Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Het weer in 2020

Featured Replies

Geplaatst:

6 liter hier. We worden verwend dit jaar👍 Het is wel goed fris inderdaad Jorieke, ik ging even naar g stadje vanuit het warme huis Nog in short en T-shirt en zowaar een koude rug.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Na zes dagen hard werken op het Hof eindelijk weer thuis, voelt als vakantie. Pffff... eindelijk geen enorm kabaal van al die tjilpende vogels meer, wordt op een gegeven moment echt wel ff teveel.. van 4 uur 's morgens tot uur of 10 's avonds. Vanmorgen was het ook ff ongewoon stil... het régende namelijk een beetje. Nog niet veel. Hopelijk komt de grote bubs nog.

@appelvrouw Pepers gelukkig onaangetast door die laatste vorst, aardappels van de buurman wel bruin.

@roeier

Wat me opvalt de laatste tijd is dat de wind maar voortdurend uit het oosten komt. Dat is helemaal niet traditioneel...

Dat valt mij dus de hele tijd ook al op, de wind blijft maar uit die verkeerde hoek komen... koude wind dan ook nog. Aan de bomen bij ons kun je ook zien dat de wind normaal uit de andere hoek komt.

Geplaatst:

Koud vandaag, 13°C tov 26°C gisteren en zelfs 28°C eergisteren

Alleen... de beloofde regen komt maar niet

Vandaag mss al 2 mm geregend, ik plas verdorie meer 

Meeste planten doen het nog goed maar een klein beetje kunnen ze nu toch wel smaken hoor

Geplaatst:

•  Vandaag 9,8 mm
  • Laatste uur 2,8 mm
  • Intensiteit 3,8 mm/uur
  • Dit jaar: 364,7 mm
  • Temperatuur: 11,2 C

aangepast door Patrijs

Geplaatst:
36 minuten geleden, Patrijs zei:

11,2 C

😬

Geplaatst:

Ja, dat is niet lekker, zeker niet nat in de wind...….🥶

En dan nog dik ingepakt met trui en winterjas.....

Vandaag meer in het schuurtje gezeten als op de tuin gewerkt.

Hopelijk vanavond nog terug om wat aardbeien te vangen.

320821541_neerslagenneerslagsomDenHelder4-6-2020.thumb.jpg.d2b038553f00123311381c6111797205.jpg

Maar we zitten nu op 10,4 mm en dat is meer als voorspeld en erg welkom.

Geplaatst:

yes, onze regenmeter is zeikienat

weersstation.jpg

Geplaatst:

Goede regenmeter, RobO. 
Hier in het midden van het land zat 15 mm in de regenmeter. Net leeggegooid , en nu eens kijken wat vandaag brengt! 

Geplaatst:

Zo blij hiermee! 

20200605_101930.jpg

Geplaatst:

mijn regenmeter gaf gisteren aan 100 liter opgevangen.

vandaag geeft hij aan 1400 liter opgevangen.

Ik denk dat ie kapot is haha

Geplaatst:

Dat denk ik ook. Of je hebt hem onder de kraan hangen.

Hier maar liefst 13 liter..het mag best meer want bij graven kwam ik toch weer droge grond tegen. Voor de moestuin planten is het prima.

Geplaatst:

Wat ik me wel afvraag, aangezien het vast patroon is dat het op zoveel plaatsen in het land regent terwijl hier de regenmeter zo goed als leeg blijft: zijn er bij jullie weidevogel gebieden en hoe zijn de berichten daaruit? Hier is het kommer en kwel op de  verdroogde steppes; dieren verhongeren want er is te weinig te eten en kuikens maken weinig kans.

Doen ze het bij jullie beter met alle regen? 

Geplaatst:

Met de regen ben ik helemaal blij, maar windkracht 5 / 6 ben ik een heel stuk minder blij. (wind slaat hier aggresief om de flathoek heen..) 

Pepers en steunrekjes gaan om, aalbes ligt op de aardbeien, vanavond als de wind gaat liggen om 18:00, zal ik mijn herstel werkzaamheden uitvoeren.. Hopenlijk heeft alles het overleefd zonder te veel schade... 

DSC_3544.thumb.JPG.7519b06242adfc78143c2ab7224bb6a6.JPG

DSC_3545.thumb.JPG.237eeb5bbbaa80aebedb1f0053925ff3.JPG

Geplaatst:

Ja, uitzonderlijk harde wind vandaag.
Was rond het middaguur even op de tuin, net als bij de vorige storm enkele pompoenen geknakt. Ditmaal staan de komkommerachtigen ook in de volle grond en die hebben het ook erg zwaar.
Pepers had ik nog geen week geleden in de grond gezet, en stonden net behoorlijk scheef. Hopelijk breken ze niet...
Wedstrijd pepers zijn nog geen 10cm, vrees dat ik dan niet in de top 10 kom.

Geplaatst:

Heb een deel binnen gezet. Anders waait het echt kapot DSC_3546.thumb.JPG.1fd5d6482ff6b77e2a314d576aa7f0cf.JPG

Geplaatst:

Zo gewend dat de wind uit de verkeerde hoek komt dat ik er vandaag pas na geruime tijd achter kom dat ik de verkeerde kant op kijk om te zien of er buien aankomen. 

Met de wind valt het nog mee, die komt nu over het duin heen en wij zitten redelijk luw.

Wel is er af en te wat lichte regen en die samen met de lage temperatuur en harde wind maken het bijzonder onaangenaam voor juni.

Temperatuur: 11,8

Gevoelstemperatuur : 9,6 (!)

Neerslag                      :1,2 mm

Deze maand               : 19,4 mm

aangepast door Patrijs

Geplaatst:
6 hours ago, Patrijs said:

Zo gewend dat de wind uit de verkeerde hoek komt...

😄 Hah, ja dat had ik ook. Fruitboompjes die ik doorgaans wat halfslachtig aanbind, en ik de laatste tijd weerhield helemaal richting Amerika te buigen, hingen nu plotseling schuin richting Azie, de kant die ze voorheen ook altijd opwilden. Maar ik ben blij dat iets waar ik vertrouwd mee ben is teruggekeerd.

Pompoenen en zo had ik nog niet op de winderige steppe durven zetten. Staan wel rond de voordeur, en hebben dus een hagelbui te verwerken gekregen, maar het waren geen al te grote stenen. Wat nog niet uit de pot groeit kan er nog best even in blijven.

Wat tuinbonen zijn wel geknakt, want sommige dingen staan bij mij in de volle grond. Ik ben nu eenmaal één van de laatste der mohikanen die nog aan volle grond doet.    

Geplaatst:

ha, hier nog een mohikaan, wel met gaasboogjes en/of zijramen

wind was idioot gister, windje 7 oid, zelfs de pastinaak waaide om, 2e jaars om zaad te kweken

lekker nat overal, zelfs de regentonnen kunnen spoelen, luxe!

Geplaatst:

Wel nat, maar nog fier overeind. 

20200607_132109.jpg

Geplaatst:

Ik zeg daar maar niets op....🤭

Vandaag 5 mm totaal 27 mm, voorlopig kunnen we weer even vooruit. 👍

Geplaatst:

Vandaag ruim 6 mm en totaal deze maand 34 mm.

Ik heb nu niets meer te klagen (alleen dat de bessen en vroege aardappels te klein zullen zijn door de droge tijd.  🤫)

Mar het is dit jaar beter dan de afgelopen drie jaar. 🌧️

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.