Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Waar te koop; grotere hoeveelheid bloembollen

Recommended Posts

Rondom ons huis en nieuwe schuur gaat in oktober nog heel wat zand verschoven worden, het ene stuk wat hoger en ergens anders weer wat lager. En het leek mij een goed plan om dan meteen wat bolletjes te poten op de plekken waar zwarte grond aangevuld gaat worden. Dat scheelt weer gaatjes graven later

Maar goed, daar gaan al gauw meer bolletjes in dan dat ze in de tuinwinkels in kleine zakjes met veel verpakkingsmateriaal verkopen. Wie weet een winkel (liefst web-, ) waar je wat grotere hoeveelheden kan kopen? En dan dus ook in grotere verpakking of zelfs in bruine zak zonder mooie kartonnen plaatjes en nietjes en plastic enz.

Het gaat mij dan om de kleinere bolletjes, zoals krokussen en blauwe druifjes en kleine narcis en tulpjes.

Ik kocht wel vaker per post bij de Warande in Laag Keppel, niet eens zo ver van jou vandaan, Jorieke.

Beetje onduidelijk of wel of niet, maar volgens mij hebben ze morgen en zondag een soort open dagen..... (misschien best even bellen om te vragen mocht je daarheen willen?)

Dit is de link naar hun grootverpakkingen. Hun website heet "Sterke bollen". Groot assortiment en veel voor verwildering. Daarvoor even doorklikken.

https://www.sterkebollen.nl/voorjaarsbloeiers/grootverpakking-veel-voor-weinig/

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

• 4 weeks later...

Ik heb het 1 en ander besteld, eerst eens bij de webshop/site die Amrutten doorgaf. Nijssentuin.nl. Ik heb de bestelling ondertussen ook al binnen, en de eerste 300 (kleine) narcissen zijn ook al gepoot vandaag! De rest gaat deze/volgende week de grond in. Hopelijk kan ik hier komend voorjaar mooie foto's posten

De bolletjes zaten in grote papieren zakken, dus dat was helemaal mijn bedoeling! Als vulmateriaal in de doos gebruiken ze stro, dat vond ik ook top. Geen piepschuimen vlokken of van die plastic luchtzakken.

Ik kon helaas niet naar de open dag bij de Warande in Laag Keppel, maar daar ga ik zeer zeker nog langs als ze weer zo'n dag hebben.

• 1 month later...
  • 1 month later...
  • 7 months later...
  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...
19 uren geleden, Martijn zei:

Inderdaad zelfde prijs per bloembol. Alleen bij amsterfarm betaal je 2 x 6 euro verzendkosten voor 500 stuks. 

Zover had ik inderdaad nog niet gekeken.

Ik had ze gisteren besteld en ze zijn nu al binnen. Ik heb aan 250 stuks meer als genoeg, ga er vast ook nog wel wat weggeven

Ik heb ook een doos Rembrandt tulpen van Amsterfarm gekocht. Ben ze nu aan het poten.

Vriendin die plantenasiel runt getipt, ze was enthousiast en plaatste een oproepje op haar fb pagina, waarna nu heeeeeeeel veel plantenasielklantjes bij haar zakjes tulpen gaan afhalen die zij bij de tulpenboer inkoopt. Beetje mega succes geworden, pfft. Gelukkig heeft ze veel helpende handen bij het inpakken en uitleveren. 🌷🌷🌷

• Like 1

Mijn Rembrandt tulpen zijn in Frankrijk aangekomen. Ik twijfel of ik er een groentebed mee vol ga planten on zo bosjes tulpen weg te kunnen  geven in het voorjaar. Zouden er veel besteijdinsmiddelen op de bollen zitten is de vraag🙄

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎