer meezit natuurlijk. Quote
Patrijs Geplaatst: 13 februari 2019 Geplaatst: 13 februari 2019 Vanmorgen de rest van de aardbeien opgeruimd. Vanmiddag wat nog moest, geschoffeld en een klein hoekje gespit.Het ruimt en droogt lekker op met dit weer een windje en een zonnetje. Het lijkt wel maart. Vanavond de jaarvergadering van de tuinvereniging dus ik heb net op tijd de tuin weer op orde. Quote De moestuin van Patrijs
Amrutten Geplaatst: 13 februari 2019 Geplaatst: 13 februari 2019 Op mijn nieuwe perceel tegels en randjes laten aanpassen door meneer.Er moet nog enig nivelleer werk gedaan worden, de frees of woelvork moet erdoor en dan mag het warm worden. Op mijn oude tuin bemest met gedroogde koemest en algemeen gerommeld.Deze tuin is nu zo goed als helemaal klaar om beplant, bepoot en bezaaid te worden. Quote
appelvrouw Geplaatst: 13 februari 2019 Geplaatst: 13 februari 2019 Vandaag de beek schoongemaakt, met laarzen aan en de hark en een snoeischaar in de hand het voorste deel weer helemaal vrij gemaakt van blad en modder en van erin groeiende brede graspollen. Ik kan weer vanaf de molenkuil tot ons huis door de beek wandelen. ondertussen kwamen er honderden kraanvogels aan en over die hier komen foerageren op weg naar het noorden. Prachtige vogels erg genieten!! Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
geert h Geplaatst: 13 februari 2019 Geplaatst: 13 februari 2019 Vandaag tot de ontdekking gekomen dat er een muis zich tegoed heeft gedaan aan de spinaziezaden en tuinbonen die ik had gelegd. Bij de volgende poging van een weekend maar een plexiglas plaat over de p9-potjes leggen waarin ik de tuinbonen leg. Quote
Mellie Geplaatst: 14 februari 2019 Geplaatst: 14 februari 2019 In mijn eigen tuin niets, maar de schooltuin des te meer. Wilgen geknot, frambozen gesnoeid, hout fijn gehad, een wilgentenen wal verder geknutseld en plannen gemaakt voor het volgende tuinoverleg! Heerlijk weer, zonnetje erbij. Leuke tuinmensen. Goede ochtend geweest. Quote
Patrijs Geplaatst: 14 februari 2019 Geplaatst: 14 februari 2019 Vanmorgen de laatste kruiwagens mest en compost uitgereden. ( Hoop ik) De compost is nu bijna op, wat kan er een hoop op zo'n tuintje. Quote De moestuin van Patrijs
Amrutten Geplaatst: 14 februari 2019 Geplaatst: 14 februari 2019 De afdekzeilen van een deel van de nieuwe tuin teruggeklapt, en ongeveer 30 m2 bewerkt met de grelinette.Dacht eerst nog dat de frees er aan te pas moest komen. De grond was zo echter zo los, dat frezen niet nodig was.Het begint er goed uit te zien. Quote
Patrijs Geplaatst: 14 februari 2019 Geplaatst: 14 februari 2019 Vanmiddag twee vakken gefreesd. Het bonen en het mais vak. Het schiet op! Quote De moestuin van Patrijs
laen Geplaatst: 14 februari 2019 Geplaatst: 14 februari 2019 Heerlijk zonnetje vandaag dus met m'n zoontje en de duitse dog weer in de tuin aan de slag. Echt dat lente-gevoel . Hij hield zich bezig met het verplaatsen van de stenen van de koudebakken af (trots dat ie was dat ie die kon tillen ..dus die moet ik zo in het donker nog gaan zoeken en terug leggen voor dat de bak vannacht bevriest) en water geven aan alles.. ..ik heb zelf weer een wortel rij gezaaid en een 3-etage-kruidenbak bakken schoon gemaakt zodat daar nieuwe grond in kan. Daar hebben we afgelopen jaar geen enkele kruiden in gezaaid.. misschien dit jaar maar eens doen: tijm en rozemarijn etc. Quote
Jeanne heijmans Geplaatst: 14 februari 2019 Geplaatst: 14 februari 2019 Ik wilde vandaag de compost door de grond gaan werken, maar het had best gevroren, morgen weer een poging, hopelijk is de grond dan niet keihard Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.