Ga naar inhoud

Wat heb je vandaag (of gisteren) in de tuin gedaan? 2021

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Apart gezette kip weer terug bij de andere gezet. Ik denk dat de veren die ze kwijt is niet meer aangroeien, maar haar vel is overal heel. Hier waait ook veel trouwens, ik zag net zelfs een stuk wasgoed langs vliegen, dat ligt nu bij de buren. Theedoek.

• Like 2

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Lekker in het windje geoogst en daarna de laatste aardperen er uit gebonjourd.

'S middags op de plek van de aardperen twee sleuven gegraven en die gevuld met compost.

De grond weer dichtgegooid en uitgezet waar de stokken moeten komen voor mijn bonenhok.

De stokken zelf nog maar even laten liggen met die wind.

Geplaatst: (aangepast)

Snik. Mijn fijne plantenflat lag om. 😬 Het goede nieuws is dat de asperges nog heel zijn, een tuinstoel viel precies tussen de planten. Er zijn wat slachtoffers gevallen, dus zal ik wat minder uit te planten hebben, maar ik had toch al ruimtegebrek. Scheelt weer keuzes maken. 😀

signal-2021-05-21-171521.jpg

aangepast door Arja
Geplaatst:

Ja eigenlijk wel,maar ja. Ik dacht dat de ergste wind al geweest was. Het meubel staat in de schuur geparkeerd, en de slachtoffers liggen in het veldhospitaal. Ik denk trouwens ook dat er nog verwarringen en verrassingen gaan komen van uit bakjes weggewaaide labels, en bakjes aarde met nog niet gekiemd zaad die nu in de bloementuin geland zijn. 

Och, ik vind het allemaal niet heel erg. Ik heb al zoveel staan, het is vrij vol. Als dit vroeger in het seizoen was geweest had ik harder gevloekt. 

Geplaatst:

Onkruid gewied , spinazie uitgetrokken, aardperen uitgegraven, papaver, borage en venkel uitgedund, lupine goudsbloemen en oi kers gespaard.

Een kruiwagen compost uitgereden.

Meest langs de randen van paadjes getuinierd, de grond was te nat om op te lopen.

Geplaatst:

Bonenstaken opgezet, een stuk gras ontgonnen, dat wordt ook moestuin. En inkopen voor de klimstelling voor mijn kiwibesplanten gedaan. Wordt een mooi klusweekend. 

Geplaatst:

Nee redzebra, die andere venkel die op dille lijkt en mooie bloemen en zaad geeft. Had zichzelf nogal uitgezaaid, het kwam overal op.

De wedstrijdvenkel: ik heb er twee in de kas, heb deze ook al een keer 'uitgedund', door een van de twee iets verder bij de andere vandaan te verplanten.

• Like 1

was een treinraam omgewaaid, op een tegel, dat zijn dus echt veel brokjes, verspreid over 3 m2, tussen de peulen, sla, boontjes

half uurtje stukjes glas geraapt, pfff...

oja, en gezien dat feromoonvalletje uit elkaar gewaaid was, plakstrookje zit nu vol met blad, dus vervangen, feromoontje lag in de regen,

zou dat nog werken?

aangepast door RobO
Geplaatst:

Een (nog) braak liggend stuk tuin gewied en afgedekt met worteldoek. Ik heb per einde jaar de huur van een van mijn percelen opgezegd.

Daarom plant ik daar niks meer en dek af wat leegkomt. 

• Like 1
Geplaatst:

Heel stuk van de voortuin geschoffeld, laatste goudsbloemen uitgeplant en ook nog een paar Oost indische kers planten. En uiteraard weer watergegeven in de kas. 

Een strook naast het gemeenschappelijke erf gewied en samen met buurvrouw gevuld met bodembedekkers.

De omgewaaide plantenflat uit elkaar gehaald, wat onderdelen recht gebogen, alles in de doos gedaan en opgeborgen tot het volgend jaar weer tijd is om voor te gaan zaaien.   🌼🌻🌹

aangepast door Arja
  • Like 1
Geplaatst:

Straks even aan de slag op ‘mijn’ bed in de kweektuin van het volkstuinpark. Daarna weer de vogelmuur te lijf op de eigen tuin en nog wat sla zaaien voordat het (hopelijk) weer wat warmer wordt.

Geplaatst:

geschoffeld 👍

en graskluitjes getrokken uit de natte grond, ik ben echt een prima graskweker!

raapstelen geplukt voor stamppot,

blauhilde verder uitgeplant want wortels onder uit potjes, fingers crossed vanwege het weer

slak uit kweekbakje verhuisd naar zwembad, filderkraut=filderkraut -4 helaas

1 slappe spruit met al 8 blad opgeraapt, zaten geen wortels meer aan, tsja

geluisterd naar het pimpelmeeskoortje in mijn vogelhuisje, sonate in kleine terts 🐣

• Like 5
Geplaatst:

Zaterdag bij Houweling frambozen aardbeien en blauwe bes gehaald deze gelijk naar het land gebracht en in de kas gezet  , hoop dat het nog droog wordt vandaag dan gaan we vanmiddag nog even planten 

Geplaatst:

Weer een stuk gewied en nog een paar dingen gezaaid. Mezelf voorgenomen dit jaar niet weer in de zelfde kuil te vallen als elk jaar en te stoppen met zaaien als ik denk dat ik het niet meer kwijt kan. Er gaan onvermijdelijk gaten vallen. Ook de prei die ik in januari in een bakje had voorgezaaid in de grond gezet, zodat ze weer iets groter mogen groeien. 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...