Geplaatst: 5 februari 201214 j Ja van mijn kant ook veel sterkte, is niet leuk, daarom durf ik dus ook echt niet meer, voorjaar[zucht]
Geplaatst: 13 februari 201214 j Het vriest ... niet meer. Heb vandaag de winterbedekking verwijderd. Alles zag er nog redelijk uit. Zelfs de artisjok van Harmony heeft nog een gaaf blaadje (de andere 2 blaadjes waren wel kapot). De veldsla ziet een beetje bleek, de spinazie is maar gedeeltelijk verlept (echte diepvriesspinazie? - schijnt ook weer nieuwe blaadjes te maken na verloop van tijd). Het zal ook even duren voordat er weer blaadjes aan het eeuwig moes zitten - daar heb ik pas laat een jutezak overheengelegd. Eens kijken hoe veel vorst we nog zullen krijgen. Alle doeken liggen nog klaar. Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu
Geplaatst: 13 februari 201214 j Nee, het blijft nu boven 0 en over 3 weken is de lente begonnen en krijgen we een heerlijk voorjaar, niet te warm, af en toe een buitje 's nachts....
Geplaatst: 13 februari 201214 j Ja, mmmmmmmmmmm, en geen grijze luchten. :nog te ontwerpen duimende icon:
Geplaatst: 13 februari 201214 j Landklimaat: wij moeten nog even wachten op de dooi...de zaai-aarde in zakken is nog keihard, en Lie heeft zijn zand voor het metselen naar binnen bij de kachel gereden..hij had het er met een pikhouweel ingeschept. Vanaf vanmiddag dikke sneeuw hier. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 13 februari 201214 j Landklimaat: wij moeten nog even wachten op de dooi...de zaai-aarde in zakken is nog keihard, en Lie heeft zijn zand voor het metselen naar binnen bij de kachel gereden..hij had het er met een pikhouweel ingeschept. Vanaf vanmiddag dikke sneeuw hier. Ik zag op het weerbericht op rtl 4 dat de warme lucht aankomende week ook naar Frankrijk gaat Gisteren werd er paniek gezaaid, vandaag stond het al een meter hoog.
Geplaatst: 13 februari 201214 j Nou gelukkig die kou hebben we gehad. De min 15 is hier net niet gehaald. 14,9 was maximum/minimum. Valt nog mee.....
Geplaatst: 13 februari 201214 j Fijn te horen Simone, dank je wel..ik heb er behoefte aan We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 20 februari 201214 j Ik ben nog niet zolang wakker en de thermometer staat tot mijn schrik op -6..alles is wit buiten. Ik ben foto`s gaan nemen, en voorzichtig in de kas gaan kijken. Toch wel geschrokken, het is -3 in de kas en de planten hangen er triest bij.De zon staat er nu op, ik ga er vanuit dat het allemaal wel bijkomt...Vannacht maar beter opletten en afdekken We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 20 februari 201214 j ja tis stiekem kouder dan we denken. De grond is natuurlijk ook nog steeds koud dus het bevriest nu zo snel. Ik wacht nog even met buiten zaaien.
Geplaatst: 20 februari 201214 j Het was vannacht -5 ! Dan krijg je makkelijk dit soort taferelen Heb gisteravond (toen het al vroor) weer alles in z'n vliesjasje gestoken. De komende nachten zou het niet vriezen. Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu
Geplaatst: 20 februari 201214 j Ik zou maar oppassen..het is hier al -2! We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 1 maart 201214 j Van de week wordt er weer nachtvorst voorspeld, kan ik nog wel plantui planten?
Geplaatst: 2 maart 201214 j Ik heb het wel gedaan, maar ik heb er fleece over liggen..dan trekken de merels ook de uitjes er niet uit We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 15 maart 201213 j Te horen aan het geluid wat door het badkamerraam komt, moet buurman flink krabben om autoruit schoon te krijgen.....
Geplaatst: 15 maart 201213 j Vanmorgen las ik op de thermometer dat het -1 graden was, brrrrrr en ik moet nog de fiets op ook.... Er zijn zoveel dingen die belangrijk zijn in het leven, mijn tuin is daar een ding van.
Geplaatst: 15 maart 201213 j Nee maar de grond was wel wit berijpt vanmorgen. Gelukkig in de koude kas wel net boven nul gebleven...
Geplaatst: 15 maart 201213 j Van de week wordt er weer nachtvorst voorspeld, kan ik nog wel plantui planten?Ja hoor dfe grond bevriest niet zo snel tot op 3 cm diep nu dat het over dag 2 dagen goed warm gaat worden....je kunt er altijd voor de zekerheid iets overheen leggen maar dat is volgens mij niet echt nodig. Pas bij een temperatuur van -6.
Geplaatst: 15 maart 201213 j Hier heeft het ook gevroren, maar nu is het stralend weer.Vanmorgen maar eens begonnen met de moestuin schoonmaken en spitten.
Geplaatst: 15 maart 201213 j hier in brabant was het wel fris , maar het heeft niet gevroren gelukkig
Geplaatst: 15 maart 201213 j Nou, 15 km van Best vandaan lag er ijs op het garagedak en rijp in het gras... Ik zit nou wel lekker in het zonnetje. Zo maar weer wat werk verzetten. Ik blijf wel even hier buiten zitten. Is goed voor de vitamine D productie. Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu
Geplaatst: 15 maart 201213 j Die vitamine D is hier wel goed aangekomen vandaag Maar t was idd vanmorgen raar opkijken toen ik de ruitenwissers van de bus aan zette omdat ik dacht dat het dauw was Was gelukkig alleen maar de voorruit, en daar hebben we gelukkig een ruitverwarming voor. Maar brrrr.. wel koud ineens. Good things come in small packages
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.