Charly Geplaatst: 20 oktober 2020 Geplaatst: 20 oktober 2020 RobO boft maar met Jolijntje, lees ik zo! Quote wees bevriend met kleine dingen
appelvrouw Geplaatst: 20 oktober 2020 Geplaatst: 20 oktober 2020 Jolijntje mag hier ook wel eens komen! Het diner ici bestond uit een bieten salade met munt olijfjes en appel, gebakken polenta en veldvarkenbraadworstjes met gebakken appel. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 21 oktober 2020 Geplaatst: 21 oktober 2020 Ik ben pompoenwafels aan het bakken, maar de 1e komt er niet zo mooi uit Poging 2 bakt nu... De temperatuur moest wat hoger: 4 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Mellie Geplaatst: 22 oktober 2020 Geplaatst: 22 oktober 2020 Gisteren pasta met bolognesesaus en eigen parmezaan met een salade uiteraard en vandaag:Stoofvlees met oa eigen pompoen en paprika’s en heel veel zelfgeplukte en gedroogde paddenstoelen met de eerste eigen zuurkool. Ole! Het smaakte heerlijk. (Maar wel vandaag gelezen dat mensen vooral paddenstoelen uit een winkel moeten komen omdat te veel mensen op de eerste hulp eindigen, slik!) Quote
Charly Geplaatst: 22 oktober 2020 Geplaatst: 22 oktober 2020 Prachtige wafels, Jorieke (die tweede batch dan he ) Oh en Mellie: doe je voorzichtig? Hier even in een rijstnoodle-fase. Bij de lunch: even wat groenten roerbakken, schepje bouillonpasta erdoorheen en wat harissa, dan 5 min rijstnoodles koken en erdoor kwakken. In 15 min staat zo een super lekker gerecht op tafel. Blij van! (bovendien heb ik nog 6 paksoi weg te werken, en dito hoeveelheid chinese kool. Geen straf! Maar dit gerecht leent zich daar prima voor) 2 Quote wees bevriend met kleine dingen
appelvrouw Geplaatst: 23 oktober 2020 Geplaatst: 23 oktober 2020 Restje rijst met onvolgroeide butternutjes en sambal gebakken en polenta frietjes uit de oven met home made tortillasaus. Salade van andijvie en bietjes en dille. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Flup Geplaatst: 23 oktober 2020 Geplaatst: 23 oktober 2020 Lekker eekhoorntjesbrood uit de natuur met pasta. Hier in Duitsland kun je prima wildplukken en ik ga bijna dagelijks wel op pad. Zo lekker, daar kan geen champignon uit de winkel tegenop! Er groeit genoeg, al is het seizoen wat laat op gang gekomen. 1 Quote
Mellie Geplaatst: 23 oktober 2020 Geplaatst: 23 oktober 2020 Heerlijke kip uit de oven met eigen teufelshorn aardappeltjes en 2 grote en 1 kleine zoete aardappel uit mijn eerste bataat oogst ooit. Quote
RobO Geplaatst: 23 oktober 2020 Geplaatst: 23 oktober 2020 blote billetjes in het gras, aardappeltje, balletje gehakt yoghurt met kweepeerjam Quote
Patrijs Geplaatst: 23 oktober 2020 Geplaatst: 23 oktober 2020 Kijk, dat kan nog met dat warme weer🙄. Vanmorgen ook nog bonen geoogst. Vandaag een campermaaltijd. Rijst en karbo's met ui, knoflook, pepers, tomaten, venkel en wat tijm mee gestoofd. Quote De moestuin van Patrijs
Jorieke123 Geplaatst: 23 oktober 2020 Geplaatst: 23 oktober 2020 Broodjes van de bakker met gekochte komijnekaas want ik moet nodig weer zelf kaas maken. 1 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
RobO Geplaatst: 25 oktober 2020 Geplaatst: 25 oktober 2020 zuurkoolstamp, met een beetje atjar erdoor ik had de kool kennelijk niet zo goed gemengd met het zout want n deel van de pot was al flink zuur, ander deel nog best rauw, samen een goeie mix Quote
Anna3 Geplaatst: 25 oktober 2020 Geplaatst: 25 oktober 2020 Op 23-10-2020 om 10:40, appelvrouw zei: onvolgroeide butternutjes Interessant, daar heb ik er ook nog wel een stel van. Hoe bereid je ze en waar smaakt het naar? Quote
appelvrouw Geplaatst: 25 oktober 2020 Geplaatst: 25 oktober 2020 Ik heb ze in halve schijven gewokt in wok olie @Anna3 maar samen met wat sambal. Wat selderij en zo erbij en dan t restje rijst. Smaakte naar een combi courgette pompoen. 2 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
jootje Geplaatst: 25 oktober 2020 Geplaatst: 25 oktober 2020 Ik zag dit recept in een nieuw boekje...denk dat je dit ook goed kan gebruiken voor die onvolgroeide pompoen, als tip staat erbij dat je de pompoen kan vervangen door courgettes. ... 3 Quote
appelvrouw Geplaatst: 25 oktober 2020 Geplaatst: 25 oktober 2020 Twee dagen gasten en heerlijk gegeten. Dag één frietjes gemaakt door Lie met Veldvarken gehaktballen waar onze vrienden erg van onder de indruk waren..zo zacht en zoveel smaak👍. Erbij een salade van frisée andijvie en bietjes met Mayo. Flink veel verschillende verse pickles, die van de pepers en van de groene tomaatjes, geproefd. Mosterd pickles van vorig jaar. Eigen tomatenketch. Tarte tatin van kweepeer toe. Glaasje eau de vie erbij. Dag twee hebben we op de bio markt die 1 x per maand is een parelhoender gehaald en die in de braad zak in de oven bereid met alleen zout, peper en een handje tijm. De aardappels meegebakken in de zak. Vadouvan snijbiet erbij. Als voorgerecht trouwens oesters van dezelfde markt uit de oven, de oesters afgedekt met een mousse van boter, Nw Zeelandse spinazie, dragon en Pernod. Dessert kweeperen op muskaatwijn met ijs van weer diezelfde markt. 6 flessen wijn erdoor gejast. Beide minstens een kilo aangekomen, de rest van de week dieet😱 8 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Charly Geplaatst: 25 oktober 2020 Geplaatst: 25 oktober 2020 Sjusses, Appelvrouw! Dat zijn maaltijden passend in een sterrenrestaurant! Wat watertandend lekker. Goed de lezen dat jullie zo genoten hebben Hier fluweelzachte kippenragout met rijst en doppertjes. Alles uet behalve de rijst. 2 Quote wees bevriend met kleine dingen
tuinLB Geplaatst: 25 oktober 2020 Geplaatst: 25 oktober 2020 Brahma stoofpotje met bokbier, aardappels en wortels. Volledig uit van eigen land m.u.v. het bier. 2 Quote
Jorieke123 Geplaatst: 25 oktober 2020 Geplaatst: 25 oktober 2020 Hier Jootje en haar man op bezoek, we hebben de lokale horeca gesteund door pizza's te halen. Plus een salade uit onze tuin, met daarin o.a. rode spitskool die ik had opgekweekt uit zaadjes van Jootje En waterbuffel-ijs van de Stoerderij als toetje. Morgen iets met die rode spitskool, ik denk als stamppot. En als lunch een paar pizzapunten want die waren goed aan de maat en dus ligt er nu nog wat in de koelkast 2 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Anna3 Geplaatst: 25 oktober 2020 Geplaatst: 25 oktober 2020 (aangepast) @Jorieke123, die van die zaak met houtoven en ijs? Die zijn erg lekker! Van dat waterbuffelijs is hier inmiddels ook al een bak gesneuveld Hartige taart met geroosterde flespompoen en rode ui en met knoflook gestoofde spigariello (blad broccoli) en feta. De spigariello vonden we erg lekker, volgend jaar weer telen 25 oktober 2020 aangepast door Anna3 3 Quote
jootje Geplaatst: 25 oktober 2020 Geplaatst: 25 oktober 2020 @Anna3Ziet er verdraaid lekker uit....maar ehh...die bladbroccoli. Vertelde vandaag nog aan Jorieke hoe ongelooflijk bitter het was. Wij kregen het echt niet weg...prachtige planten....maar niet weg te krijgen...wat doe ik verkeerd? Quote
Jorieke123 Geplaatst: 25 oktober 2020 Geplaatst: 25 oktober 2020 Ja Anna, die zaak 1 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Anna3 Geplaatst: 26 oktober 2020 Geplaatst: 26 oktober 2020 @jootje geen idee? Ander ras misschien? Ik heb de zaden een paar jaar terug bij de nieuwetuin gekocht. In de beschrijving staat dat het blad zoet is. Heb ze al vroeg in het voorjaar gezaaid, en het zijn nu enorme planten, maar bloeien doen ze nog steeds niet. De bloemhoofdjes schijnen ook lekker te zijn. Quote
jootje Geplaatst: 26 oktober 2020 Geplaatst: 26 oktober 2020 Hier ook echt grote planten, heb ze ook nog niet kunnen weg doen. Hoop dat ze als er bloemknoppen aankomen Beter te eten zijn...afwachten!😉 Quote
Mellie Geplaatst: 26 oktober 2020 Geplaatst: 26 oktober 2020 Stoofpeertjes met eigen saffraan! Nu het kookvocht aan het indampen tot stroop voor een mooi sausje erbij. Nu al zin in! We hebben nog een schaal lasagne van gisteren over met eigen saus en kruiden. 4 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.