Patrijs Geplaatst: 16 mei 2021 Auteur Geplaatst: 16 mei 2021 20 winter preiplantjes van de kas in de volle grond gezet op een plantbedje. Een rij sla gezet. De tuinbonen die niet opgekomen zijn aangevuld met drie maal wit zaaigoed. Eer rij peulen gezaaid, de eerst gezaaide bloeiden vandaag. Quote De moestuin van Patrijs
appelvrouw Geplaatst: 16 mei 2021 Geplaatst: 16 mei 2021 Gezaaid of geplant...mmm dat niet precies, wel alle paprikas die voor de tuin bedoeld zijn ineen grotere pot gezet. hHet wordt dringen in de kas en ik heb de mais er maar uit gegooid. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Mellie Geplaatst: 16 mei 2021 Geplaatst: 16 mei 2021 Bijna alle pepers en wel 1 tomaat in de kas geplant. De meloenpeer die ik nu al bijna 1 jaar heb, overgepot. Doet echt helemaal niks. Leuk groen, maar geen bloemknop te bekennen. De cantaloupes overgezet naar de kas. Nu hopen dat ze wat groter dan een tennisbal worden Quote
Patrijs Geplaatst: 17 mei 2021 Auteur Geplaatst: 17 mei 2021 Een rij prelude sperzieboontjes. Iedereen ging aan de slag dus ik kon niet achterblijven. Ik heb er wel glasplaatjes overheen gelegd tegen de kou en nattigheid. Ook nog wat andijvie gezet. Quote De moestuin van Patrijs
RobO Geplaatst: 17 mei 2021 Geplaatst: 17 mei 2021 blauhilde, filderkraut, mais vanwege slechte opkomst. turkse spinazie 2 die begon een bloeistengel te maken, hoe dan? Quote
Arja Geplaatst: 17 mei 2021 Geplaatst: 17 mei 2021 (aangepast) Hier ook spinazie die wilde gaan bloeien, wat is dat voor onzin? De bjna-bloeiers weggehaald. Hm. Drie nieuwe theeplanten gepoot. De oude was doodgevroren. 17 mei 2021 aangepast door Arja Quote
Swa Geplaatst: 17 mei 2021 Geplaatst: 17 mei 2021 Veel te nat vandaag. Enkel een pak Marokkaanse munt stekjes hier en daar in de grond gestoken. Als er met al die regen en koude nog tomaten uit die planten komen die al buiten geplant staan dan ga ik dat niet meer aanzien als 'gevoelige' dingen. Idem voor die 2 aubergines die buiten staan en zich nog behoorlijk goed lijken te voelen ook. 'k Snap het effe niet meer. Quote
RobO Geplaatst: 17 mei 2021 Geplaatst: 17 mei 2021 1 uur geleden, Arja zei: Hier ook spinazie die wilde gaan bloeien, wat is dat voor onzin? De bjna-bloeiers weggehaald. Hm. ik had ze voorgezaaid, in de kas en ik denk dat ik ze in het begin wat te warm heb uitgeplant, buiten onder wat glazen ramen ik dacht te beschermen tegen nachtvorst aan de grond poging2 direct in de grond zonder afdekking, fingers crossed 1 Quote
appelvrouw Geplaatst: 17 mei 2021 Geplaatst: 17 mei 2021 14 maisplantjes uitgepoot vlak voor een criminele regenbui. Ik durfde daarna niet meer te gaan kijken. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Patrijs Geplaatst: 18 mei 2021 Auteur Geplaatst: 18 mei 2021 @appelvrouw Had nu maar geluisterd...... Quote De moestuin van Patrijs
appelvrouw Geplaatst: 18 mei 2021 Geplaatst: 18 mei 2021 Luisteren, of lezen, jawel. Ben ik niet goed in. Ik woon niet in de Meuse trouwens. Gelukkig gaat het goed met de maisjes. 1 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Mellie Geplaatst: 18 mei 2021 Geplaatst: 18 mei 2021 De laatste peper die vol ging, in de kas gezet. De meloenpeer tegen de schutting aan, ook onder het afdakje. Met de tomaten begonnen. Er staan er nu een stuk of 4 in de kas en een aantal onder het tonatenafdakje. Ik heb er nog een aantal te gaan, maar geen tijd meer. Had sowieso een andere planning, maar het was ineens droog. Toe maar! Quote
MSDG Geplaatst: 18 mei 2021 Geplaatst: 18 mei 2021 Pattison, gele courgette, hokkaido en spaghetti pompoenen, allemaal op de composthoop gezet. Quote Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/
acpronk Geplaatst: 18 mei 2021 Geplaatst: 18 mei 2021 De rest van de bloemen vandaag gezaaid, alhoewel de rest... Het past niet meer..Oftewel de moestuin is te klein, oftewel ik heb teveel bloemzaden gekocht.Ook de bodembedekkers gezaaid, niet op de definitieve plek maar op een vrij stukje. 2 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Jeanne heijmans Geplaatst: 18 mei 2021 Geplaatst: 18 mei 2021 Vandaag de komkommers en paprika in de volle grond gezet Quote
Vastone Geplaatst: 18 mei 2021 Geplaatst: 18 mei 2021 Net nog even snel een paar goudsbloemen en korenbloemen uitgeplant. Kas staat nog veel te vol met voorgezaaide bloemen, morgen eind van de middag tijd om daar wat aan te doen, maar als ik de weervoospellingen moet geloven wordt het erg nat dan.. Quote
mdubbelm Geplaatst: 18 mei 2021 Geplaatst: 18 mei 2021 3 hours ago, acpronk said: Oftewel de moestuin is te klein, oftewel ik heb teveel bloemzaden gekocht. Bij mij is het altijd het eerste, nooit het laatste. 2 Quote
RobO Geplaatst: 19 mei 2021 Geplaatst: 19 mei 2021 hier ook alles weer veel te ruim geplant tomaatjes zijn naar buiten onder een afdakje, Friesje en Tolstoi Quote
Flup Geplaatst: 19 mei 2021 Geplaatst: 19 mei 2021 Natuurlijk heb je nooit teveel zaden gekocht, de tuin is gewoon veel te klein. Herkenbaar probleem overigens. Daarom geef ik veel weg, gelukkig heb ik in de loop van de jaren dankbare afnemers gevonden voor mijn teveel gezaaide planten. Het leuke van weggeven is ook, dat je er af en toe wat voor terugkrijgt. Schapenwol en in het najaar mest, dus ik ben een tevreden mens. Quote
acpronk Geplaatst: 19 mei 2021 Geplaatst: 19 mei 2021 Ja klopt, je krijgt er hulp of wat lekkers voor terug.Heeft iemand trouwens wat bittermeloen zaden van mij uit de bio zadendoos van afgelopen najaar gehaald en gezaaid? Ben benieuwd naar het kiemen. Ik had ook enkele zaden gezaaid, maar denk dat ze verdronken zijn in de vermiculiet. Had 2 bakjes, een met alleen komkommers, en de andere met komkommers en de bittermeloen. Het tweede bakje kreeg later komkommers die gingen rotten bij de grond. Niet allemaal maar een deel. De bittermeloen zaden kwamen allemaal niet op.On topic: vandaag niks gedaan, morgen ga ik wat grond gereed maken om bonen en soja te zaaien. En de geurpeulen (naam even vergeten). Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
jootje Geplaatst: 19 mei 2021 Geplaatst: 19 mei 2021 Ik heb niks gezaaid, maar goed ook. Kanonne wat een hoeveelheid regen weer. Was bang dat ik een roeiboot moest gaan kopen! Al mijn plantjes die buiten in potjes staan te wachten meerdere keren volgehoosd! Tssss.... Quote
Vastone Geplaatst: 19 mei 2021 Geplaatst: 19 mei 2021 Hier werd het rond avondeten ineens droog en zonnig, heerlijk! Gelijk naar buiten en eindelijk de dahlia knollen geplant. Mooi vooruitzicht weer al die kleurtjes. Ook in de kleine kas aubergine en paprika uitgeplant. Buiten nog wat paksoi uitgeplant. Quote
acpronk Geplaatst: 20 mei 2021 Geplaatst: 20 mei 2021 Lathyrus of geurerwt bedoel je denk?Ja. Als ik me goed herinner Lathyrus odorata Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Flup Geplaatst: 20 mei 2021 Geplaatst: 20 mei 2021 16 hours ago, acpronk said: Heeft iemand trouwens wat bittermeloen zaden van mij uit de bio zadendoos van afgelopen najaar gehaald en gezaaid? Ben benieuwd naar het kiemen. Ik had ook enkele zaden gezaaid, maar denk dat ze verdronken zijn in de vermiculiet. Had 2 bakjes, een met alleen komkommers, en de andere met komkommers en de bittermeloen. Het tweede bakje kreeg later komkommers die gingen rotten bij de grond. Niet allemaal maar een deel. De bittermeloen zaden kwamen allemaal niet op. On topic: vandaag niks gedaan, morgen ga ik wat grond gereed maken om bonen en soja te zaaien. En de geurpeulen (naam even vergeten). Heb die niet gezaaid, maar moet wel zeggen dat de bij mij de komkommer, pompoen en de meloen ook twijfelachtig kiemen. Af en toe heb ik dat, dat een bepaalde soort groente in een jaar slecht kiemt. Een paar jaar geleden was dat bij de aubergine het geval en dit jaar dus de komkommer, meloen en pompoen. Terwijl die vorig jaar enorm goed kiemden en groeiden. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.