appelvrouw Geplaatst: 20 mei 2020 Geplaatst: 20 mei 2020 Op 13-5-2020 om 16:56, Charly zei: naaktslak op de boterham Ik dacht meer aan een bloedzuiger😄maar het is een sliertje marmite dat tegenwoordig in een knijpflesje zit. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Grork Geplaatst: 21 mei 2020 Geplaatst: 21 mei 2020 Deze jongen, gepoot in januari , leverde vier van deze porties op. Wortels ook eigen teelt .. Quote https://www.moestuinforum.nl/blogs/blog/379-grorks-blog/ https://www.moestuinforum.nl/zij-en-heur-landleven-t25424.html
Mellie Geplaatst: 21 mei 2020 Geplaatst: 21 mei 2020 Barbecue weer met salade uet met oa pluksla, kropsla, oik bloem en blad, borage, bieslook, pffff en ga zo door en de sauzen met toevoegingen uit eigen tuin. Dat parasolletje in de kruidenboter was een toevoeging van de kinders. ook leuk. 1 Quote
Jeanne heijmans Geplaatst: 26 mei 2020 Geplaatst: 26 mei 2020 Vandaag de eerste oogst. Erwten en tuinbonen.o wat smaakte het heerlijk Quote
RobO Geplaatst: 27 mei 2020 Geplaatst: 27 mei 2020 zuurkool 2019, hadden we eigenlijk bewaard voor gasten maar ja... Quote
motormuis Geplaatst: 27 mei 2020 Geplaatst: 27 mei 2020 Gisteren bietjes en uien uit eigen tuin. Vanmorgen lekker aardbeien op brood. Quote
appelvrouw Geplaatst: 27 mei 2020 Geplaatst: 27 mei 2020 Aardbeien inderdaad..nog nooit zulk mooi aardbeien jaar gehad. We hebben al kilo’s op, een kilo in de vriezer en het gaat nu pas echt los. En ik hou eigenlijk helemaal niet van aardbeien🤫 in ieder geval niet gekookte. En ook in niet een schaaltje met slagroom zoals Lie. Dus gaat onder de dwang gezond veel aardbeien direct op het veld het mondje in. Nu komen trouwens de Frau Mieze Schindlers, die vind ik wat lekkerder..niet zo dat rode zurige. verder aten we ook sla met rode zuring (...) rucola en rode Melde. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
motormuis Geplaatst: 1 juni 2020 Geplaatst: 1 juni 2020 Vanavond kip in de hoed gegeten. Erg lekker, maar helaas was het niet gestold in de oven. De volgende keer dus iets meer richting quiche gaan denken. Quote
Mellie Geplaatst: 2 juni 2020 Geplaatst: 2 juni 2020 Mmmm, aardbeien! Steeds maar een stuk of 4, maar vandaag al wel 10! En net een yacon van vorig jaar. Was ik vergeten te eten. Lang blijven ze nooit liggen omdat ik ze zo lekker vind. Maar als je ze per ongeluk vergeet en wel 8 maanden laat liggen.... aaaah, die smaak is zooooo lekker! De rest had ik willen bewaren voor de kinderen, maar ik eet ze gewoon lekker zelf op. Nomnomnommmm Ow en zondag deze gefrituurd. Maar een handje en klein, maar wie het kleine niet eert...! Quote
Jeanne heijmans Geplaatst: 2 juni 2020 Geplaatst: 2 juni 2020 Vandaag de eerste aardappels en tuinbonen. Quote
appelvrouw Geplaatst: 3 juni 2020 Geplaatst: 3 juni 2020 Lekker tuinbonen Jeanne, geniet ervan. Ik denk dat ik als ik een halve handvol kan oogsten het veel is, er komen gewoon geen bloemen in de al 35 cm hoge planten😱 Maar we eten er niet minder lekker om. Ik vond in de vriezer nog een veldvarkenprocureurlapje! Samen met de obligate sla, een aardappel uit de winkel en heerlijke Lie-kool met vadouvan kruiden. En natuurlijk een sjuutje van één shii-take. 1 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 3 juni 2020 Geplaatst: 3 juni 2020 Peultjes, kipfilet en een aardappelwafel Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Mellie Geplaatst: 5 juni 2020 Geplaatst: 5 juni 2020 Geroosterde bollen knoflook. Heuse knoflookbollen uet, goed gelukt! (Genoeg ook niet hoor helaas...) Samen met kip en aardappels uit de oven, maar op kruiden na, niet uet. Salade erbij uet. Lekkerrrr Quote
Jeanne heijmans Geplaatst: 5 juni 2020 Geplaatst: 5 juni 2020 Ik heb niet veel aardbeien Zijn nog jonge plantjes, gestekt vorig Jaar maar toch vanmiddag de eerste aardbeitjes op brood 1 Quote
Mellie Geplaatst: 8 juni 2020 Geplaatst: 8 juni 2020 Mmmmm zelfgemaakte broden, gevulde druivenbladeren; de eerste uit de tuin ipv gepekelde, zooooo lekker! eigen yoghurt met olifantenknoflooksprieten en een heerlijke mozzarella salade met basilicum en knoflookpasta. Het geheel gepimpt met prachtige rozen en latherus uit de tuin. Wat een fijne dag was het gisteren! Vandaag weer lekker dolmas. Jummmm Quote
Arja Geplaatst: 8 juni 2020 Geplaatst: 8 juni 2020 Snijbiet even op kleur gelegd voordat het in de pan gehakt werd met de laatste raapstelen, de eerste doperwten, wat tuinbonen uit iemand anders z'n tuin, bieslook en koriander uit mijn kruidentuin, en dan nog rijst, knoflook en walnoten uit de winkel. Quote
Jeanne heijmans Geplaatst: 8 juni 2020 Geplaatst: 8 juni 2020 Morgen doperwten.maar met wortel uit de winkel, toch lekker. Quote
Erny Geplaatst: 9 juni 2020 Geplaatst: 9 juni 2020 Mijn laatste ui van oogst vorig jaar verorberd. En nog steeds goede knoflook van vorig jaar voorradig. Quote
Vastone Geplaatst: 9 juni 2020 Geplaatst: 9 juni 2020 Heerlijk (gele en groene) peultjes met een uitje, knoflook (niet uit eigen tuin) ketjap en sesamzaadjes 😋 Quote
Patrijs Geplaatst: 9 juni 2020 Geplaatst: 9 juni 2020 Als toetje kreeg ik martabak manis met chocolade en extra veel aardbeien uit de tuin. Ik mocht geen foto maken en niet vertellen wie de kok was want hij was wat aan de pan blijven plakken.🤫 Maar daarom niet minder lekker. Daarom maar even een foto van het interweb: Quote De moestuin van Patrijs
Vastone Geplaatst: 10 juni 2020 Geplaatst: 10 juni 2020 Dat ziet er heerlijk uit! Nog nooit van gehoord, lijkt een soort van gevulde cake? Hier pesto gemaakt van paarse basilicum, wordt uiteraard gewoon groene pesto maar smaakte er niet minder lekker om! 1 Quote
appelvrouw Geplaatst: 10 juni 2020 Geplaatst: 10 juni 2020 Ziet er heerlijk uit! Mijn basilicumplantjes zijn nog te kleine voor een pestobereiding, maar gaan wel op de eerste tomaatjes! Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Mellie Geplaatst: 10 juni 2020 Geplaatst: 10 juni 2020 Ik heb vanmiddag met de kinderen gekookt. Was zo gezellig! Gisteren hebben ze 2 recepten gekozen en vandaag uitgevoerd. In het hoofdgerecht zat van mezelf alleen spinazie en net geoogste knoflook in met paprikapoeder. Het nagerecht bevatte naast de winkel- mascarpone, bladerdeeg, slagroom en aardbeien, wel éigen ei, zelfgemaakte vanillesuiker, pepermunt, Appelmunt, thijm en honing van mijn neef. Het was heerlijk, maar de volgende x wordt het toch zonder honing. Het had weinig toegevoegde waarde. Vond het een beetje zonde van de honing. En tijdens het tuinieren zijn er frambozen geplukt, erwtjes geslacht en peultjes versnaperd. Wat hebben we het toch goed. 1 Quote
Jorieke123 Geplaatst: 10 juni 2020 Geplaatst: 10 juni 2020 Wraps met een vulling van gehakt en maïs en peultjes en tomaat-paprika-passata. De wraps zelf ook weer eens zelfgemaakt, met reuzel. Echt echt heel erg lekker hoor. 1 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.