Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Het weer in 2020

Featured Replies

Geplaatst:

Zwempakken uit de kast. Ik denk dat er weinig water in de beek blijft. Op diepte nog wel wat vocht zegt Lie die vandaag wat Pompadours heeft geoogst.
Ik ben benieuwd hoe de natuur zich gaat houden.

240A0B79-FC05-41FC-BE84-87199B576948.thumb.jpeg.85408f90a998cecb746491444e370036.jpeg

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Dit is weer iets te veel van het goede. 8dagen boven de 30graden.

image.thumb.png.573e3e64b9cf4553839ce0321e950089.png

Geplaatst:

Bah, verschrikkelijk. Ik kan er erg slecht tegen. En de moestuin, hmmm is er nog iets wat ik voor mijn arme tomaten en bonen en pompoenen kan gaan betekenen de komende dagen? 

Geplaatst:

Water Arja. En kijken hoe ze zich houden, in het ergste geval een parasol erbij zetten.

Geplaatst:

Hier heeft het wel 2 dagen geregend, maar het is nu weer krukdroog. En warm! Eigenlijk zou ik van alles uit de moestuin moeten halen, maar een kale bodem droogt nog meer uit. Zaaien heeft in ieder geval geen zin, dus dat doe ik niet. Voor komend jaar ga ik wat struiken in de moestuin planten, zodat er meer schaduw in de tuin komt.

De vooruitzichten zijn ook warm (35 graden) en droog. De tomaten in de kas beginnen het langzamerhand ook op te geven, te warm en te droog.

Geplaatst:

Wij hebben dus nu een verbod op auto wassen, zwembad vullen etc. Ik mag ook de tuin niet meer water geven. Ik mag natuurlijk voorlopig nog wel het laatste water uit de beek halen, en het slabed had ik wel ingezaaid tussen de grote planten door.

Daar kan ik geen zakken opleggen, maar gieten met de modder uit de beek gaat ook niet. Dus ik ga maar naast het slabed douchen, ben ik toch niet illegaal bezig

aangepast door appelvrouw
Typefout

Geplaatst:

😆 foto?

Geplaatst:

@Jorieke123 Bij het afspoelen van water, vang ik het op met een tijltje, en dat gebruik ik dan om de planten water te geven.
Zijn maar kleine beetjes, maar elk beetje helpt.

De tempratuur verwachtingen worden per dag hoger, ik kijk uit naar de 25graden... op 19augustus...

image.thumb.png.d86d7ec1cd3479803d8bcbabc699a009.png

Geplaatst:

Zevende dagrecord van dit jaar

article_6307_55a4b98f-ebc_image_medium.png

De datumrecords van alle KNMI-meetlocaties tot vandaag. Op meerdere plaatsen worden deze gebroken. Voorschoten heeft een lage waarde, omdat dat weerstation kort bestaat.

Sinds het begin van de metingen in 1901 was het niet eerder zo heet op 8 augustus als in dit jaar. De temperatuur liep rond het middaguur op tot boven 32.9 graden, daarmee is het oude record uit 1975 gebroken.

Het is alweer het zevende officiële datumrecord van dit jaar. In juni konden we twee records noteren en in februari vier. Kouderecords hebben we dit jaar in De Bilt nog niet voorbij zien komen.

Geplaatst:

Het terras warmt vandaag goed op. 

In de schaduw 2meter hoogte, 38graden. 

DSC_3687.thumb.JPG.6dac032b568c588a4a5df5fbf5581a36.JPG

Geplaatst:

Pfft, mensen wat een temperaturen.

Je schroeit weg op de tuin.

Voor een uur of negen vanavond kom ik niet uit de schaduw.

Ik heb te doen met al die mensen die beroepsmatig buiten moeten werken in deze hitte. Er zijn zelfs mensen die het voor hun lol opzoeken.....

Hoe zou het @Grork en Vork vergaan in Balconia?  

Geplaatst:

@Veldjesgraaf Het gaat hier heel goed. Zolang het niet waait werk ik met grote lappen doek.(zie  blog) En een grote plu.  Maar iets wind en ik moet bakzeil halen.

Vanavond doeken voor de nacht weggehaald. Want bevruchting stagneert natuurlijk. Maar ze zaten al klaar, de vliegende vriendjes, yessss.

De potten drogen niet echt uit, behalve bij de flink groeienden : de paprika's. Die gaan hard en hebben echt dorst.

Vanavond weer de paprika's bewatert, de wagwim krijgt 2 x per dag 5 liter en gaat goed ( volop bonengroei),  gelijk tomaten, selderij, muismeloentjes, komkommer en bonen geoogst, stoep geveegt en even genieten.

Morgen om 06.00 uur hangen de doeken er weer over en de plu weer over de wagwim.

Het gewas red zich prima zo. En ik red het zo gewas :classic_smile:

Geplaatst:

Dorst, dorst! We verwelkomen een buitje anders is de herfst wel heel vroeg. Bomen vallen uit waar je bijstaat. DSC_3708.thumb.JPG.030432707041c5586724a0540322ab32.JPG

Geplaatst:

Heerlijk,sinds 23.15 uur regen en onweer. Stevige buien, maar niet te. 
Mijn tuin, die er erbarmelijk bij stond, is beslist blij. En ik ook.

Geplaatst:

Hier gisteravond laat en vannacht ook stevige buien. 
Geen noodweer, wel 24 mm in de meter! Yeah! 

Geplaatst:

Gisteren eindelijk onweer, maar de regen viel helaas een paar kilometer van ons vandaan. Is heel vaak het geval. bij ons droog en dan iets verderop stortregen. Hopelijk vandaag een herkansing met regen, want dat hebben de planten hard nodig!

Geplaatst:

Ik doe maar weer een regendansje. Misschien valt er dan vanavond hier wat. 

Geplaatst:

Anna en Peter hebben regen gebracht! We zaten lekker te eten, en moesten aan t eind van de maaltijd onde het afdakje. Maar liefst 10 liter/m2😛 Ik hoop op nog een bui vannacht. 

F3B2DBB1-A2B9-4A60-9D27-D5122A4DC298.thumb.jpeg.6fbb9639a48e45406d6cb458be8c22bb.jpeg

CFD6BFEF-1AF5-4A8B-B62D-5787AA56B8D0.thumb.jpeg.263fd6247f8299fa659c0452db6efb80.jpeg

Geplaatst:

Er viel even wat regen vandaag

1256607184_regen13augustus.thumb.JPG.3db1625c757c35f1e1775689df01a6a0.JPG

Enkeldiep van voor tot achter, zo erg zelfs dat er 300 liter via het ingegraven circulatievat voor de tomaten werd opgevangen.

Oogst aan regenwater totaal 2800 liter in 1 uur.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.