Ga naar inhoud

Wat heb je vandaag (of gisteren) in de tuin gedaan? 2019

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Debomen hier totaal geen last van het fruit dat gevallen is.

Komt ook omdat 1 boom leeg ia gebleven en de andere 2 appels heeft.... die nu de wespen aantrekken. .

De pruimen zijn wel blijven hangen. Derde jaar dat deze staat. Nu een pruim of 30

Geplaatst:

De tomaten kleuren nu dan eindelijk rood. Bij bosjes.

Het oogsten is leuk om te doen na al die watersessies.

Verder kijk ik de spinazie de grond uit, en haal lange groene jongens binnen, gourgettes en komkommers .

Een aai voor de junior meloentjes en uiteraard ook voor de senioren.

Tenslotte een bemoedigend gesprek gevoerd met de regenton.

Leegstand maakt 'm depri.

Geplaatst:

Vandaag de AG Pompoenen hun dagelijks water gegeven aangezien die heel wat water nodig hebben met dit warme weer.

En gelijk maar even een mooie foto van 1 van de AG Pompoenen gemaakt, van 1 van de mooiste exemplaren uit de tweede bloei!

DE6CC612-B25E-4E53-8C9F-F767E1AE1D3566121566832727.jpeg

Geplaatst:

beetje veel ongewenst kruid weggehaald wegens vakantieschade, 4 volle kruiwagens na 2 weken weg

heb n nieuwe onkruidgroeiindicator ontdekt: kruiwagen/weekweg

Geplaatst:

Uit de tuin van mijn ouders heb ik alle potten verwijderd. De inhoud in de tuin gegooid. Alles wat dood was, weg. Alles wat leefde bekeken of het de moeite waard was. Op een paar gekweekte rozen na, niet. Zo’n 50 potten weggegooid. Een stuk of 10 bewaard voor een evt toekomstig iets.

Nu ze zo veel in Turkije zitten en we lange droge zomers hebben, droogt alles gigantisch uit. Niet bij te houden als je zo nu en dan langs gaat. Ziet er in elk geval een stuk beter uit. Mijn vader was ook erg blij ermee. Mijn moeder heeft altijd grote moeite met afstand nemen van groengerelateerde zaken...!

In mijn eigen tuin vooral water geven en wat oogsten.

Boom verplant. Ben nog van plan in okt de kastanje te verplaatsen. Tamme kastanje die voor het eerst vrucht draagt. Die komt ergens in het plantsoen. Andere kastanje gaat naar school. Op zich heb ik er de ruimte voor, maar ik heb gezien wat voor schade het oplevert aan je auto waar die harde dingen pats kletter de kletter op vallen... dat gaan we dus voorkomen.

1 aanhanger vol paardenmest leeggeschept. Ligt merendeels op 1 plek te rijpen. Nog 2 hoopjes elders in de tuin.

Eergisteren zag ik dat de kas compleet omgewoeld was. Geen idee door wat. De stapstenen waren bedolven onder de aanrader. Ik heb de tuinslang in een tunnel gestoken en 20 min de kraan vol open gehad. Gisteren was er niks bij gegraven... wat zou het kunnen zijn? We hebben woelmuizen, maar ik heb nog nooit een gangenstelsel gezien. Je ziet een verzakking als je te veel water geeft, bovengronds zie je verder niets. Dit was bovengronds zichtbaar. Misschien een mol? Geen foto helaas, maar gangenstelsel lijkt me op zich wel duidelijk.

Geplaatst:

Mel, ik denk een mol, boven de gangen ligt de aarde iets hoger, een hoop is flink hoger

hier nog eens gewied, weer 1 kruiwagen, pfff 33 graden in Haarlem, en druiven geplukt en bonen en blauwe bessen en tomaten en valappeltje en spruiten

de spruiten waren erg klein en flink los, planten zijn top, niet teveel mest gegeven, misschien te warm geweest.....iemand idee waarom?

Geplaatst:

Letterlijk de hele dag bezig geweest. 4 keer de druk spuit gevuld met water en 4 Kilo Ferromel, 20 kilo op de rug. Hopelijk heb ik daarmee al het mos geraakt. Er blijft weinig levend gras over. Daarna de drukspuit helemaal schoonmaken, want anders verstopt de fijne sproeier die er normaal opzit direct. Nu had ik met de grover sproeier al diverse verstoppingen, moest ik tussendoor de sproeikopjes reinigen. Mijn hemd ligt nu nog in de schoonmaakazijn/zout hopelijk wordt die weer bruikbaar. Ik had echt allemaal oude kleding die op de nominatie stond weg te gaan in de kleding container, behalve mijn hemd en Beeren is tegenwoordig best duur.

https://www.chillipepers.nl

Home of the Turbo.

De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.

Geplaatst:

Veel tomatenopruimwerkzaamheden gehad. Dat dieven totaal niet aan het bijhouden. Ben 2 u bezig geweest in de hitte van de kas en buiten in de motregen. 6 mooie dieven in de tuin gezet. fingers crossed

Beetje bijgemest.

Geplaatst:
. Was 1769 kg.

Allemaal voor je tuintje te beleggen?

Hier blijft de beloofde regen nog uit. Het was wel koud vannacht (kachel aan!) maar nu vandaag weer stralende zon.

Ik heb net de boerenkooltjes water gegeven, ze beginnen eindelijk wat te groeien. En nog wat lossing spul op de Keyhole bewaterd.

Verder vannacht de temperatuur gemeten, 5 graden buiten en 6 in de kas. Lie heeft voor mij alle pimentos die al maanden op het balkon stonden weer de kas in gesleept en vannacht gaat de deur van de kas maar eens dicht, voor t eerst sinds mei.

Zometeen maar eens foto’s maken in de kas ik loop nogal achter met mijn updates

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

@appelvrouw: mijn tuintje is ruim 250m2. Dus met 2m3 compost kan ik theoretisch nog niet eens 1 cm leggen op het hele oppervlak.

Gewicht lijkt veel, maar valt best mee.

Geplaatst:

Tomatenblad geplukt, tomaten geoogst, spercieboontjes geoogst, meloenen een 'regenjasje' aangetrokken ( zie blog),

slecht blad bij de gourgettes weggeknipt, kleine gourgettes weggehaald zodat de laatste grotere wat meer kans krijgen en als

laatste de groene tomaten moed ingesproken vol te houden met rijpen

Geplaatst:

Trosjes druiven geplukt. 1 voor de kip, 1 voor mij, 1 voor de kip en 1 voor mij, 1 voor de kip... afijn. Iedereen was blij

Tomatenbladeren verwijderd. Ook hier wat bemoedigende woordjes toegefluisterd, want sommigen hebben de vele regen moeten bekopen met pythopthora. Ik kan het ze ook niet kwalijk nemen. Alsnog een paar cherrys gesnoept en aardbeien. Dat is tenminste iemand die water wél kan waarderen. Gaan nu pas als een tierelier.

Ik heb heel veel bosbessen, roze met de geweldige naam pink lemonade en blauwe waarvan ik de naam niet leuk geboeg vond om te onthouden én cranberry struiken bij de ah gekocht. Die staan in emmers met water zich vol te drinken voor ze geplant gaan worden.

Geplaatst:

Laatste boontjes geoogst (kan ze niet meer zien!!), bietjes, wortels, knolselderij, paprika, enkele ratte-aardappels.

Hele boel wordt waarschijnlijk een onbestemde groentensoep (behalve de bietjes)

Spinazie gezaaid, matador en turkse spinazie. Gaat onder afdekking de winter in. Eerste keer, dus afwachten.

Verder algemeen geklooid, gewied, gekletst en gepeinsd.

Geplaatst:

Kippenhok schoongemaakt. Paar planten in pot water gegeven die van vocht houden.

Ow ja en ook de aardappels geoogst en de saffraan krokussen in pot gezet.

Geplaatst:

3 komkommers van de tuon gehaald, de pompoenen en kalebassen bekeken . Ze zijn klein. Dus volgend jaar wat eerder op de tuin uitzetten.

Dit weekend gaat de komkommerplant om, de oude aardbeien uit de tuin.

Dan ben ik wel weer even zoet.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...