Ga naar inhoud

Zaden/planten webshops binnen/buitenland

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Mijn vaste adressen:

http://www.tabernal-zaden.nl/ (johnsons seeds, ook voor kleine bestellingen zoals 1 zakje - goede en snelle levering!)

http://www.zaadhandelvanderwal.nl/ (Top)

http://www.123zaden.nl/

Pootgoed haal ik op de markt (Staat er bijna het hele jaar door met plantjes, pootgoed, gereedschap en zaden).

Ik koop niet meer bij het vlaamszaadhuis. Te duur en zeer onvriendelijk personeel (niet tegen mij maar tegen een oudere man die voor mij werd geholpen in de winkel zelf )

Jorg dank je wel voor deze tip en natuurlijk ook de Moderator voor de adressen. Idd zaadhandel vanderwal heeft een enorme keuze en ga hier zeker een paar Tomaten, groenten en kruiden bestellen. Ik las dat je moestuin er erg op vooruit zou gaan als je naast de moestuin haagjes, struiken en bloemen zet. Ik ga dit ook zo voorbereiden.

Wie vraagt wordt steeds wijzer, hoe wijzer je wordt ,, hoe meer vragen je gaat stellen

• 1 maand later ...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Geplaatst:

Een aardige zadenshop uit Engeland met goede, robuuste, raskeuze en niet zo duur.

Maar ik plaats even de link naar wat vooral heel handig kan zijn: De teelt aanwijzingen voor veel gewassen, waarin heel duidelijk en ook met foto's wordt uitgelegd hoe je ze stap voor stap met succes kunt kweken

http://www.seedparade.co.uk/news/growing-guides/

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Geplaatst:

Wilde bloemenmengsel uit China. Meer als test aangekocht via Aliexpress. 40 cent inclusief verzendkosten!!!! 17 dagen levertijd. Ik ga denk ik niet meer zaden via Aliexpress kopen misschien alleen van soorten / rassen die we in Nederland niet hebben. Bepaalde watermeloen soorten enzo. Maar ik heb er ook al goedkoop groeilampen en visspullen gekocht, die moeten nog geleverd worden

2015121812545164481450444604.jpg2015121812545647691450444619.jpg

Vriendelijke groeten,

Holland

• 3 weeks later...
Geplaatst:

Ik heb net wat besteld bij "zaden en zo". Niet omdat ik nu wat nodig heb, maar vanwege het verrassingspakketje wat zij verkopen. Voor 5 euro heb je 25 zakjes groentenzaden en dan word ik hebberig. Ben benieuwd!

Geplaatst:

Ik kijk net op de webpagina van Aliexpress, en wat mij opvalt is dat de prijzen inderdaad ontzettend goedkoop zijn. Er staat alleen wel bij dat je van veel artikelen bv minimaal 20 stuks moet afnemen. Betekent dit dat je dan minimaal 20 verpakkingen van iets moet afnemen? Ik heb namelijk niet zoveel behoefte aan 20 verpakkingen van een soort zeg maar.

Geplaatst:

Ik zou persoonlijk absoluut nooit zaden op Aliexpres kopen. De foto's zijn óf helemaal niet van het product wat uit je zaadjes gaan komen óf heel ernstig (tot in het belachelijke) gephotoshopt. De knalblauwe aardbeien bijvoorbeeld, of de roetzwarte tomaten. Ik snap dat je het voor zo weinig geld een keertje wilt proberen, maar zie het dan als een geinig experiment.

Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.

Geplaatst:

Als ik er al iets zal kopen, zal het ook een experiment zijn. Rode bananen geloof ik ook geen barst van bijvoorbeeld. En ik heb ook al gelezen dat de kiemkracht zeer te wensen over laat. Voor een experiment geschikt hooguit, verder niets.

Geplaatst:

Ik zou echt geen zaden van aliexpress bestellen, of andere chinese webshops. Als je naar de reviews kijkt, dan deugen de verpakkingen vaak niet, krijg je niet het juiste zaad, of kiemt het totaal niet.

"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare. Crawling, slithering, along the edge of a straight razor ... and surviving"

Colonel Kurtz

Geplaatst:

Bij aliexpress kan je niet in kleine hoeveelheden afnemen en reken er ook op dat als het niet goed verpakt is dat de Douane nog wel eens lastig kan worden en gaan doen voor sommige soorten heb je een gezondheid verklaring nodig en een import vergunningen van het ministerie van landbouw

Ik heb ook zelf zitten kijken maar ik vertrouw ze niet dus doe ik dan geen zaken met ze.

• 4 weeks later...
Geplaatst:

Toevallig pas ook bij PremierSeedsDirect via eBay besteld, waren nette prijzen en ze hebben een uitgebreid assortiment. En nette hoeveelheden zaad per zakje, van de tomaten die ik had besteld 100 in het ene zakje en 150 in het andere (nee ik heb het niet nageteld, het staat er gewoon op).

• 4 weeks later...
Geplaatst:

Ik heb van de week allerlei eenjarige bloemenzaden besteld voor de tuin van mijn moeder bij Gea's zaaisite. Ik ontving de zaadjes al na twee dagen, keurig verpakt, leuk briefje erbij, en alles voor 50 cent per zakje. Ik ga daar ook nog eens neuzen voor zaden van vaste bloemenplanten.

Geplaatst:
Maak ik even van de gelegenheid gebruik om mijn nieuwe link te delen: http://www.dapsseeds.nl

Van de week een bestellinkje geplaatst

Goeie tip! Mooie site met heel veel tomaten en door een aantal selectie criteria in te voeren kom je precies bij de juiste soorten uit. Een aantal kleinblijvende soorten besteld om dit jaar eens uit te proberen.

Geplaatst:

Je zaden zijn onderweg Anneke. Hoop dat ze hun best voor je doen. Ik ga toch ook eens op Gea's site kijken. Ik gebruik haar site vaak als naslagwerk en moet er dus eigenlijk ook eens bestellen.

Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...