Ga naar inhoud

Wat heb je vandaag gezaaid of geplant? 2020

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Vandaag alleen water gegeven.

Morgen ga ik toch de komkommer in de volle grond zetten.

Ik weet het is een risico, maar zie de eerste 14 dagen geen vorst meer staan.

En in huis ze worden zoo groot.intussen afgehard.er zitten al kleine komkommertjes aan.maar heb nog reserve staan mocht het niet lukken.

Geplaatst:

Ja ik snap het wel Jeanne maar de ijsheiligen duurt nog iets langer dan 14 dagen. Daar zal jij zoveel zuidelijker misschien geen last van hebben.  Ik heb wel een groot deel van mijn tomaten naar mijn dakloze kas gesleept.  Het is daar al zooo warm dat ik er gewoon benauwd voor ben hoe warm het zal worden mét dak. De tomaten heb ik allemaal verspeend naar een groter potje waar ze dan nog tot ijsheiligen in moeten blijven..🤔mm dat duurt nog drie weken ik had misschien grotere potjes moeten nemen.  Op mijn lasagna vond ik zaailingen selderij..waarschijnlijk van mijn snel doorgeschoten roze bleekselderij. We zullen zien ik heb ze uitgeschept en in een bed geplant. 

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst: (aangepast)

Vandaag: pastinaak, zomerwortel, rode ui, witte uit, slamix, bladmoes, snijbiet en wilde rucola in de volle grond. Kleine lupine en cosmea in een paar potjes (normaal in de grond maar deze in potjes zodat ik ze in kleurloze gaten in het voedselbosje kan zetten.)

Gister in potjes: basilicum (thai, rode, groene), zinnia (simpele kleur mix, lime queen red, lime queen orange, lime queen lime), dille speciale soort, sperziebonen stam, gewone oranje pompoen, mini orane pompoen goldspeck, twee soorten courgette, augurk, zonnebloem mix (zwarte harten, geel-oranje-rood). Ik heb de potjes niet gelabeld en ben bang dat ik misschien nog iets over de augurk heen heb gezaaid.. Wel filmpjes gemaakt van wat in welke bak/krat zit. Nouja ik herken de zaailingen wel op zijn tijd. Als ik maar weet wat ik gezaaid heb zodat ik bij "geen opkomst" weet welk zaad slecht was of dat de omstandigheden niet juist waren. :) O en gister in volle grond normale peultjes (eigen zaadoogst, net genoeg om 1 hekje te vullen. De reuzenpeulen staan al boven de grond.)

In potjes staat nog: kouseband bonen, sperziebonen stok, tomaat twee soorten, hete pepers, snijbiet, herfstprei, sla drie soorten die slecht kiemen, lathyrus, aardbeimais.

Zo dat is een fijn overzicht aangezien ik mijn notitieboek even niet bij de hand heb.. 😁

aangepast door Sand&Oak
Geplaatst:

Op twee stukken grondverbeter mix. 

1 bed met bloemen (zelf maar zaad gemengd) -> Siertabak, slangenkruid, ridderspoor, miniflox, bolderik, dille, zinnia, amerikaanse korenbloem,  blauwe korenbloem, akkelei, perongelijk wat phacelia, kaasjeskruid, calendula. Ben bang dat het iets te dicht gezaaid is.. Ga het zien..

Geplaatst:

@Patrijs dat is een wijze uitspraak! Word dan denk ik verplanten want dunnen tja.. Kan toch geen bloemen doodmaken.. (Zo heb ik ook twee jaar op rij mijn pastinaken oogst verpest, wel van geleerd overigens.. 😆)

Geplaatst:
m (Zo heb ik ook twee jaar op rij mijn pastinaken oogst verpest, wel van geleerd overigens.. )
het kán wel hoor... maar dan moet je wel heel veel water geven en dat toch zeker een week volhouden.
Geplaatst:

2 rijtjes aardappels sayada

2 rijtjes winterwortels flakkeese en rote riesen zaailint

Rijtje zaai uien uitgeplant

Rijtje bietjes rainbow mix

Onkruidmanager 1.0

Geplaatst:

Passiflora Edulis in pot gezet. Had er enkele jaren geleden al eentje gezaaid uit passievrucht van de winkel, maar gaf nooit bloemen. Na lang twijfelen heb ik deze toch weg gedaan en nu had ik er eentje besteld bij PalmaVerde.

Geplaatst:

2 soorten erwten, voorgezaaid in een goot, in de tuin geschoven. Werkt perfect.

De gekochte spruiten en kroontjesbloemkolen geplant.

Enige twijfel bij die laatsten. Ik vind ze errug lijken op de kohlrabies.

Pioen geplant. Gewoon voor de mooi.

Een zoete aardappel buiten gezet. Even kijken wat die daarvan vindt.

Gisteren de kas beplant met tomaten en paprikas.

Geplaatst:

Mini ijsbergsla en spitskool plantjes in de tuin gezet nadat ik ze in wat tissues te hebben laten kiemen......ik hoop dat ze aanslaan want met name de sla gaat hier dramatisch dit jaar met die grote temp wisselingen.

Geplaatst:

Courgettes en tomaten. De courgettes stonden de hele week al buiten maar nog steeds in pot. De tomaten moesten nog onder het tomatenafdakje. Wel 2 tomaten onthoofd door ongevallen pot en 1 door onhandige hand...

Geplaatst:

Nog wat extra boontjes. Bij het uitplanten van de bonen zag ik dat ik helemaal geen paarse bonen had gezaaid. Laten we die jou het lekkerst vinden! Dus nog 9 purple Queen bonen erbij. May the beans be with us

Geplaatst: (aangepast)

De eerste van de overwinterde blauwe bergbasilicum buiten uitgeplant.

60 suikermais uitgeplant, lekker grote planten want ze stonden al bijna twee weken in de wacht.

Boontjes prelude gelegd en wat tuinbonen geplant.

Twee courgettes onder cloches tegen de soms nog stevige bries.

aangepast door Patrijs
Geplaatst:

Pompoen solar

Veel sla (kropsla, ijsberg, babyleaf mix)

De mais op zijn plek gezet waar het al een week in een potje stond.

Edit: en komkommer

Lobelia’s lavendel en geraniums

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...