Ries. Geplaatst: 1 juli 2016 Geplaatst: 1 juli 2016 Ik zal die broedbolletjes geen zaden meer noemen. Maar waarom heten ze nou eigenlijk broedbolletjes? Groet Ries. Quote
Persica († december 2016) Geplaatst: 2 juli 2016 Auteur Geplaatst: 2 juli 2016 Net zoals een broedse kip op haar eitjes zit, zo zit de moederbol op haar broedbolletjes Quote
Jorieke123 Geplaatst: 2 juli 2016 Geplaatst: 2 juli 2016 En zaden zitten in uitgebloeide bloemen. Niet onder de grond als extra mini-teentjes zeg maar. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Persica († december 2016) Geplaatst: 2 juli 2016 Auteur Geplaatst: 2 juli 2016 Dit soort ieniemienie bolletjes komen alleen maar voor aan de bloemstengels van 'gewone knoflook' Aan de bloeistengels van Olifantenknoflook ben ik ze nog nooit tegengekomen, mocht er iemand zijn bij wie dit wel is voorgekomen hoor ik dit graag. Quote
RobO Geplaatst: 3 juli 2016 Geplaatst: 3 juli 2016 als ie niet verder groeitof onder water staat Quote
Enjoy! Geplaatst: 3 juli 2016 Geplaatst: 3 juli 2016 Ze zien er nog prachtig uit aseel. Ik zou ze nog lekker laten staan. Hier heeft zoonlief m'n ok eruitgevist helaas. Had nog best een paar weken kunnen staan. Hij deed het omdat de rest vd knoflook er wel uit moest. De ok is duidelijk nog niet volgroeid en de steel was nog prachtig groen van binnen. Afijn. Genoeg solo's en broedbolletjes gelukkig dus daar kunnen we het volgende seizoen lekker mee verder. Quote
Ries. Geplaatst: 3 juli 2016 Geplaatst: 3 juli 2016 Ik heb ook zo’n bed staan tussen planken. Je hebt gezien dat ik al wat geoogst heb daar waren de stelen van omgevallen en slap, dus dacht ik Ries, haal die er maar uit want ik heb niet graag dat de bollen inrotten, dat was vorig jaar bij verschillende het geval.Nou heb ik er een 50 staan die nog redelijk groen staan, zoals bij jou. Die heb ik laten staan en hou het loof gewoon in de gaten als het flink afsterft en tegen omvallen staat haal ik ze er uit……..Wanneer dat is weet ik niet, maar rond deze tijd gaat het hart. Aseel, heb ik van jou de oerprei gekregen? Die staat nog donkergroen moet voorlopig nog effen. Hoe is het met de broedbolletjes gegaan? Quote
aseel Geplaatst: 3 juli 2016 Geplaatst: 3 juli 2016 Hoi Roes, Heb geen oerprei aan jouw gestuurd. Maar had wel OK bolletjes gekregen.Maar ik kreeg ze niet goed open. En diegene die ik open kreeg ging kapot. .dus heb niks kunnen planten van de bolletjes. Heb zelf nu heleboel bolletjes. Ik ga ze meteen de grond in doen als ik ze heb geoogst. Ik vind het vreselijke werk als ze hard worden. Bij mij zijn ook sommige OK slap en sommige niet. Dus ik wacht af. Quote
Ries. Geplaatst: 3 juli 2016 Geplaatst: 3 juli 2016 Die broedbolletjes moet je ook door je vrouw uit laten pellen, blijft alles heel en je kent het spreekwoord….Wat groeit er nog harder dan kool op het land…Broedbolletjes uitgepeld door een vrouwenhand. Maar dan heb ik van Speeds de oerprei gekregen ,,,(ik wist het niet meer) Je hebt gezien de oerprei staat nog flink groen. Hoe staat het met jouw broedbolletjes speeds. De oerprei doet het goed ik heb er vijf, Ik proef een teentje en de rest gaat straks weer terug de grond in. Groet Ries. Quote
speets Geplaatst: 3 juli 2016 Geplaatst: 3 juli 2016 Klopt Ries, die oerprei heb ik je gestuurd. Had ik weer van Bit gekregen. Fijn dat die het goed doet Ik heb twee bladzijden terug gereageerd op jouw eerste bericht: het gaat hier ook goed met de OK, denk ik. Nog even afwachten Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
aseel Geplaatst: 3 juli 2016 Geplaatst: 3 juli 2016 Dit is eigenlijke mijn eerste OK die ik ga eten. Ben benieuwt hoe het smaakt. Hebt het in de oven gebakken. Spannend Quote
aseel Geplaatst: 3 juli 2016 Geplaatst: 3 juli 2016 Nou dat smaakte niet lekker. Klein beetje bitter en smakeloos. Heeft iemand een lekkere recept met OK. Want ik heb ongeveer 70 stuks die nog gerooit moet worden. Dan maar de mini oogst ratte aardappelen Eten . Denkt dat het beter zal smaken dan de OK. Quote
Erny Geplaatst: 4 juli 2016 Geplaatst: 4 juli 2016 Inderdaad worden de Olifantentenen wat bitter als je ze stooft. Ik gebruik die tenen dan ook het liefst rauw. Quote
speets Geplaatst: 5 juli 2016 Geplaatst: 5 juli 2016 Vandaag heb ik ze toch maar geoogst. Het meeste loof is 'opeens' weg.Het zijn de broedbolletjes van Ries van vorig jaar. Bijna allemaal teruggevonden, en ook een paar nieuwe broedbolletjes Maar de solo's zijn hooguit knikkergroot. Is dat normaal? Ik kan op de foto van Ries de grootte niet inschatten.Ze ruiken heerlijk, maar ik hou me in Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Persica († december 2016) Geplaatst: 5 juli 2016 Auteur Geplaatst: 5 juli 2016 Pas over 2 jaar heb je uit deze knikkers een volwaardige bol met 4 a 5 tenen erin. Deze knikkers drogen en half okt weer planten, volgend jaar zijn deze knikkers inmiddels grote solo's, weer oogsten, drogen en half okt poten. Quote
speets Geplaatst: 6 juli 2016 Geplaatst: 6 juli 2016 O merci, dat is dus normaal? Ik was bang dat ik ze had laten verkommeren Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Ries. Geplaatst: 6 juli 2016 Geplaatst: 6 juli 2016 Speeds,De solo bolletjes die aan de drooglijn hangen komen van de broedbolletjes, en hebben een doorsnede van 2,5 tot 3 cm ik heb wat broedbolletjes die er nog in staan als ik ze er uit haal laat ik wel zien wat er van geworden is. Groet Ries. Quote
speets Geplaatst: 7 juli 2016 Geplaatst: 7 juli 2016 Ja dat dacht ik al: ze zijn hier aan de kleine kant. Geeft niet, volgend jaar verder Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Ries. Geplaatst: 13 juli 2016 Geplaatst: 13 juli 2016 Ik heb ze er allemaal uit gehaald. Maar de solobolletjes van de broedbolletjes zijn zo’n beetje het zelfde, een diameter van 2,5 dik 3 cm. Overigens heb ik heb geweldig veel en grote solo bollen, en toch had ik allemaal tenen gezet. De oerprei heb ik er uit gehaald nou zoiets heb ik nog niet gezien, wel mooi met al die lookjes er aan . Deze vier ga ik allemaal terug zetten in oktober. Groet Ries. Quote
speets Geplaatst: 14 juli 2016 Geplaatst: 14 juli 2016 Mooie grote solo's, Ries. Zaten er geen nieuwe broedbolletjes bij? Ik heb uit dit draadje begrepen dat het de normale gang van zaken is dat uit teentjes het eerste jaar grote solo's komen. Dat je pas complete bollen krijgt uit die solo's. Dus nog een jaartje geduld Die oerprei heeft het ook goed gedaan bij jou Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Ries. Geplaatst: 15 juli 2016 Geplaatst: 15 juli 2016 Ik had zo’n 350 broedbolletjes, heb ze samen met mijn vrouw afgepelt tot het lookje en afgelopen week geplant. Zo had ik het vorig jaar ook gedaan maar toen had ik er maar een 50 gezet om te proberen, en dat is goed gelukt dus heb ik alle broedbolletjes maar geplant die ik had.Maar nou moet ik wel vertellen dat de OF niet zo lekker is als de gewone knoflook. Hoe vinden jullie hem. Groet Ries. Quote
aseel Geplaatst: 15 juli 2016 Geplaatst: 15 juli 2016 Beste Ries. Vind hem tot nu toe wat ik ervan gemaakt hebt . De OK niet smaken. Alleen rauw is het wel ok. Maar ook niet echt special. Ben van plan niet zoveel meer ervan te planten. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.