Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
6 uren geleden, Knoffie zei:

Risotto met geroosterde pompoen met knoflookpasta gegeten, heel lekker!

kan je het recept plaatsen?

welk soort van pompoen heb je gebruikt?

moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden

Geplaatst:

Knoffie😆

@Jorieke123 wat een heerlijkheid met Peter en @Anna3 een beetje jaloers ben ik wel. Ik ben trouwens net begonnen aan jam die ik van Anna heb, rabarber aardbeien vlierbloesem, een waarlijk heerlijk jam!

Dat heb ik dus uit Anna s tuin gegeten en uit mijn eigen tuin tomatensaus uit de vriezer en kervel en bieslook vers gesnipperd over een venkelsalade.

• Like 1

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

@appelvrouw aaaahhhhh!

@Paddenstoelengek gewoon risotto maken zoals je gewend bent.

Oven voorverwarmen op 200 graden. Schijven pompoen op bakplaat (met bakpapier tegen plakken en lekken)

Knoflookpasta op elke schijf smeren. 15/20 min in de oven tot ze gekarameliseerd zijn. Geen extra olie over gedaan aangezien de knoflookpasta flink in de olie zit. Peper en zeezout erover malen. Risotto voor het opscheppen klontje roomboter en peterselie met sap van halve citroen doorroeren. Opscheppen en iedereen wat schijven pompoen geven. Was echt heel lekker, maar welke pompoensoort het was, weet ik niet meer.

Vandaag het laatste stukje pompoen in de quiche.

Recept van Brownie. Ook een aanrader! Dat recept staat hier https://www.moestuinforum.nl/topic/21934-020-moesdag-in-landsmeer-editie-2-zondag-121117/page/4/#comments

829b42687d78d2221716fe719864635a.jpg

Geplaatst: (aangepast)

Hier zondag ook boerenkool, in de risotto. Staan er nog een paar in het veld en die blijven nog even daar, de vriezer moet maar leger worden.

Daarom gisteren pompoensoep. 

Vandaag prei, mais en winterpostelein.

aangepast door Patrijs
Geplaatst:

Bijna iedere dag eten we winterpostelein bij de maaltijd, er is genoeg nu en het gaat met dit weer snel zaden.

Vandaag gaat het bij de gekookte witloof van de tuin er door ook nog de eerste bos bieslook van de volle grond.

Geplaatst:

Eindelijk 2 kippen van de decemberslacht. Ze waren zoooo lekker! Maar veel hardere botten dan normaal. Kwam er amper doorheen met mijn mes. Aangezien ze maar inloggen legkippen waren en geen vleeskippen, hebben we ze eerst een uurtje in de sousvide gedaan en toen pas in de oven. Een lepel knoflookpasta, wat kipkruiden en een beetje olijfolie. Nomnomnom, wat was dat lekker. Gedipt in de zelfgemaakte mierikswortelmayo en het perfect gesmolten kippenvet.
2246987715c49577f06b60b3b2cb2a08.jpg

Op de bakplaat aardappels (die ik smiddags heb gekocht, want sochtends alles leeg...) met tomaat, knoflook en ui. Eigen Chili erover en rozemarijn.

Was heerlijk allemaal. Aangezien ik de hele dag nog niet had gegeten, smaakte het me des te beter! Wat een verschil met kip uit de winkel. Sjonge jonge. Ben benieuwd hoe een vleeskip dan smaakt. Dat zal zachter zijn en meer vlees.

Nog een witte chocotaart toe. Was niet uet, wel van eigen makelij. Ook goed gelukt, al zeg ik het zelf.

Geplaatst:

Hier zitten aardperen en salie uit eigen tuin in de pan te stoven, aangevuld met gekochte rode ui en rode bieten. Op het einde nog een stukje blauwkaas erbij...

Geplaatst:

Van de kippenbotten bouillon getrokken. Zo donker van kleur, was erg onder de indruk. Het kippenvet wat compleet was gesmolten, ook erbij gedaan.
Turks soepje van gemaakt. Was verrukkelijk. Zelfs de kinderen zeiden dat hij lekkerder was dan normaal. Was toch echt anders dus. Handje kippenvlees er nog bij wat van het bot af viel. De jongste weigerde het vlees. Hij wil vegetariër worden (net 3, roept al sinds zijn 2e dat dieren onze vrienden zijn en we ze niet mogen eten)

De botten zijn naar de kippen gegaan. Dus cirkel is weer mooi rond.

Geplaatst:

Pasta met eigen saus en, pompompommmm

Eigen parmezaan! Jaar geleden gemaakt en vandaag geslacht. Het was echt slachten, zo zwaar doorkomen, daar kan een pompoen nog wel een puntje aan zuigen. Zo trots op mijn eigen parmezaan.

dc66368a60a852160eab29e99778a36d.jpg

Geplaatst:

Mmmmm. Wat een lekkere maaltjes komen er toch voorbij hier!

Ik mis de Turkse keuken soms echt hoor, Mellie.

Hoewel bloemkool met witlofsalade en patatjes echt ook heel aantrekkelijk klinken

Hier eerst theetijd nu. En daar hoort bij....

fc5d61609969e41dd95e527599c26301.jpg

De eerste rabarber crumble van t jaar.

Mjummie

wees bevriend met kleine dingen

Geplaatst:

@Charly dan kom je na Corona eten bij ons. Kook ik Turks! Maar volgens mij kun je het zelf ook best aardig? Zie hier wel eens wat voorbij komen. En die crumble.... mmmm watertandend lekker. Heb maar 1 plant die al aardig is en de rest zit nog in de ikkomnetkijken fase.

Geplaatst: (aangepast)

Gisteren aten we berenkool op traditionele wijze, alleen met een nieuw soort vega spekjes. Die hoef ik dus niet meer.

Vandaag een roerbak schotel met Russische bladkool, prei, snijbiet en los wat winterpostelein uit de tuin.

En de eerste kleine witte asperges zijn geoogst en op traditionele wijze cru gegeten op de tuin. De mooiste is naar matrijs gebracht.

aangepast door Patrijs
Geplaatst:

Gisteren het eerste kropslaatje uit de tuin. Jeetje wat is dat dan mals he? Zo van genoten! Wat aten we nog meer? Ow ja lam met djerek poeroet en dito rijstetaart een stuk sereh. Gaat dit jaar als een tierelier. Alles groeit nog gewoon.

Geplaatst:

Gisteren bintjes gekookt, die worden vandaag in schijfjes gebakken. En een salade uit de tuin, mizuna, bieslook, st Antoine, eeuwig moes en veldsla. 

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Gisteren noodles met geroerbakte groene blaadjes uit de tuin (zwartmoeskervel, winterpostelein, barbarakruid) en palmkoolspruitjes. En een gebakken eitje er bij en zoetzure komkommerplakjes.

Vandaag een salade van winterpostelein met witlof en rucola, met buffelmozzarella (de Stoerderij) en geroosterde pompoenpitjes. Oh en tortilla-chips met verschillende gekochte dipsausjes. Die waren aangeschaft voor een familiefeest 11 april maar dat gaat niet door. Dus nu eten we de boodschappen... ;) 

Geplaatst:

Hert van koopeenhert.nl met eigen gemaakte druivensaus van vorig jaar. Zó lekker! Zat gember en steranijs in. Nomnomnom. Was echt een waanzinnig combi. Sla uit de tuin. Wat een lekker maaltje was dat zeg.

Geplaatst:

Hert van koopeenhert.nl met eigen gemaakte druivensaus van vorig jaar. Zó lekker! Zat gember en steranijs in. Nomnomnom. Was echt een waanzinnig combi. Sla uit de tuin. Wat een lekker maaltje was dat zeg.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...