Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

• 3 weeks later...
Geplaatst:

1 van mijn hanen is een behoorlijke bruut, ondanks het feit dat ik 2 hanen en op het moment 17 hennen heb rondlopen, zijn er zeker 5 waar de bruut zich volkomen op uitleeft met als gevolg kapotte ruggen.

Heb ze nu zadeltjes om maar vraag me af of dit onervarenheid is van de haan (hij is van vorig jaar) zodat het over kan gaan of dat eenmaal een bruut altijd een bruut betekend,

Geplaatst:

Zou het niet echt 'hanengedrag' zijn omdat je er twee hebt? Dat ze een soort strijd voeren om de hennen? Wij hebben hier drie rennen met kippen. Waarvan twee rennen met twee hanen. Daar zijn de hennen ook regelmatig kaal. In de andere ren zit maar 1 haan, en die zorgt super goed voor z'n hennen. Die hennen zien er ook goed uit

Geplaatst:

ZOOOOO spannend, ik heb 20 eitjes gekocht van de boer (hij heeft een soort witte Brahmakruising) en deze voor het eerst in mijn broedmachine gelegd.

Ik heb ze met een lamp en ei op een gat in een doos bekeken en toen bleken er 6 stuks niet goed, onbevrucht of later gestorven, dat was mij niet duidelijk. Dus nu liggen er nog 14 te sudderen en over 1 week moeten ze uitkomen!

Ik weet alleen niet zo goed wat ik met die 6 eieren moet doen die niet goed waren. Op de composthoop dan pakken de honden en katten ze, lijkt mij niet gezond, begraven is ook geen optie want 1 hond graaft alles doodleuk weer op wat ik in de grond stop. In de vuilnisbak? De vuilnisman kom 1x per week dus dat gaat lekker ruiken.

Ze staan nu in een dichtgeknoopt zakje in de hal, ook niet geweldig... help!

Geplaatst:

Ik geef de varkens ook de eieren die na 3 weken niet zijn uitgekomen Vinden ze HEERLIJK! Ik zou die dan weer niet aan mijn honden geven, weet niet wat voor een windjes ze dan binnen komen laten.

Maar de eitjes die na een kleine week niet bevrucht blijken, en dus gewoon een dooier hebben zonder bloedvaatjes, gaan gewoon naar de dieren. Ze zijn niet bedorven ofzo.

• 2 maanden later ...
  • 1 maand later ...
Geplaatst:

Ik heb inmiddels 3 appenzeller kuifhoenen. Onze wyandotte hennen hebben wat eieren gekregen eind mei, en daar zijn 2 hennen en een haantje uit gekomen. Enorm grappige beesten.

Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.

• 1 maand later ...
Geplaatst:

Verstoort het het bodemleven niet als je je kippen een stuk laat kaalmaken? Ze zullen dan namelijk ook alle beestjes die je wel graag in je grond hebt opeten. Of maakt het niet zo uit?

• 1 maand later ...
Geplaatst:

Ha,ha,nee joh,ze is wel groot (en wel zwaar 65 kilo),maar ze is lekker relaxed. Ze kan op een vierkante meter liggen,je merkt haar niet.

Geplaatst:

ja met bakbeest bedoel ik ook gewoon groot hoor! Geen bullebak zegmaar. Ik vind het altijd wel een mooie tegenstelling hoe zon verschrikkelijk grote, sterke, stoere hond (qua verschijning) vaak van die superrustige, kalme honden zijn.

schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl

#groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...