Geplaatst: 29 september 201312 j Uit de wind in de zon. Als je vandaag zo'n plekje kan vinden, heerlijk zitten in het zonnetje. Voor de tuin is het ook niet gek. In de kas is het 20 graden.
Geplaatst: 31 oktober 201312 j Zonet door de Ardennen gekomen alwaar onze zijspiegels bevroren... aangekomen staat de thermometer op +1 in de vensterbank..dat beloofd wat voor vannacht. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 31 oktober 201312 j Het gras was wit vanmorgen, dus het zal dan wel gevroren hebben denk ik
Geplaatst: 31 oktober 201312 j Uiteindelijk is het - 3 geworden op de tafel op het balkon. Aan de grond iets kouder denk ik... We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 31 oktober 201312 j Maak je dan maar winter KLAAR.Dan kom Jan de Winter langs. Overnachten nabij het Lauwersmeer.
Geplaatst: 10 november 201312 j Buienradar nu ( ! ) : Rotterdam nu het koudste punt van Nederland : op klomphoogte : -0.6 graden Op neushoogte nu Arnhem het koudst : + 2.0 gr Kortom: vannacht : Koud ! Edit : Ow. dat gaat wel heul heul erg snel zeg. Kwartiertje later ( buienradar ) zitten we in Rotterdam op neushoogte al op -0.9 gr en Utrecht op -1.2 gr !! ( ja ja, ik ga heus wel naar bedde hoor. Nu dus )
Geplaatst: 11 november 201312 j Nou, hier moesten we onze autoruiten vanmorgen om een uur of 6 dus flink krabben! Dik laagje ijs op wat stilstaand water, en hopelijk doet de sproeikop aan de tuinslang het nog Wij hadden deze voorspelling even gemist? facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 11 november 201312 j Ja wij ook Jorieke, ik zette vanochtned mijn klikoos buiten en voelde pas aan de bevroren druppels dat het kats bevroren was. Ik buk voorover naar het - ik dacht in dauw staande - veld en breek zo de klaver af. Ik kijk online: het heeft hier 3 graden gevroren vannacht Dat wordt de majoraan, salie en verveine binnenhalen vandaag en de rest vd kruiden inpakken geblazen!
Geplaatst: 11 november 201312 j Ook in Soest heeft het gevroren, nu nog 0 graden. Ik heb deze voorspelling ook gemist geloof ik....brrrr.
Geplaatst: 11 november 201312 j -1 in NO FR. Ook ik ga vandaag maar een wat kruiden afdekken..en binnenhalen. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 11 november 201312 j Ik werd vanmorgen ook AL om acht uur wakker van het ruiten gekrab vanaf de P voor mijn huis. Onderste bladen van aardpeer zwart, bovenste nog groen. Wat wil je ook op de hoogte. Yakon wel hier en daar een verkleurend blad. Brugmansia stond voor 't weekeinde al binnen, voelde het al aankomen. We gaan naar de winter en dan krijg je dat...
Geplaatst: 13 november 201312 j Zojuist even buiten op de thermometer gekeken..het is al -3 We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 14 november 201312 j Uiteindelijk is het -5 geworden..op de tafel op het balkon. Nu is het nog steeds min 1..koudehandjesweer We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 14 november 201312 j Hier gelukkig maar zo'n 5 graden. Maar het lijkt erop dat o.a. m'n azteekszoetkruid de koude temperaturen al niet meer overleefd heeft Nu maar hopen dat de stekjes de winter overleven. > Planten kopen? Doe het bewust!
Geplaatst: 14 november 201312 j Dat hoop ik ook voor jouw,mijn zaden van de zoethout is niets geworden.Misschien heb je een stek voor mij?? Overnachten nabij het Lauwersmeer.
Geplaatst: 15 november 201312 j Van de week in mijn kasje is de temperatuur niet onder de +0,8 graden geweest trouwens. De warmte van overdag of afgelopen seizoen ( zit nog in de bodem van de kas ) blijft nog lekker hangen dus.heb een goede thermometer én op de grond én op neushoogte. Alle echt gevoelige zaken staan in het kasje inmiddels ( al een week of wat, eigenlijk al net vóór al die regen ) Ik wou dat het al eind februari was
Geplaatst: 15 november 201312 j Brrr koud was het Eker, deze ochtend een aantal clienten geholpen, maar rug blijf zeer doen pfff. En ben zeker wel een half uur beziggdeweest met mijn handschoenen zoeken oooch jee heb ze niet gevonden en met reuma isd at niet lekker op de fiets, dus word zo alles over hoop halen waar ik ze verstopt heb, dan zal ik er niet bij zeggen dat ik nu twee paar kwijt ben
Geplaatst: 18 november 201312 j 'Koude lucht in aantocht' Winterse omstandigheden nemen de plaats in van de regen die tot nu toe domineerde in een zachte, wisselvallige novembermaand. Weerplaza.nl meldt dat een 'grote weersomslag' in het verschiet ligt. Het weerbureau maakt melding van de nadering van koudere, drogere lucht. Daardoor is de kans op nachtvorst de komende twee weken groot. Als er een keer neerslag valt, is dat mogelijk in de vorm van (natte) sneeuw. Vorst breidt zich uitHet weer in het noorden en midden van Europa wordt langzaamaan licht winters. De vorst kan zich uitbreiden door een Scandinavisch hogedrukgebied, terwijl zich boven het midden van Europa een gebied vormt met zeer koude lucht. 'De consequentie van deze nieuwe weersituatie is dat het zeer natte weer voorbij is', aldus Weerplaza-meteoroloog Michiel Severin. 'Nederland krijgt te maken met de aanvoer van koudere lucht vanuit Scandinavië, of met een enkele storing die in de koude lucht naar Nederland koerst. Zo'n storing, bestaande uit bewolking en neerslag, kan vanaf woensdag niet alleen voor regen zorgen, maar ook voor natte sneeuw of sneeuw.' De kans op droog weer is overigens het grootst. In het binnenland kan het 's nachts vriezen, terwijl de temperatuur overdag oploopt naar 3 tot 6 graden. Het koudere weertype lijkt zich ten minste te handhaven tot eind november. Extreem natte herfstWeerplaza beaamt dat de eerste helft van november uitgesproken nat is verlopen. De eerste tien dagen waren in sommige regio's zelfs extreem nat, aldus het weerbureau, met in De Bilt bijna 100 mm neerslag. Sinds 1906 verliepen de eerste weken van november alleen in 1998 nog natter. Inmiddels heeft vrijwel het hele land al meer regen gehad dan normaal in de hele novembermaand. Ook de meteorologische herfst, die loopt van 1 september tot 1 december, zal de boeken ingaan als extreem nat. Alle drie de maanden waren natter dan normaal. Met nog een halve maand te gaan, is er in De Bilt al 378,8 mm gevallen. 2013 staat daarmee op de derde plek in de ranglijst van natste herfsten. Alleen in 1998 (468 mm) en 1974 (403 mm) was het natter. http://www.ad.nl/ad/nl/9124/Het-weer/article/detail/3546288/2013/11/17/Koude-lucht-in-aantocht.dhtml Bbbbrrrrrrrrrr > Planten kopen? Doe het bewust!
Geplaatst: 20 november 201312 j hier -0,4 aan de grond in Haarlemheb net de oogst van eergister maar binnen gezet, straks moet alles toch maar in da house
Geplaatst: 20 november 201312 j Hier in Rotjeknor is het ook koud, -0,5, moet zo mijn busje krabben Als het eenmaal lekker droog vriest vind ik het geen ramp, maar nu met die nattigheid en dan de vorst eroverheen vind ik niet fijn
Geplaatst: 20 november 201312 j Ja hoor !! het vorstseizoen is weer begonnen !!Mijn man mocht er vanmorgen om 3.300 uur eruit om zout te strooien voor de gemeente.(die mafkees kickt erop, om 's nachts testrooien, dit ter verduidelijking )Sfeertje zegt ie dat doet het em en je ziet dingen die je overdag niet ziet.Nou ik had dus het grote bed mooi voor mij alleen, ieder zijn meug ! BBBrrr moet zo nog op de fiets naar de markt (3 km verderop)_ op de fiets bbbrrr niet veel zinNouja straks het vooruitzicht op een heerlijk warme bak koffie Prettige dag iedereen !!
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.