rorror Geplaatst: 7 mei 2020 Geplaatst: 7 mei 2020 12 uren geleden, kevers zei: Ik zag net echter dat ik ze op 15 februari gezaaid heb en niet begin maart, zoals ik dacht. Dan is mijn fout waarschijnlijk geweest dat ik ze te lang in hun p7 potjes heb laten zitten en dat de voeding in april al lang op was. Kan dit nog goed komen? 15febr gezaaid en dan Half / eind april naar groter dan p9 Half /eind april tijdens het verpotten van p7 naar >p9, heb je tijdens het verpotten gezien of de wortels al helemaal rond in het potje gegingen? Of was de onderste laag van de grond zijknat, en zaten de wortels nog hoger? Dus pas half /eind april gingen ze gamme potgrond in? Zo droog mogenlijk de grond houden, voorlopig niet onderwater geven, maar een klein scheutje in de week. En doe daar eens een halve dosing van wat universele kamer planten voeding bij, of iets waar een hoge N (van npk) in zit. Dat ze zo klein zijn, vind ik ook wel apart. Maar er zijn wel wat topics geweest dit jaar, van bepaalde zaai/stekgrond planten tot stilstand kwamen, en na verpotten ze bijna direct weer aan de groei gingen (naar andere potgrond). Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Jeanne heijmans Geplaatst: 7 mei 2020 Geplaatst: 7 mei 2020 Mijn heel kleine paprika plantje staat in de volle grond ondanks dat het super temperaturen zijn.zowel dag en nacht.alles doet het goed behalve die Quote
kevers Geplaatst: 8 mei 2020 Geplaatst: 8 mei 2020 (aangepast) 11 uren geleden, rorror zei: 15febr gezaaid en dan Half / eind april naar groter dan p9 Half /eind april tijdens het verpotten van p7 naar >p9, heb je tijdens het verpotten gezien of de wortels al helemaal rond in het potje gegingen? Of was de onderste laag van de grond zijknat, en zaten de wortels nog hoger? Dus pas half /eind april gingen ze gamme potgrond in? Zo droog mogenlijk de grond houden, voorlopig niet onderwater geven, maar een klein scheutje in de week. En doe daar eens een halve dosing van wat universele kamer planten voeding bij, of iets waar een hoge N (van npk) in zit. Dat ze zo klein zijn, vind ik ook wel apart. Maar er zijn wel wat topics geweest dit jaar, van bepaalde zaai/stekgrond planten tot stilstand kwamen, en na verpotten ze bijna direct weer aan de groei gingen (naar andere potgrond). Ik ben in het graven in mijn geheugen, maar de wortels zijn mij niet speciaal opgevallen. Ik zal ze extra N geven, hopelijk zet dat zoden aan de dijk! Ze zitten namelijk al weer een paar weken in hun nieuwe potjes, maar er gebeurt echt helemaal niets. De tomaten, die in dezelfde grond zijn gezaaid, zijn daarentegen echt al enorm. 8 mei 2020 aangepast door kevers Quote
Saalk86 Geplaatst: 8 mei 2020 Geplaatst: 8 mei 2020 Mijn paprikaplantbladeren in de kas worden helemaal opgevreten! Maar ik kan echt niks vinden wat het is! Er staan tomaten naast die hebben geen schade! iemand enig idee? En tips? Quote Insta, leuke foto’s! https://www.instagram.com/waldengardening/
rorror Geplaatst: 8 mei 2020 Geplaatst: 8 mei 2020 (aangepast) 49 minuten geleden, Saalk86 zei: Mijn paprikaplantbladeren in de kas worden helemaal opgevreten! Fototje? Geen slakkesporen? Misschien een rups, of een kevertje? Even goed de verberg plekjes, schaduwrijk/koele plekken bekijken. Hoop dat je wat vind. Als het slakken zijn, kan je een circel met diatomeeënaarde erom heen leggen. Vind een slak niet fijn, aangezien het sterkabosoberend is en het slakje doet uitdrogen bij contact. 8 mei 2020 aangepast door rorror Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Mellie Geplaatst: 9 mei 2020 Geplaatst: 9 mei 2020 Ze staan bij mij op de patio af te harden en twijfel nog steeds of ik ze vandaag wel of niet in de kas ga zetten. Daar is het met zo’n wel 30 graden, maar savonds natuurlijk een stuk kouder... Ik neig naar wel, want het neemt ook allemaal zo veel ruimte in beslag. Het is wel het eerste jar dat ik planten ga zetten waar al bloemen en zelfs mini pepers aan zitten. Daar kan de wedstrijdpeper nog wel een pintje aan zuigen.... Quote
Saalk86 Geplaatst: 9 mei 2020 Geplaatst: 9 mei 2020 Ik zou dan tenminste komende 2 dagen even wachten Mellie, word komende 2 dagen fors frisser! Quote Insta, leuke foto’s! https://www.instagram.com/waldengardening/
rorror Geplaatst: 9 mei 2020 Geplaatst: 9 mei 2020 Inderdaad, er komen een paar koude nachten aan. Bij mij hebben ze de laatste 2 nachten buiten gestaan. Vanmorgen om 1:00uur 's ochtends was het 16graden, buiten sensor termometer lag op de pot rand van de pepers. Dus heel koud was het vannacht niet. Maar met tempraturen onder de 10c, gaan ze mooi de nacht weer naar binnen. Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Mellie Geplaatst: 10 mei 2020 Geplaatst: 10 mei 2020 Ik zal ze nog een paar nachtjes binnen houden! Quote
rorror Geplaatst: 10 mei 2020 Geplaatst: 10 mei 2020 De laatste dag dat ze buiten stonden. 3dagen en nachten hebben ze elkaat warm gehouden. Maar hoe de komende week er nu uitziet, staan ze de rest van de week binnen. 😕 Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
rorror Geplaatst: 10 mei 2020 Geplaatst: 10 mei 2020 Ze staan er weer warmpjes bij. Het is een beste frisse wind hier aan de kust. Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Erny Geplaatst: 10 mei 2020 Auteur Geplaatst: 10 mei 2020 Afgelopen week deel twee van de pepers meegenomen naar mn huisje op het complex. Alleen de Surinamers, Jeanetjes en de Marietjes staan nu nog thuis onder de growlights. Alle pepers zijn omgepot naar palmpotten en helft staat in glazen kas van de buren en de andere helft in het Lidlkasje. Moeten dus ff stoer zijn de komende nachten maar geen ruimte meer thuis dus geen andere optie. Het eerste pepertje is ook gespot, zoals elk jaar in de Aji Blanco Cristal. Quote
loes Geplaatst: 10 mei 2020 Geplaatst: 10 mei 2020 Op 7-5-2020 om 08:28, kevers zei: Zoals je ziet staan ze in een stellingkast voor glas. Als ik het goed zie staan de planten nog een eind van het glas af. Hier een mooi infotopic over lichtbehoefte Quote
Toto Geplaatst: 10 mei 2020 Geplaatst: 10 mei 2020 Sinds ik dit jaar voor het eerst een deftige serre en bakken (40 cm diep) heb, kan er mij iemand zeggen hoe groot de paprika planten kunnen worden (gewone blok paprika’s uit de supermarkt)? Vroeger zette ik ze per twee in een iets te kleine pot en werden ze maar 3/4de meter groot. Quote Als plan A mislukt heb je nog altijd 25 letters over!
JessicaL Geplaatst: 11 mei 2020 Geplaatst: 11 mei 2020 Ik heb 4 weken geleden zoete puntpaprika's en spaanse pepers gezaaid. Een twee weken erna heb ik nog snackpaprika's, habanero's en jalapeno's gezaaid. (Ik weet het, heel laat) Ik heb slechts 1 kiemplantje die lijkt stil te staan in de spaanse peper en verder niks. Ik heb ze nu van de vensterbank aan de noordkant, verplaatst naar de zuidkant waar meer direct zonlicht komt. Is het mogelijk dat ze nog ontkiemen of moet ik erop rekenen dat ik dit jaar enkel tomaten en komkommers ga hebben? Quote
rorror Geplaatst: 11 mei 2020 Geplaatst: 11 mei 2020 @JessicaL probeer het eens met een plasticzakje over de pot heen, zodat lichtvochtigheid hoger blijft. En eventueel op het internet modem/router plaatsen. Kiemen het best rond de 27graden. Al komt er niks op, koop dan gewoon nog een plantje. Heb er vandaag zelf nog twee gekocht bij tuincentrum. 1x gele blok paprika. 1x Madame Jeanette. Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
JessicaL Geplaatst: 11 mei 2020 Geplaatst: 11 mei 2020 1 minuut geleden, rorror zei: En eventueel op het internet modem/router plaatsen. Kiemen het best rond de 27graden. Haha dat ga ik eens proberen, alhoewel ik moet zeggen dat het hier op de zuidelijke vensterbanken ook wel warm wordt. Had ze daar weggehaald omdat ik vreesde dat het te warm was, maar de rest doet het prima daar (tomaten, komkommers enzo) dus heb ze nu teruggezet in de warmere vensterbanken. En anders idd maar plantjes kopen, maar dat vind ik dan toch niet zo zaligmakend als mijn eigen planten van zaadje tot vrucht kweken 1 Quote
JessicaL Geplaatst: 13 mei 2020 Geplaatst: 13 mei 2020 Update: Ze staan nu in de volle zon en 2 plantjes zijn boven komen piepen van de snackpaprika dus had ze denk ik toch te weinig direct zonlicht gegeven...of in ieder geval te weinig warmte. Staan nu op de verwarming in de zon (zit wel folie op het raam, maar de andere planten doen het ook prima in deze vensterbanken) 1 Quote
Erny Geplaatst: 13 mei 2020 Auteur Geplaatst: 13 mei 2020 Brrrrrr.... afgelopen nacht waren de temperaturen onder het vriespunt. Mijn arme pepers.... ⛄ Quote
rorror Geplaatst: 13 mei 2020 Geplaatst: 13 mei 2020 Hebben ze het zonder kleerscheuren overleefd? Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Erny Geplaatst: 13 mei 2020 Auteur Geplaatst: 13 mei 2020 Geen idee @rorror Ik ben in mn warme huis en zij staan in de kas + lidlkas op het complex. Quote
muls80 Geplaatst: 13 mei 2020 Geplaatst: 13 mei 2020 Dat probleem heb ik ook: ik ben zondag vergeten om mijn pepers binnenshuis te halen en ben donderdag pas weer in staat om iets met ze te doen. Er komen nog wat koude nachten in de Achterhoek aan, heb ik begrepen... Quote Mijn voedselbos onder dit topic
Samson Geplaatst: 14 mei 2020 Geplaatst: 14 mei 2020 Mogelijk min 3 hier komende nacht, dus ik heb alle peper weer meegesleept naar huis. Quote
Erny Geplaatst: 14 mei 2020 Auteur Geplaatst: 14 mei 2020 Als ik een auto had zou ik dat ook doen, maar helaas is dat onmogelijk. Ben benieuwd wat ik zondag ga aantreffen. In Eelde is -7 gemeten de afgelopen dagen... brrrrrrrrrrr dat houdt zo'n Lidlkasje natuurlijk niet tegen.... Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.