Jorieke123 Geplaatst: 9 augustus 2021 Geplaatst: 9 augustus 2021 Gezaaid: winterandijvie, Soester knollen, winterspinazie, toch nog maar wat radicchio, en wat verschillende slasoorten. Edit: ook nog olifantenlooktenen gepoot voor teelt als prei. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Mellie Geplaatst: 9 augustus 2021 Geplaatst: 9 augustus 2021 Soesterknollen? Moest ik toch even googelen. Geinig. Quote
Arja Geplaatst: 9 augustus 2021 Geplaatst: 9 augustus 2021 Ik had ze afgelopen jaar ook, ze smaakten meiraap achtig, vond ik. Quote
jootje Geplaatst: 9 augustus 2021 Geplaatst: 9 augustus 2021 Das hartstikke geinig, Mellie! Zeker als je uit Soest komt. Dan bén je een Soesterknol! 1 Quote
rorror Geplaatst: 10 augustus 2021 Geplaatst: 10 augustus 2021 Een berg violen voorgezaaid, deze komen samen met 2 knofloken per pot te staan, zodra de pepers er in oktober uit zijn. Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Mellie Geplaatst: 10 augustus 2021 Geplaatst: 10 augustus 2021 Wedstrijdvenkel verplant voor meer ruimte en paksoi naar de schaduw Quote
Patrijs Geplaatst: 18 augustus 2021 Auteur Geplaatst: 18 augustus 2021 Sla, andijvie en snijbiet geplant. Quote De moestuin van Patrijs
Patrijs Geplaatst: 20 augustus 2021 Auteur Geplaatst: 20 augustus 2021 De laatste aardbeistekken een plaatsje gegeven. Er staan nu 20 nieuwe Korona stekken en 24 Daroyal. In totaal met de oude planten 84 stuks. Quote De moestuin van Patrijs
mdubbelm Geplaatst: 20 augustus 2021 Geplaatst: 20 augustus 2021 Op hoeveel m2 heb je die 84 aardbeien staa, @Patrijs? Quote
Patrijs Geplaatst: 20 augustus 2021 Auteur Geplaatst: 20 augustus 2021 Ze staan ongeveer 40x40 , iets ruimer want het groeit nog aardig dicht als ze groter worden en dan kan je er niet meer tussendoor bij het plukken. 1 Quote De moestuin van Patrijs
Patrijs Geplaatst: 23 augustus 2021 Auteur Geplaatst: 23 augustus 2021 Boerenkool uitgeplant. Quote De moestuin van Patrijs
Patrijs Geplaatst: 27 augustus 2021 Auteur Geplaatst: 27 augustus 2021 20 Palmkool verplant. Quote De moestuin van Patrijs
mdubbelm Geplaatst: 27 augustus 2021 Geplaatst: 27 augustus 2021 Weer wat sla uitgeplant ter vervanging van door slakken verdwenen kropjes. Verder koriander, rucola, raapstelen en mosterdblad gezaaid. Quote
permanatuurtuin Geplaatst: 10 september 2021 Geplaatst: 10 september 2021 On 6/19/2021 at 7:26 PM, donaldk said: Die deaflora.de had ik ook gevonden zoals je ziet aan het plaatje (url). Je hebt zelf wel zaad weten te oogsten, of moet je ieder jaar opnieuw zaden uit Duitsland laten komen @permanatuurtuin? Ligt eraan wat je koopt he. Soms krijg je iets anders dan wat je dacht gekocht te hebben. Soms zit er echter echt iets leuks tussen en soms kun je er ook prima zelf zaden van oogsten. Maar goed ik koop zelf liever niks bij deaflora, want ze lichten je al snel op. Quote
Amrutten Geplaatst: 17 september 2021 Geplaatst: 17 september 2021 (aangepast) 10 Vernonia geplant. Als soort toekomstige heg. Ze staan tussen de tegelrijen. Zo zag het uit voordat ik tekeer ben gegaan. En nu ziet het er zo uit. Tussen de witte en de houten paal staan bessenstruiken, die ik grondig gesnoeid heb, en hopelijk weer gaan uitlopen, en een soort haag gaan vormen. Ter info, van alle spullen die je op de foto ziet, zijn alleen de groene en blauwe gieter van mij. De rest is van mijn tuinbuurman en dat gaat nog verplaatst worden naar zijn terras rechts. 17 september 2021 aangepast door Amrutten Quote
Mellie Geplaatst: 17 september 2021 Geplaatst: 17 september 2021 Lekker bezig geweest amrutten!Ik heb 4 soorten basilicum gezaaid. Quote
Patrijs Geplaatst: 18 september 2021 Auteur Geplaatst: 18 september 2021 40 Russische bladkoolplantjes gezet. Quote De moestuin van Patrijs
Liekie Geplaatst: 18 september 2021 Geplaatst: 18 september 2021 Rucola uitgeplant en paksoi. Die paksoi... ik heb een haat-liefde verhouding ermee. Je knippert met je ogen en hij schiet... Quote
Mellie Geplaatst: 19 september 2021 Geplaatst: 19 september 2021 @liekie ik zaai paksoi eens in de zo veel tijd in de zon. Schiet vrijwel direct door zoals je zegt. Ik laat dat lekker zijn gang gaan en vervolgens kan ik jaren lang de opgekomen plantjes herplanten in de schaduw. Ik heb dit jaar zo al mijn paksoi gezaaid. Gewoon de opgekomen plantjes weer uit de zon halen. Bladgroente schiet altijd belachelijk snel door… maar zaaien in de schaduw zelf vind ik ook niet handig. Dan duurt weer een eeuwigheid voordat het opkomt. Op deze manier vind ik het wel werkzaam. Alhoewel… de slakken zijn er wel als de kippen bij, maar dat is een ander gevecht. 1 1 Quote
Liekie Geplaatst: 19 september 2021 Geplaatst: 19 september 2021 @Mellie is dat dan the magic trick? Paksoi in de schaduw zetten? Poh dat ik daar dan nooit eens aan gedacht heb zeg. Kleine pot voorzaaien, grote pot, ter plekke, veel water, weinig water, heel vroeg of juist heel laat zaaien, echt niks werkt. Maar schaduw, DAT heb ik dan nog nooit geprobeerd. Gaan we doen! #geefnooitop 1 Quote
acpronk Geplaatst: 19 september 2021 Geplaatst: 19 september 2021 Ik heb mijn paksoi na de oogst van de knoflook in juli gezaaid, samen met andere kolen. Paksoi staat in de zon, maar nog niet doorgeschoten. Mooie grote planten, alleen helaas weinig van eetbaar omdat er allemaal gaatjes in de bladeren zitten door een of andere kever die ik altijd heb. Zit ook in de Chinese kool (staat ernaast, maar slechts kleine planten) en Shanghai paksoi.Daarentegen dan weer niet in de kailaan, boerenkool en palmkool die er ook naast staan... (Ander blad waarschijnlijk) Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Amrutten Geplaatst: 21 september 2021 Geplaatst: 21 september 2021 Sjalot en witte uit geplant. Paadje gewied. Quote
RobO Geplaatst: 22 september 2021 Geplaatst: 22 september 2021 tulpen van vorige oogst geplant, snijboonzaad gedroogd, stamboonzaad gedroogd, stowell evergreen mais gegeten en rest gedroogd bijna verkeerde veldje geplant met knof en ui want daar moeten de aardappels volgend jaar Quote
mdubbelm Geplaatst: 26 september 2021 Geplaatst: 26 september 2021 Afgelopen vrijdag wat veldsla en winterpostelein uitgeplant. Vandaag wilde ik spinazie zaaien. In deze tijd vh jaar, zaaien jullie die: - al in de kas - volle grond buiten - onder een tunneltje ? ik twijfel wat ik zal doen. Het kan ook alledrie natuurlijk 🤓 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.