Jeanne heijmans Geplaatst: 4 augustus 2020 Geplaatst: 4 augustus 2020 Vandaag nasi gegeten met ui en paprika uet.tomaatjes erbij ook uit eigen tuin. Quote
Mellie Geplaatst: 4 augustus 2020 Geplaatst: 4 augustus 2020 @rorror ingeprikt en toen in de hete olie. Zeezout er over en smullen maar! (Bij tr frietjes eet je er gefrituurde aubergine, courgette, evt wortel bij met een naturel tomatensaus. Er zit alleen tomaat in met evt pepers. Verder niets en dan de yoghurt met knoflook. Mensen denken vaak dat het een makkelijke maaltijd is, maar ik was om 16 u begonnen en konden 2 u later pas eten. Veel werk, maar zó lekker!) 1 Quote
appelvrouw Geplaatst: 5 augustus 2020 Geplaatst: 5 augustus 2020 (aangepast) In de Lean Mean Fat Reducing Grilling Machine (zo heet dat ding echt) behalve zalm ook groente gegrild, courgettes, koolrabi en tomaatjes met knoflook. Geraspte komkommer met azijn, suiker en peper erbij..mmm 6 augustus 2020 aangepast door appelvrouw Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Mellie Geplaatst: 6 augustus 2020 Geplaatst: 6 augustus 2020 Mücver De laatste 2 nog op de foto. Lekker met een dot yoghurt. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 6 augustus 2020 Geplaatst: 6 augustus 2020 BLT (en rode ui) tortilla's. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Grork Geplaatst: 6 augustus 2020 Geplaatst: 6 augustus 2020 Geroerbakt en gegeten :gourgette, spercieboontjes, worteltjes, tomaten. Alles oogst. Laatste beetje saus kon ik echt niet wegdoen, te lekker. 'k Heb het vlees voor morgen ermee geblust Quote https://www.moestuinforum.nl/blogs/blog/379-grorks-blog/ https://www.moestuinforum.nl/zij-en-heur-landleven-t25424.html
Mellie Geplaatst: 6 augustus 2020 Geplaatst: 6 augustus 2020 De tweede gele paprika uit de kas, samen met een puntpaprika in de salade en alle restjes van gisteren met een vers soepje erbij. Quote
RobO Geplaatst: 6 augustus 2020 Geplaatst: 6 augustus 2020 erwten, wortel, boontjes, ui, tomaat,komkommer,met mayo-kechup-yoghurt-thijm sausje Quote
Jeanne heijmans Geplaatst: 6 augustus 2020 Geplaatst: 6 augustus 2020 Snijbonen uet.dacht o lekker, mijn snijbonen molentje is bot.dus ze waren scherp(scheermesjes) dus weggegooid. Verder sambal oelek gemaakt dat was wel gelukt.met pepers uet natuurlijk. Quote
rorror Geplaatst: 6 augustus 2020 Geplaatst: 6 augustus 2020 Vandaag wat bramen, paar druifjes en een schaaltje aardbeien uit eigen moestuinterras. Straks weer een rijkelijk gepeperd wedstrijdpeper broodje. Heet eten, is zweten en daarna flink afkoelen, pro-tip voor tijdens de hittegolf! 1 Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Mellie Geplaatst: 8 augustus 2020 Geplaatst: 8 augustus 2020 Een heerlijke curry met oa boontjes, erwt, peul, aardappel en tomatenpuree uet met koriander. Was zó lekker. Ik krijg eigenlijk weer zin in wat leftovers. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 8 augustus 2020 Geplaatst: 8 augustus 2020 Oef, alleen maar koude dingen hier hoor. Dus een broodje met kaas en tomaat en komkommer, en een puddingbroodje Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 8 augustus 2020 Geplaatst: 8 augustus 2020 Een puddingbroodje! Ik kan me niet heugen dat ik dat gegeten heb. Hier ook koude zaken, veel kleine tomaatjes met olijfolie en basilicumblaadjes en Armeense komkommer met pez. En zometeen, want we hebben nog niet gegeten, een gebakken courgettes met nog meer van die tomaatjes. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jeanne heijmans Geplaatst: 8 augustus 2020 Geplaatst: 8 augustus 2020 Aardbeien vooral veel aardbeien en er hangen weer zoveel rode aardbeien aan.dooreten geblazen 1 Quote
Goudsbloempje2 Geplaatst: 8 augustus 2020 Geplaatst: 8 augustus 2020 Heerlijke vegetarische hamburgers met koriander, boontjes, courgette, tomaat, komkommer en knoflook uit de tuin. Jammer dat ik nog geen kikkererwten heb, dus die kwamen helaas uit de supermarkt.... Quote
redzebra Geplaatst: 9 augustus 2020 Geplaatst: 9 augustus 2020 tomaat garnaal, garnalen wel niet uit tuin. Quote
rorror Geplaatst: 9 augustus 2020 Geplaatst: 9 augustus 2020 Zelfgemaakte pizza, deels van eigen tuin. Bovenste voor mijn vrouwtje, onderste voor mij 😋 2 Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
appelvrouw Geplaatst: 9 augustus 2020 Geplaatst: 9 augustus 2020 Een enorme salade van één gele CdB plus nog een tweede salade van een moonglow en een rose de Bern. Frietjes van de net geoogste aardappels Pompadour. En erbij een geraspte komkommersalade van Zelhemse komkommer👏 1 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
redzebra Geplaatst: 9 augustus 2020 Geplaatst: 9 augustus 2020 vooral die CdB klinkt lekker, merde dit jaar Quote
Arja Geplaatst: 9 augustus 2020 Geplaatst: 9 augustus 2020 Thaise curry uit mijn Thaise curryboek, met boontjes en courgette uit de tuin. Quote
Grork Geplaatst: 10 augustus 2020 Geplaatst: 10 augustus 2020 10 uren geleden, redzebra zei: tomaat garnaal, garnalen wel niet uit tuin. garnalen wel niet uit tuin. garnalen wel niet uit tuin 't Is dat ik weet dat je een moestuinder bent Quote https://www.moestuinforum.nl/blogs/blog/379-grorks-blog/ https://www.moestuinforum.nl/zij-en-heur-landleven-t25424.html
Mellie Geplaatst: 10 augustus 2020 Geplaatst: 10 augustus 2020 Mmmmmm spinaziesalade uet, de knoflooksaus merendeels uet, de zelfbedachte bonensalade uet met sla en spinazie met een mosterddressing. Zeker voor herhaling vatbaar! Wat nog meer? Nou ja alle kruiden van alle andere dingen, rijkelijk knoflookpasta, ow en een paar vers geoogste uien. Hadden rood moeten zijn. Waren spierwit. Heel apart, want vooralsnog had ik ook daadwerkelijk rode uien. Nou ja. Uien. Tjes Quote
Mellie Geplaatst: 10 augustus 2020 Geplaatst: 10 augustus 2020 Een wedstrijdpeper. Slechts gedeeltelijk. Vond hem bijzonder pittig zo zonder brood erbij en een zeer geslaagd ijsje met aardbeienjam wat ik door de melk had geroerd. Dat was geen straf Quote
Mellie Geplaatst: 10 augustus 2020 Geplaatst: 10 augustus 2020 Ik kan de allerhande van deze maand ten zeerste aanbevelen. Ik kwam enkel recepten tegen die ik wilde uitproberen, maar steeds ontbrekende ingrediënten. Tot deze linzensalade. De spinazie, geroosterde paprika’s en parmezaan van mezelf en vandaag voor het eerst eigen Caesar dressing gemaakt met een eigen eitje. De paprika’s heb ik blijkbaar 151218 ingemaakt. Bijna 2 jaar later eet ik nog steeds de paprika’s van die inmaakbatch. Goed man. Quote
redzebra Geplaatst: 10 augustus 2020 Geplaatst: 10 augustus 2020 @Grork België en Nederland, toch nog wat verschillen . Wel -> weliswaar 1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.