Ga naar inhoud

Wat heb je vandaag gezaaid of geplant? 2021

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb nog niks gedaan, maar de planning is om tomaten te verpotten, de laatste rekken overeind te zetten, 1 aardbei plantje verpotten, de vlinderstruik snoeien, hibiscus stekken en aloë vera verpotten. Lekker veel te doen, maar het is ook mooi weer

Geplaatst: (aangepast)

Hier een hoop verspeend en gezaaid vandaag. Het was ook zo heerlijk zonnig vandaag! 

Verspeend:

Leeuwenbek

Duizendblad

Roze zonnehoed 

Zonnebloem

Knolvenkel van de teeltwedstrijd 

Gezaaid: 

Opnieuw snijbiet (kleine plantjes hadden de vorst niet overleefd buiten)

Nieuwe lading doperwten 

Paksoi

Papaver 

Worteltjes 

Courgette (wit en geel)

Pompoen

Komkommer

aangepast door Vastone
Geplaatst:

Zonnebloemen, yacon, dille en dragon. Dragon heb ik gestekt. Lukte vorig jaar ook en ik hoop dat het nu ook weer lukt. De dille staat al een maand buiten te hopen dat ie wordt verpot. Dat is dan gisteren eindelijk gelukt. Mag even duren

• Like 1
Geplaatst:

Heerlijk Dragon! Grappig dat ik daar nooit aan gedacht hebt dat je dat natuurlijk ook kan planten.. haha zo zie je maar weer hoe vast je soms in je "eigen" soorten groenten en kruiden zit.

• Like 1
Geplaatst:

allerlei tomaat voor buiten, friesje, tolstoi, marmande, blush, en nog wat tiny tim

thai kruiden en peppers voor in de dit-jaar-geen-tomaat-kas vanwege fulvia

Geplaatst:

Eerder deze week de enkele aardappeltjes gepoot. Intussen kwam mijn man thuis met een hele stapel moestuinmaatjes van de AH. Ik heb de tomaatjes nog maar gezaaid binnen en in de kas de bloemen, komt er wat van dan is dat mooi meegenomen.

Geplaatst: (aangepast)

Kervel en rucola gezaaid. Japanse wijnbes uigeplant, overwinterde ananaskers geplant (risico, maar moest wel)

Bloementuin; piepkleine echinacea uitgeplant, ik heb te veel zaailingen dus kan het erop wagen. Malva gezaaid.

aangepast door fre3ke
Geplaatst:

Wat moestuinmaatjes zoals boekweit met maatje en palmkool met maatje. Ging me niet om de maatjes, das wel duidelijk, want vergeten wat die zijn

Geplaatst:
16 hours ago, Patrijs said:

Kroten opnieuw gezaaid omdat ik ze om geschoffeld had.😳

Troost je, ik moest ze opnieuw zaaien omdat ik ze veel te vroeg buiten had uitgeplant en ze volledig verpieterd waren. 😬

Geplaatst:

Een paar heel erg slungelige broccoliplantjes toch maar uitgeplant. Nee heb je, en zo is in ieder geval het dilemma opgelost. De dood of de gladiolen.

• Like 1
Geplaatst:

Basilicum, dragon en Koreaanse munt gezaaid. Meteen grondtype opgezocht: dragon houdt niet van zuur, basilicum houdt niet van kalk. Ik heb mijn best gedaan om aan de eisen tegemoet te komen.  

• Like 1
Geplaatst:

Benieuwd wat uit je bloemmengsel komt! Ik had vorig jaar een bloemenmengsel voor vlinders gehad van mijn schoonmoeder, daar kwam helaas alleen maar koolzaad uit op. 

Hier wat verspeend vandaag, paksoi, palmkool, courgette van de moesmaatjes van ah, ga er maar vanuit dat dat groene courgette is. Ook nog basilicum verspeend, de paarse is goed opgekomen  de groene helaas niet. 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...