Ga naar inhoud

Wegwijs op het forum / handleiding

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Als ik in een topic zit en helemaal bovenaan op de zoekbalk klik dan krijg daaronder een lijstje met opties waaronder "dit topic". 
Is dat wat je zoekt?

Edit: mobiel eerst bovenaan op de loep klikken en dan de zoekbalk.

aangepast door loes
Geplaatst:

Ja precies, dat zoek ik, maar die knop heb ik dus niet (laptop) 😵

Bij mij ziet het er zo uit (als ik op 'topics' klik, krijg ik de resultaten van alle topics).

Knipsel..JPG.119198c53c279c86f5dc08bb00bdc891.JPG

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Hé! Nu krijg ik opeens een andere:

Knipsel...JPG.b1cfbd318dccba93f8b2e13d747c3d1f.JPG

En als ik in dit rijtje op 'Dit forum' klik, blijf ik wél in het topic (wat m.i. iets anders is dan een forum).

Vreemd!

Maar bedankt voor het meedenken.

aangepast door speets

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

• 2 maanden later ...
Geplaatst:
Op 1-3-2020 om 15:06, Jorg zei:

Aangepast, idee is om hartjes aan te passen naar appeltjes = iets meer moestuin twist. Maar voorlopig even hartjes in de tekst van gemaakt. Bedankt!

Ruim twee jaar later zijn het nog steeds hartjes (in ieder geval op mobiel). (Aardbeitjes zou ik persoonlijk leuker/herkenbaarder vinden dan appeltjes.)

• Like 1
  • 4 maanden later ...
Geplaatst:

Mijn teksten veranderen op het moment dat ik wat verzend. 

Staat goed in het kladblok. Stuur ik het weg dan worden sommige woorden veranderd.

Tekst en de boodschap zijn soms onbegrijpelijk. 

Lezend op het forum denk ik dat meerdere gebruikers dat hebben.

Iemand een idee hoe dat komt?

Ik schrijf de berichten op mijn mobiel.

De edit functie werkt vaak ook niet naar het zin.

• 3 maanden later ...
Geplaatst:

Zijn er meer mensen die nu niet via de mobiele website in kunnen loggen?
Een kwartier geleden was ik ingelogd via Tapatalk, maar ik wil een foto uploaden en dat gaat makkelijker via de mobiele website. Alleen, mijn account is geblokkeerd, en moest een minuut wachten. Ondertussen zijn we al een kwartier verder, en mijn account is nog steeds geblokkeerd.
Normaal heb ik geen probleem om via Tapatalk en de mobiele website tegelijk ingelogd te zijn.

• 7 maanden later ...
Geplaatst:

Eerder heb ik een blogje gemaakt 'Zij en heur landleven'. 

De link ervan kan ik doorsturen wat ik wil maar openen ho maar.

( Ik zie dat de link nu gelijk het blogje opent maar nu ben ik zelf dan ook ingelogd )

De werkende link hiervan naar een externe partij doorsturen lukt mij niet (sinds de wissel van software)?

De ontvanger krijgt dan te lezen dat de link niet bestaat op het Forum.

Hopelijk ligt het aan mij en doe ik het niet goed. Ik ben benieuwd!

wijdewereld.thumb.JPG.d7af63b8adf4f25a6d24d034087fce37.JPG

Geplaatst:

@Grork Heb even gekeken. Verschil is met andere forum catogorieën is dat catogorie "babbeltuin" niet beschikbaar is voor niet ingelogde leden, wordt dus ook niet geindexeert door zoekmachines. https://www.moestuinforum.nl/forum/25-babbeltuin/

Snap persoonlijk de keuze wel om alles omtrent de moestuincatogorieën wel vrij toegangelijk te maken voor niet leden en te laten indexeren door zoekmachines. Andere onderwerpen zoals babbeltuin is voor leden en geen primair doel van de website, en kan b.v. met de intentie dichtgezet zijn. Wordt dus ook niet geindexeerd en verlaagd de load op de servers / verminderd data transfer. Maar kan in dit soort gevallen wel irritant zijn om een link te delen. In de tussentijd kan men registren en ingelogd de link zien.

@Jorg @Jorieke123 Klopt mijn aanname?

• Like 2
  • 2 maanden later ...
Geplaatst:

Hoe kan ik het moestuin seizoen alle berichten op gelezen zetten? Deze blijft groen wat denk ik betekent dat ik nog berichten kan lezen.

ik heb de knop “zet alle berichten op gelezen” al gebruikt.

ik heb een beetje moeite met het vinden van nieuwe berichten die ik daarin nog niet gelezen heb.

ik kan daar ook niks over vinden hoe je deze makkelijk in een volgorde kan zetten.

alvast bedankt voor de reactie.

groeten MROE.

Geplaatst:

In het forumoverzicht bedoel je? Het moestuin seizoen is geen gewoon forum maar een link naar het bloggedeelte. Dat werkt net wat anders en blijft eigenwijs groen. 

• Like 1
  • 1 year later...
Geplaatst:

Ik begrijp, dat dit deel van het forum iets anders werkt dan het forum zelf.

Daarom heb ik nog wat vragen.

Ik ben een enorme digibeet, dus ik moet alles rustig aan gaan proberen.

Vraag 1.

Hoe krijg je die brede foto bovenaan onder de titel van je topic?

Maakt de computer die zelf aan, of moet je die zelf neerzetten?

Vraag 2.

Kan je in je concept een stukje tekst schrijven en dan een foto toevoegen en dan weer een stukje tekst en dan weer een foto?

Op het forum kan ik alleen maar tekst schrijven en dan alle foto's  tegelijk onderaan de tekst toevoegen.

Hoe doe ik dat in mijn blog?

Geplaatst:

Vraag 1: dat is de 'feature photo'. Die kun je een stukje verder naar beneden toevoegen. 

Vraag 2: ja, dat kan. Ik doe het als volgt:

1. Je shrijft je stukjes tekst, met wat witte ruimte ertussen

2. Je uploadt vast de foto's die je tussen de tekst wilt. Dit doe je door op 'add files' te klikken. De foto's zijn nu al richting de forum website gestuurd, maar ze staan nog niet in je blog.

3. Je zet ze in je blog door op de door jou gewenste plaats tussen je teksten te gaan staan (klik) en dan bij een foto op de groene tekst 'insert' te klikken. Ploep, die foto staat nu tussen je tekst. 

Op het forum (in de topics, dus wat geen blog is) werkt dit overigens net zo. Je hoeft dus niet al je foto's pas aan het einde van je tekst te hebben staan. 

• Like 3
  • Thanks 1

Dankjewel!

Ik was al begonnen met de eerste pagina, maar die kan ik nergens meer vinden nu.

Ik wil het best even overnieuw doen, maar nu zie ik "start je moestuin seizoen" niet meer...

Sorry... maar hoe vind ik dat weer?

Edit: laat maar, ik geloof dat ik het al weet.

aangepast door Rookie
  • 1 maand later ...

@Arja ik heb een vraag over het plaatsen van platte tekst. 
ik vind het wel eens handig om stukjes info van een website te  plaatsen. Maar de test wordt dan vaak te groot. 

Hoe maak ik platte tekst binnen het forum? Een knop verwijder opmaak zou handig zijn. 

aangepast door Trea
Taalfout

In je antwoordvenster plak je dus je (te grote) tekst.

Dan krijg je daaronder een zwarte balk, waarin staat :  Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Je kunt daar dus kiezen voor de grote (verrijkte) tekst of je klikt de platte tekst aan.

Ik zie dit op mijn computer, ik weet niet hoe dat op de telefoon gaat.

aangepast door Rookie
  • Thanks 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...