Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Zaden/planten webshops binnen/buitenland


Koert

Aanbevolen berichten

Maar hun kon tenminste doorgeven dat wat bij zaten.

 

Speets, dat is probleem niet maar het zou wel handig zijn zodat je zeker van bent dat je niks bent vergeten.

 

Kun je toelichten wat je daarmee bedoelt? Ik snap niet meer waar je het over hebt...

 

En het is niet de taak van Vreeken of welke zaden/plantenleverancier dan ook om jou te leren hoe je moet tuinieren of hoe je met je planten om moet gaan. Daar kun je zelf gemakkelijk informatie over vinden, op dit forum of elders op internet of uit boeken. Dat moet je dus zelf leren, eigen verantwoordelijkheid.

Dat er wat beestjes bijzitten is heel normaal en ook de staat van je aardbeiplanten.

 

Denk dat je door je onwetendheid nogal verkeerde verwachtingen had en je daardoor nu Vreeken vals beschuldigd van slechte service. Zou netjes zijn als je die beschuldigingen terugneemt.

 

Dus voor een volgend keer... informeer je eerst goed over wat je van plan bent te gaan doen en wat de planten nodig hebben en of jij dat kunt bieden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Heb gisteren voor het eerst besteld bij Vreeken. Had me een paar weken geleden al ingeschreven voor de nieuwsbrief, waarin ik had gelezen dat ze de stroom bestellingen niet altijd even goed aankunnen. Omdat de tuin nog niet klaar is heb ik een heleboel producten opgeslagen voor volgend seizoen, en voor nu vooral wat 'indoor' zaden besteld. Vandaag kreeg ik toch spijt dat ik de bosaardbeien geschrapt had uit de bestelling, en gemaild of ze nog toegevoegd konden worden. Binnen 5 min. antwoord dat het geregeld wordt

Ik vind de verzendkosten wel erg hoog... Volgende keer maar combineren met een dagje Dordrecht

 

Jammer dat zoveel andere sites niet de optie hebben een verlanglijst of favorietenlijst aan te maken. Vind dat toch een stuk makkelijker als er 3000+ producten op een site staan

 

Weet iemand goede adressen voor kweektoebehoren? Vooral kleine kweekpotjes/-trays en potgrond. Ik zie mezelf nog niet met 4 40l zakken op m'n fietsje Maar bij de meeste bouwmarkten kun je potgrond niet bestellen, of je betaalt 40 euro bezorgkosten... Voor kweekpotjes heb ik tuinadvies.be op het oog, maar er is echt heel veel niet leverbaar momenteel. Dus als iemand nog suggesties heeft..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Potgrond haal ik bij de Lidl en de Jumbo, gewoon bij elke keer boodschappen doen 40 liter. Potjes vraag ik aan iedereen in mijn omgeving, want die worden vaak gewoon weg gegooid.

 

Ik ben trouwens heel tevreden over Vreeken hoor. Dan zullen ze eens wat trager zijn, het is allemaal wel lekker kleinschalig en persoonlijk. En voor vaste planten kan ik echt Bastin aanraden. Ook bepaald niet snel vanwege de drukte, maar wel persoonlijke mailtjes en overleg als iets niet leverbaar is, en je betaalt pas achteraf, bijna niet meer van deze tijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de Lidl haal ik ook regelmatig potgrond (of vriend is zo lief ) maar die hebben het maar af en toe. Rondvragen heb ik ook aan zitten denken, moet maar eens een oproepje op facebook gooien Daarnaast gooi ik bijna niks meer weg, al m'n afval wordt omgetoverd tot kweekpot Ijsbakken en -potten, plastic bekertjes en flesjes, eierdozen, emmertjes van de snoeptomaten, toetjesbakjes, bakjes van olijven...

 

Ik ben trouwens heel tevreden over Vreeken hoor. Dan zullen ze eens wat trager zijn, het is allemaal wel lekker kleinschalig en persoonlijk.

 

En het assortiment is echt enorm! Maar je moet er wel rekening mee kunnen houden dat het lang kan duren. Als het geleverd wordt en het eigenlijk al te laat is om te zaaien, is het ook een beetje balen...

Ach, ik heb nog alle tijd. Dit jaar maar een hoop lezen, leren en experimenteren, vanaf volgend jaar ga ik het wel eens wat serieuzer aanpakken als de tuin klaar is Ik heb nog geen idee waar ik mee bezig ben, maar al doende leert men. Mijn tomaten zullen waarschijnlijk geen vruchten gaan geven (ik wist niet eens dat tomaat eenjarig is), de radijs is doorgeschoten, paprika groeit niet eens (te natte voeten en te weinig zon neem ik aan) en in mijn tropische bloemen komen mystery-plantjes op door hergebruikte zaaigrond Maar ik heb lol in m'n leerproces

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later ...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
http://www.jansenzaden.nl Leuk om door hun verzameling pompoenzaden te sneupen, want daar hebben ze veel van.

 

http://www.bartjestuinzaden.com Goedkoop voor bloemzaden. Ik heb er zelf geen ervaring mee, want ik ben meer van de groenten, maar voor wie meer met boemen aan de gang wil lijkt me dit een goeie link.

 

Zeer interessant

Mijn tuinavonturen op http://www.dedolletuinder.be/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bartjestuinzaden heb ik goeie ervaring mee.

 

Ik zit een beetje te twijfelen over http://www.rareseeds.com/store/ Ze hebben daar zulke leuke meloenen die nergens anders te krijgen zijn. En ik wil volgend jaar (in de kas en de platte bak) veeeeel meer meloenen dan afgelopen jaar want buiten in een pot was de opbrengst welgeteld drie kleine (wel lekkere) meloentjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jorieke, ja, daar let ik wel op, maar ze hadden er een paar heel vroege meloenen die geschikt zijn voor gematigder streken, en nog wat meer leuke dingen.

 

Inmiddels heb ik nog een leuke site ontdekt: http://www.tamarorganics.co.uk/. Zo op het eerste gezicht denk ik dat je daar met de huidige koers van het Britse pond voor een leuke prijs allerlei bio-zaden kan halen. Maar sommige dingen zijn hier weer goedkoper: http://www.organiccatalogue.com/Seeds/c21/index.html dus ik ben nog aan het puzzelen wat ik waar zal kopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Ik zit een beetje te twijfelen over http://www.rareseeds.com/store/ Ze hebben daar zulke leuke meloenen die nergens anders te krijgen zijn. En ik wil volgend jaar (in de kas en de platte bak) veeeeel meer meloenen dan afgelopen jaar want buiten in een pot was de opbrengst welgeteld drie kleine (wel lekkere) meloentjes.

 

Ik heb ook al zitten kijken op hun aanbod aan meloenzaden. Welke zien er jou meest geschikt uit voor ons klimaat?

Ik denk aan deze: minnesota midget (cantaloupe), blacktail mountain (watermeloen), cream of Saskatchewan (watermeloen).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb inmiddels de meloenzaden toch elders besteld, maar de Collective Farm Woman Melon leek me leuk, en ook de Early Silver Line Melon (rijpt in 75 dagen).

 

Ik heb nu de CHARENTHAIS sel. SIVAN F1 hybride van van der Wal besteld, en nog iets, dat kan ik zo snel niet vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...
Snel? Dat kán dus wel ...

Gisterenochtend besteld, bij zaadhandel Van der Wal). Vandaag is alles bezorgd:

(Op de pootaardappeltjes na, die worden v.a. begin februari nagezonden)

 

Wel bizar, ik heb een bestelling bij Van der Wal geplaatst in december, en die levering is 'ingepland' in de laatste week van januari (ik krijg dan wel meteen de pootaardappels erbij, van mij hadden die ook nageleverd mogen worden). Misschien hebben ze het minder druk dan verwacht door al dat inplannen en kunnen ze nu bestellingen weer direct verwerken. Ik klaag niet hoor, vond het wel netjes dat ze direct lieten weten wanneer ze gingen leveren, en er zit geen spoedeisend spul tussen.

 

Bestelling van Vreeken (tegelijk geplaatst) kreeg ik vandaag al binnen. Alleen de aardappels worden later geleverd, prima.

 

En ik las vandaag dat de bestelling via de VTV geleverd wordt op 25 februari. Volgend jaar toch even wat beter opletten wat ik waar bestel, want nu krijg ik dus juist eind februari pas de zaden van dingen die ik in januari in de kas wilde zaaien. Oeps, daar gaat mijn planning.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de voorwaarden (https://www.zaadhandelvanderwal.nl/nl/site/algemene_voorwaarden) staat vrij duidelijk dat je aan kunt geven dat je de zaden eerst, en het pootgoed later, apart wilt laten bezorgen. Nazenden is gratis vanaf 35,- aan bestelde zaden.

In het opmerkingen veld heb ik geschreven: "Spoedig. Pootgoed kan in februari." En zo geschiedde.

1120183653         2023_teeltlijst (.xlsx)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...