Ga naar inhoud

Wat heb je vandaag gezaaid of geplant? 2021

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

wow, heel bekend, dat er 1 niet past/afbreekt/overblijft/kwijt is en teruggevonden wordt als alles klaar is/kapot getrapt wordt/

(zo hadden wij hier een stammetje doorgezaagd en met wigje en touw de goede kant op ge trokken, valt ie eerst op de beschoeiing, krak, en vervolgens in de sloot waardoor de medezager klets werd)

ik denk dan altijd even whoosha 🙃

vandaag gaat er weer een klein rondje bladgroeten in, en de vangpotjes voor de veenmollen

• Like 3
Geplaatst:

yoghurtpotjes (leeg 🙃) ingraven onder een plank of tegel, ongeveer 2 cm onder het grondoppervlak

de vm loopt onder de plank, vindt ie fijn, valt in het potje

en kan er niet meer uit

en wordt .....

Geplaatst:

@fre3ke zo begrijpelijk!

Ik had ook een gilmomentje. Toen het zo vroor dat het kraakte, compleet vergeten dat er een peperdure hydrofoorpomp in het water ligt... die is dus dood.

Heb vandaag wederom de spierballen aan het werk gezet en uit de sloot emmertjes water gehaald. Bah. Echt zo niet leuk. Wat wel leuk is, is het mooie weer waar ik heel erg van heb genoten. Zelfs het diner was buiten.

Plantjes uitgepakt zoals de citroenverbena en de sereh. De citroenverbena doet het gelukkig nog. De sereh is dood... zo jammer.

Geplaatst:

Aardbeienplantjes en broccoli en spitskool en bietjes geplant want die sprongen zomaar in mijn karretje toen ik compost en potgrond bij de Welkoop ging halen. 

Verder uien van het kiem-experiment uitgeplant, en wortelen gezaaid. 

• Like 1
Geplaatst:

Heel wat spul verspeend vanmiddag en potjes in de kas geplaatst. Veel bloemen. Snijbiet buiten uitgeplant en paksoi. Of de paksoi het gaat redden, geen idee maar die had het niet naar zn zin in de warmte in de kas. 

En peultjes buiten uitgeplant. De doperwten moeten nog, maar toen had ik geen zin meer en een wijntje i geschonken om  van de laatste zonnestralen te genieten. 

20210331_160311.thumb.jpg.cbce50fa0dfd13192f7a317729f027a9.jpg

• Like 1
Geplaatst:

Erwten, peultjes, kolen en sla uitgeplant. En Nog 2 rijen uien geplant. 

Spinaziezuring, zeebiet, zeekool voorgezaaid. Alle 3 de eerste dat ik ze heb, eens kijken of het wat wordt.

rucola, snijSelderij en basilicum voor gezaaid. Morgen of overmorgen ook nog wat dingen voorzaaien, het seizoen is zo langzaamaan echt begonnen 

Geplaatst:

Wortels gezaaid, 2 soorten:

- rote riesen 2, late soort voor de winter, zaailint voor het eerst, ben benieuwd

- Jeanette F1 zeer vroege zomerwortel

Aardappelen gepoot: eersteling

Geplaatst:

De laatste pootaardappels gezet. Vitabella.

Voorgezaaide peulen en bietjes geplant.

Ook wat mini slaplantjes gezet. Bieten en sla wel met vliesdoek er over. Er is tenslotte vorst voorspeld hier.

Beetje geschoffeld. Was best frisjes.

Gezaaide tomaten van 17 maart komen goed op, behalve Millefleur.

Die nog maar eens in Deno gezaaid. Kijken of dat beter gaat.

Geplaatst:

Twee tray-tjes Lambada plantjes in de tuin gepoot. Ook vier in de bak, de oude zes was niet veel meer van over, afgestorven omdat ik veel van de potjes in de bak moest zetten om de uitlopers te kunnen oppotten.

https://www.chillipepers.nl

Home of the Turbo.

De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.

Geplaatst:

Twee soorten basilicum en zonnebloemen voorgezaaid.

En.. de eerste drie zaden van de knolvenkel van de teeltwedstrijd (Ja veel te vroeg, maar kon het niet laten! De rest bewaren we nog netjes). 

Geplaatst:

Productief dagje geweest voor mij al zeg ik het zelf:

Gezaaid

suikermais
zonnebloemen
muskaatcourgette
klimcourgette
Basilicum
bleekselderij
palmkool

geplant:
kweepeer Lescovacke
zilverbes
gojibes golden honey
kornoeljekers macrocarpa
kornoeljekers florianca

Geplaatst: (aangepast)
47 minuten geleden, geert h zei:

muskaatcourgette

845160454_muskaatcourgette.jpg.919cf5bf197e0daf32db2493319ff4d5.jpg

Wat een vulgair gedoe zeg. Heb je die al eerder (met succes) gekweekt?

On topic: Een rijtje sla e.d. - verstekelingen uit de platte bak.

aangepast door Patrijs
Geplaatst:

@Patrijs, vorig jaar 1 plant, en die is uiteindelijk ruim 5m lang geworden. Ook meerdere vruchten, waarvan een paar ook redelijk aan de maat (60cm). Lekkere courgette ook, waarbij hij echt een eigen smaak heeft. Komend jaar wat beter leiden, dan wordt hij hopelijk productiever.

• Like 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...