Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ja die reuzel tortilla’s zijn top! Dank voor het recept nog. Ga ze van de week ook weer maken. En dan de dag erna natuurlijk de eier-wraps van dat andere recept. Wacht. Ik zoek het er allemaal even bij. Dan kunnen de mensen thuis het ook volgen. Hahaha. (Sorry. Lach om mijn eigen grapjes. Dat mag zo laat op de avond. icon_e_smile.gif.7c1dcfe198e47ff038664eaa67c55068.gif

Jorieks reuzelwraps (scroll naar de post van feb 2018)

https://www.moestuinforum.nl/topic/3356-tortillas-maken/

Eier-wraps (kunnen prima zonder paddestoelen maar met welk restje groente je ook maar over hebt)

4cdaac0bda7993ebaede5da276a38ebb.jpg

Wij hadden hier vanavond spitskoolsalade en lahanorizo (oh dat! ;) Nee maar serieus. Is een Grieks koolstoofgerecht waarbij de de rijst kookt in de groenteprut. Erg beknoft, en de smaak deed ons wat ongewoon aan maar we vinden em toch lekker. Erg fijn. Want had 11 spitskolen op t zelfde moment rijp. En nog 7 te gaan.

Voor wie t recept wil:

https://www.dimitrasdishes.com/lahanorizo-greek-cabbage-with-rice/

• Like 1

wees bevriend met kleine dingen

Geplaatst:

2b59353c764fb235a514b3a95b84abc9.jpg

Lunch! Alleen de tomaten zijn gekocht. Lekker die verse eitjes. Ik schrik ook vaak als ik een gekocht ei zie tegenwoordig hoe groot die zijn. Komen wij aan met onze kielkipjes met mini eitjes.
Loeihete peper uit de kas... zo pittig dat het mes waarmee ik de peper had gesneden en de komkommer mee sneed, ook naar peper smaakte... dat beloofd wat!

Geplaatst:

Gevulde bonensoep van droogbonen uit 2018.

Zo die zijn op de nieuwe zijn gelegd.

Veel kruiden uit de tuin er door.

Salade erbij van Romeinse sla rucola en bieslook.

Toe aardbeien op bladerdeeg met frangipane van pecannoten walnoten en amandelen.

Geplaatst:

capucijners, aardappelknolselderpuree, mixed peultjes salade, kipworstje, 

nieuw! nu nog lekkerder! jekannietzonder! mixedsalade: heel fijn gesneden wortel, zoete paprika, peultjes, mais, augurk plus limoensap, olifantenknof, wijnazijn, citroenolie snufje thijm, snufje peper en zout, evt snipperkes beenham

• Like 1
Geplaatst:

ba37e73666a88ce703f38470ad1cd314.jpg
Turkse frietjes jaaaa!
Eigen yoghurt met wilde knoffel en olifantenknoflook look, pepers uit de kas, pimento de padron, shishito, Chinese 5c, lila luzi en een rood punt paprikaatje

Het werd voor het serveren al opgegeten, dus moeders moest steeds meer oogsten...!
a6cf27993371ddda1f31584cc5528904.jpg

Geplaatst:

1b470ea30364b537117be66796f6cdca.jpg

Sla 3 soorten bietenblad peterselie bieslook knoflook ingelegde Citroen

Bieten waren 3 soorten chioggia rode en gele en witte. Alleen de witte overigens uit eigen tuin, maar alles is een mooie homogene kleur geworden... bijzonder appetijtelijk. Dus... De partjes Citroen vielen zo uit de Citroen met uitknijpen. Nooit eerder gehad. Heb ze er maar op laten liggen. Munt peterselie en bieslook met granaatappelmelasse van mijn tante uit Turkije.

a1197d22e1ff51a0a92f18145f3c983c.jpg

Geplaatst:

Friet van de aardappels ( bintje) van vorig jaar, de friet was al voorgebakken en ingevroren. Gaan we zeker vaker doen dat is ons heel goed bevallen. En sla, vandaag een vinaigrette met peterselie dille en bieslook. Vers gehakt uitje erbij en een tonijnsalade ook met dille en dragon. Kopje kruidenthee uit eigen tuin toe, we hadden geen puf meer om aardbeien te plukken.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst: (aangepast)

Alvast voor vanavond klaar gemaakt om tijdens het eten in de oven te schuiven, als toetje, crumble met rood fruit. Aalbessen en aardbeien uit de tuin, restje blauwe bessen uit de supermarkt.

(De 2 kleine schaaltjes voor mijn zus gemaakt). 

IMG-20200614-WA0004.jpeg

20200614_113414.jpg

aangepast door Vastone
Geplaatst:

Mmmm het is gelukt! Ik heb het voor elkaar gekregen peultjes en erwtjes in het eten te doen. Dat is voor het eerst denk ik. Ze worden normaliter van de planten afgerukt waar je bij staat en rauw naar binnen gewerkt. Wel met een huilende kleuter waarom hij ze niet zo mocht eten overigens, maar dat mag de pret niet drukken
En pompompommmm, mijn eerste rode uien en een paar tenen knof door de gebakken rijst met eigen eitjes en koriander. Geserveerd in een halve ananas. Kinderen vonden het prachtig. Vooraf tom ka kai met enkel de eigen ui, sereh en koriander.

43ecf8ad141cea3f7641c9a153076dff.jpg

Geplaatst:

Eigen artisjok! Helemaal in mijn uppie. Mals, zelfs de buitenste bladeren waren zacht en de binnenste kon ik zowat in zijn geheel opeten. De bodem was zo belachelijk lekker... ik had die andere willen laten bloeien, maar ik twijfelde toch wel een beetje. Gelukkig zitten er nog 2 aan te komen.

7930ca320d200827c8662ec709fc4c13.jpg

Hoofdgerecht was iets Moluks met eigen sereh, kurkuma, ei, ui, knof, paprikapoeder, tomaten, sambal. Och jongens, het was een waar feestje! Die bruine klodder in het midden is de sambal. Niet heel fotogeniek zie ik nu. Het bord heeft ook geen knalroze maar is egaal blauw. Maar wel erg lekker allemaal. Het ging glad op terwijl ik had gerekend op een lunch hapje voor morgen.

e6a2c16b126f0d59b1183c6e70fe3010.jpg

Geplaatst:

Wauw eigen artisjok, Mellie. Ik ben jaloers! Eet je ze zo? Of doop je nog in een vinaigrette? Lekker hoor!

Hier vanavond capucijners, tuinbonen en erwten door de pastasaus (eigen inmaak natuurlijk. Wel bijna de laatste pot. Goed getimed dus. ) Oh ja. En had ook wat bietjes en bietenblad door de pasta gegooid. En veel knof natuurlijk. Was ook erg lekker!

wees bevriend met kleine dingen

Geplaatst:

Mooie wortels uit een bak! Chapeau

Hier een pannenkoekentaart als Vaderdag brunch. Eigen frambozen, heel en rood, aardbeien, jam en de eitjes voor het beslag.
Ik houd totaaaaaal niet van pannenkoeken, maar dit vond ik heerlijk. Zag dat heel toevallig gisteren in een reclameblok voor de ah. Supersimpel en heel leuk!

fb697ed564904cea97f287b8367bc188.jpg

Geplaatst:

1 laag fruit, 1 laag jam, 1 laag roomkaas met geprakte aardbeien en dat om en om. De laatste laag met fruit zaten ook frambozen bij en de bovenste laag ook. Gele frambozen zijn favoriet, maar die hebben we nog niet genoeg dus waren merendeels roze.

Geplaatst:

Doperwten en capucijners geoogst en in de curry gekieperd. Heerlijk! En lekker veel, dus ik hoef morgen alleen maar een beetje rijst te koken.

20200621_141333.jpg

Geplaatst:

Heerlijk ziet dat er uit jongens!

Ik eet nu, net terug uit Nederland, als avondeten een grote bak lekkere Hollandse yoghurt uit een pak met zo’n beschuitje met zaadjes erin en overgoten met een flinke scheut eigen mispelhoning..mmm

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...