Veldjesgraaf Geplaatst: 24 februari 2019 Geplaatst: 24 februari 2019 (aangepast) Ik moest toch even zoeken wat Bit gezien had.1e gehakkelde Aurealia, dat blijkt een vlindertje te zijn. Tja, met deze mooie dagen knalt de natuur uit haar winterslaap. Een genot om naar te kijken. 24 februari 2019 aangepast door Gast Quote
simke Geplaatst: 24 februari 2019 Geplaatst: 24 februari 2019 Dode boom weggehaald en kwee gras telijf gegaan. Quote
laen Geplaatst: 24 februari 2019 Geplaatst: 24 februari 2019 Eigenlijk alleen wat water gegeven vandaag en een kweekbakje in het zonnetje gezet, waarin de stengelui al hard gaat. Maar de extra vroege prei in de koudebak begint ook op te komen . Quote
Stoyanov Geplaatst: 25 februari 2019 Geplaatst: 25 februari 2019 Gisteren voornamelijk onkruid getrokken. Grond belucht met de drietand; om in te drogen.Wat vlieren gesnoeid, voordat de vliegtuigen moeten uitwijken.Mijn slaplantjes van het experiment in de kas gezet.Vonden ze niet fijn. Helemaal wit uitgeslagen.Maar gauw in een propagatortje gezet om al te erge temperatuursverschillen te voorkomen.Lachen; een woelmuis heeft lopen snaaien van mijn spinaziezaad. Nu staan er overal in de kas plukjes spinazie.Waarschijnlijk meegenomen aan zijn pootjes.De tweede zaai maar even afgedekt met bubbelplastic, in de hoop dat hij daar niet onder kruipt.Mijn oude en verweerde heg ben ik aan het 'bekleden' met hederastekken. Hopen dat ze aanslaan.Vreselijk veel oud hout opgeruimd, voordat er boktorren en ander gespuis in komt.Kas ingespoten met schoonmaakazijn. Nu maar wachten op een buitje regen. Anders maar met de lange steel + wisser aan de slag.Sjalotten en knoflook in de kas gaan als een raket! Quote
Stoyanov Geplaatst: 25 februari 2019 Geplaatst: 25 februari 2019 kwee gras te lijf gegaan. Verschrikkelijk die troep.Ik had 6 emmers vol. Quote
Patrijs Geplaatst: 25 februari 2019 Geplaatst: 25 februari 2019 Een plekje gemaakt om de met paddenstoelenbroed geënte stammetjes te leggen.Daarna bamboe geknipt om er overheen te leggen.Er lagen al stammetjes die de hond meesleept uit het duin.Sommige waren vermolmd en een zak gevuld om als mulch op de tuin te brengen.Op de moestuin even geschoffeld maar het was duidelijk op.Naar huis met een stel boerenkoolstronken. Quote De moestuin van Patrijs
Mellie Geplaatst: 25 februari 2019 Geplaatst: 25 februari 2019 Ik heb 2 potten thijm in de grond gezet, 1 pioenroos gedeeld die niet meer in de pot paste. Dat zag ik vorig jaar toen hij al lang en breed uit zijn voegen knapte, dus toen niets mee gedaan. 1 stukje is voor mijn moeder om mee te nemen naar Turkije. De rest is in mijn eigen tuin gegaan. Er staan Lidl doperwten in de week om morgen voor te zaaien. Â Verder heb ik heerlijk in de tuin gezeten in de zon en het bloedjeheet gehad. Een hoog tralala gehalte zo in februari. Quote
Bearded johnie Geplaatst: 25 februari 2019 Geplaatst: 25 februari 2019 Een uurtje gespit, onkruid verwijderd en een stukje sloot schoongemaakt Quote
appelvrouw Geplaatst: 25 februari 2019 Geplaatst: 25 februari 2019 Sugar snaps gezaaid in trays in de kas en Lie is begonnen met wat bomen om te zagen achter bij de appelbomen. Biertje gedronken met de buren in de tuin. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎
Kruidenvrouwtje Geplaatst: 26 februari 2019 Geplaatst: 26 februari 2019 Alle velden gefreesd. Huisje eindelijk klaar. De dakgoten moet alleen nog smurrie in tegen het lekken. Quote You can bury a lot of troubles by digging in the dirt
Flup Geplaatst: 26 februari 2019 Geplaatst: 26 februari 2019 Tuinbonen gelegd en stokrozen gezaaid. Quote
Patrijs Geplaatst: 26 februari 2019 Geplaatst: 26 februari 2019 De bakken met gekiemde doperwten en tuinbonen naar de tuin gebracht en in het nieuwe kweekkasje gezet om verder te groeien.Chinese kool geoogst van onder glas.Het laatste aspergeloof klein gehakt en als mulch gebruikt.Oude vermolmde stammetjes klein gemaakt en ook als mulch gebruikt.Een nieuwe bak tuinbonen gezaaid. De peper en paprika zaailingen in het zonnetje gezet zodat ze wat kleur krijgen. Quote De moestuin van Patrijs
appelvrouw Geplaatst: 27 februari 2019 Geplaatst: 27 februari 2019 Buiten gegeten en genoten van de duizenden kraanvogels op weg naar Zweden die ons kwamen verblijden met hun prachtige V vormingen vluchten van soms wel 500 vogels groot. Er kwamen zeker 3000 over vandaag. Verder flink wat takken door de hakselaar gehaald en samen met Lie het kleine hout van de 10 wilde pruimen die hij achter heeft omgezaagd naar de dorpsstort gebracht. De snippers van het hakselen gaan op de lasagnatuin ( de wilgensnippers) en op de paden vd moestuin ( de pruimensnippers) Wat ik trouwens ook heb gedaan is me insmeren tegen zonnebrand, haha nog nooit gedaan in februari Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎
Jeanne heijmans Geplaatst: 27 februari 2019 Geplaatst: 27 februari 2019 Vandaag heb ik prei, witte kool, knolselderij en uien gezaaid.van de bloemkool die ik in de koude kas heb, een ervan heb ik buiten geplant. Kijken hoe die het gaat doen. Nog wel wat vorst hier. Quote
Mellie Geplaatst: 28 februari 2019 Geplaatst: 28 februari 2019 Wow wat een mooie foto Appelvrouw! Prachtig uitzicht zeg Quote
appelvrouw Geplaatst: 28 februari 2019 Geplaatst: 28 februari 2019 Dank je Mellie, het geeft absoluut niet weer hoe indrukwekkend het is, met het geluid erbij, en de vogels zie je natuurlijk veel beter dan op de plaat gezet door mijn toestelletje.Vandaag heel ander weer en alleen even snel naar buiten geweest om wat kervel ter plekke te zaaien voor de regen komt. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎
Ciska Geplaatst: 1 maart 2019 Geplaatst: 1 maart 2019 Herfstframbozen gesnoeid en opgeruimd, werden iets te vrij naar mijn mening..Aarbeienbed opgeruimd en aangevuld met compost, wat ik nog had liggen. sommige kregen wat meer ruimte en heb veel onkruid gewied. Tuin staat er weer opgeruimd bij  Volgend project is het aanpakken van de composthoop....is een beetje verwaarloosd en meteen een nieuwe opzetten. Materiaal genoeg nu. Quote
Charly Geplaatst: 1 maart 2019 Geplaatst: 1 maart 2019 Oh ja. Aardbeienveld! Moet ik ook nog doen Cis. Goeie! Hier een kledingkast omgebouwd tot kippenhok. Foto’s volgen En heel hard gespit in de tuin. Quote wees bevriend met kleine dingen
Patrijs Geplaatst: 1 maart 2019 Geplaatst: 1 maart 2019 Zo, dat ziet er lekker uit! Wat groen gehaald. De tijdelijke composthoop opgeruimd. De laatste compost in zakken gedaan en de plek gespit.Daar mag van de zomer courgette groeien. Een stukje geschoffeld en een pot met bijna bloeiende narcissen mee naar huis genomen. Quote De moestuin van Patrijs
Mellie Geplaatst: 1 maart 2019 Geplaatst: 1 maart 2019 1 boom herplant en 1 boom verplant. De herplante boom stond achter de zandbak. Prima plek, tenzij je kinderen in de zandbak spelen! Sorry boom, daar ging de klep van de zandbak tegen je aan. Quote
appelvrouw Geplaatst: 1 maart 2019 Geplaatst: 1 maart 2019  En heel hard gespit in de tuin.  Verhuur je ze ook? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎
Ciska Geplaatst: 1 maart 2019 Geplaatst: 1 maart 2019 Hmmmmm als dat zo is (dat verhuren...) mag je ze hier ook langsbrengen hoor..... Quote
pepper Geplaatst: 1 maart 2019 Geplaatst: 1 maart 2019 Ik ben een klein bos aan het wegsnoeien en zagen op mijn nieuwe moestuin, het is nog wel een klusje. Maar ik ben wel tevreden hoe het al opschiet. Het is tenslotte pas 1 maart Quote
Charly Geplaatst: 1 maart 2019 Geplaatst: 1 maart 2019 Hahaha. Jullie mogen ze lenen hoor. Maar... geen garantie dat ze niet per ongeluk een aardappelveldje meeschoffelen. Ze zijn nogal grondig. Quote wees bevriend met kleine dingen
Bearded johnie Geplaatst: 1 maart 2019 Geplaatst: 1 maart 2019 Stukje geschoffeld en geharkt ,ben er nu achter dat het een stuk beter gaat als het wat geregend heeft Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.