TuinmanTristan Posted October 10, 2020 Share Posted October 10, 2020 Beste, Ik ben op zoek naar iemand die mij een stek van de Bocking 14 zou willen toesturen tegen verzendkosten. Ik wil het gebruiken als mulchplant. alvast bedankt! tuinmantristan Quote That's what gardening is all about folks... it's learning to see what's going on with your plants and your soil. You can't just throw a seed and walk away. That's not gardening. That's just carelessness.-Praxxus55712 Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted October 11, 2020 Share Posted October 11, 2020 je hebt een bericht 😇 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mellie Posted October 12, 2020 Share Posted October 12, 2020 Ik heb die ook nog van jou RobO! Gebruik hem voor de mulch idd maar ook gewoon omdat de bloem zo leuk is. Altijd vol bijen en hommels. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kuiperik Posted February 20, 2021 Share Posted February 20, 2021 Wij zijn ook bezig om onze tuin om te toveren naar een eetbare siertuin. Hiervoor zijn we oa ook nog op zoek naar een aantal stekken russische smeerwortel. Indien nog beschikbaar voor opsturen (uiteraard tegen vergoeding) houden we ons ook aanbevolen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jane Doe Posted February 23, 2021 Share Posted February 23, 2021 Nog even en ieder heeft van RobO, wij zitten ongedudldig te wachten tot ze zich laten zien. Staan nog mooi in de kas, zo jammer dat ik niet even kan gluren ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
donaldk Posted April 18, 2023 Share Posted April 18, 2023 Hey kom dit topic nu pas tegen omdat ik zocht naar een blauw roze soort die ik op marktplaats tegenkwam. Symphytum gr.Hidcote blue zou ook niet woekeren, volgens aanbieder. Hoe stek je ze eigenlijk uitgraven en rhizome knippen? Of makkelijker? Quote https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol. Link to comment Share on other sites More sharing options...
acpronk Posted April 19, 2023 Share Posted April 19, 2023 Vermeerderen doe je door delen, of stukjes wortel te knippen en te planten. De stukjes wortel krijgen een nieuw groeipunt en zo een nieuwe plant. 1 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vlietzicht Posted May 13, 2023 Share Posted May 13, 2023 De vraag, in dit topic, naar Russische Smeerwortel bocking 14 is al even geleden; ik wil de vraag herhalen. Op Marktplaats wordt het ook wel aangeboden; ik heb nog geen ervaring met planten laten opsturen, zijn er hier die erin kunnen voorzien of die ervaring hebben met een verkoper? Quote Voor mij gaat het spelletje van moestuinen niet om de 'knikkers', maar bij winst wordt het wel smullen 😋😉 Moestuinseizoen op Vlietzicht Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nielsmeboer Posted May 14, 2023 Share Posted May 14, 2023 Ik heb planten van voedselbos emmeloord. Verzenden en contact was erg goed en de wortelstokken zien er goed uit. Nu afwachten of ze aanslaan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MSDG Posted May 28, 2023 Share Posted May 28, 2023 Ik heb in Huizen opgepotte exemplaren en twee grote pollen die zo meegenomen mogen worden. Groeien op de klei dusdanig hard dat ik ieder jaar zou kunnen opgraven en splitsen…. Quote Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kevins Moestuin Posted May 28, 2023 Share Posted May 28, 2023 @MSDGoooeh ik zou deze eventueel vrijdag eind de ochtend kunnen ophalen? Ik had zelf 8 plantjes gekocht voor 5 euro per stuk maar helaas zijn er 4 helemaal kaal gevreten door slakken en elke keer als er iets opkomt is het de volgende dag weer kaal 😕 en wou er zelf ook meerdere gaan splitsen met de jaren om zo eigen gier te kunnen gaan maken. Maar extra plantjes zouden mij enorm helpen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
donaldk Posted May 29, 2023 Share Posted May 29, 2023 Ik heb een paar 'officinale' geoogst en de kluitjes geplitst en in potjes gezet (no budget;-)). Ik ben benieuwd of ze dit jaar nog een keer gaan uitlopen, zoals gevestigde planten. Quote https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol. Link to comment Share on other sites More sharing options...
acpronk Posted May 29, 2023 Share Posted May 29, 2023 @donaldk dat is dan waarschijnlijk de 'wilde' versie, niet de bocking 14.De bocking 14 groeit wat dichter, meer bladmassa en zaait zich niet uit. Ook schijnt de bocking 14 wat geconcentreerder qua inhoudsstoffen te zijn.@MSDG jij hebt wel de bocking 14? Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
donaldk Posted May 29, 2023 Share Posted May 29, 2023 Inderdaad ik heb in het verleden wel eens plaatjes van geoogst materiaal voordat ik gier maakte gepost. De Symphytum Officinale is de inheemse variant. Dus wat je in Nederland kunt vinden, buiten de tuinen van liefhebbers en mogelijk commerciele vaste planten kwekerijen om. De Bocking proef nummer 14 kwam ik nog niet tegen op MP wel een Hidcote blue een blauwroze varieteit. Volgens aanbieder ook niet woekerend/zaaiend. Quote https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MSDG Posted May 30, 2023 Share Posted May 30, 2023 @acpronkIk heb de bocking 14, zeer forse planten op de kleigrond na één jaar. Groeien zeer stevig en inderdaad steriel. Je kan de vergelijking goed zien omdat op ons complex veel mensen de 'gewone' smeerwortel ook hebben staan om afkalven van de slootkanten te voorkomen. Overigens is het een Bocking 14 die ik van iemand gekregen heb die ik vertrouw en op basis van de ervaring van de afgelopen 2 jaar zie ik inderdaad dat deze zich niet uitzaait en dus fors groeit met veel en groot blad. Als het moet kan ik het hele forum voorzien van plantjes in het najaar. 1 Quote Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Swa Posted May 31, 2023 Share Posted May 31, 2023 Veel dorst hebben ze wel, staan zelfs graag in natte grond. Groeien hier ook heel hard op de zware leemgrond. Let op met paarden want het is vergif voor hen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EdelSpint Posted September 3, 2023 Share Posted September 3, 2023 @MSDG het lijkt erop dat jij mijn rots in de branding bent! Graag word ik ook voorzien en wel precies om dezelfde reden (afkalven voorkomen en verbeteren drainage grond door diepe wortels). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tanja65 Posted September 3, 2023 Share Posted September 3, 2023 Wel, mag ik dan in de rij staan? Ik had deze al op mijn te bestellen zadenlijstje staan, maar alsmik een stekje kan krijgen ben ik helemaal gelukkig! Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente * Link to comment Share on other sites More sharing options...
MSDG Posted September 3, 2023 Share Posted September 3, 2023 @EdelSpinten @Tanja65, ik kan jullie allebei zeker voorzien. Willen jullie ze ophalen in Huizen of liever dat ik ze van de winter opstuur? Quote Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tanja65 Posted September 3, 2023 Share Posted September 3, 2023 @MSDGik denk dat verzenden makkelijker is, maar wie weet ben ik nog in de buurt ergens de komende maanden. Is er een speciale tijd dat stekken en in de grond doen belangrijk is? Ivm evt. Ophalen. Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente * Link to comment Share on other sites More sharing options...
MSDG Posted September 3, 2023 Share Posted September 3, 2023 De smeerwortel kan het hele jaar door wel gestekt worden vanuit mijn voorraad. Maar omdat we waarschijnlijk gaan verzenden, kies ik er liever voor om te wachten tot de plant in rust is, dus ergens november/december verwacht ik of wellicht nog later. Vervolgens kan je wortelstekken maken of de kluit in meerdere stukken verdelen. Als je veel last hebt van slakken dan raad ik aan om ze eerst goed voor te trekken in potten. 😉 Quote Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tanja65 Posted September 3, 2023 Share Posted September 3, 2023 Ik stuur je wel een berichtje als ik zie aankomen dat ik in de buurt zal zijn. En anders via de post ergens in december. Tnx! Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente * Link to comment Share on other sites More sharing options...
EdelSpint Posted September 6, 2023 Share Posted September 6, 2023 Verzenden is goed hoor! Samen met stekjes van druif vera (zie andere topic). Ik wacht wel even hoor. en als je toevallig ook nog een lekkere krent of kornoelje of iets anders hebt, houd ik me aanbevolen @MSDG Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arja Posted September 6, 2023 Share Posted September 6, 2023 @MSDG is dat de smeerwortel waarvan je mij vorig jaar een stuk gaf? Doet het hier enorm goed, ik kan wel een stuk voor @Tanja65 meenemen naar de mtfd, dat scheelt weer gedoe met verzenden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MSDG Posted September 7, 2023 Share Posted September 7, 2023 @Arja, ja, dat is dezelfde. Leuk om te horen dat de plantjes 't goed doen! Hoor wel of 't lukt met de mtfd. Quote Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts