Geplaatst: 13 juni 20214 j Nee de eerste verse palmkool oogst van dit jaar. Hard gegroeid afgelopen week.
Geplaatst: 13 juni 20214 j 37 minuten geleden, Patrijs zei: asperges, peulen en salade Ja dat is het hè..zolang de courgettes nog niet groot zijn. Maar wel bijna doppers en capucijners. Vanavond dus pizza uit de vriezer met jonge ui uit de tuin en…sla.Whats new. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 14 juni 20214 j Auteur Hier geen sla, want ze worden opgegeten van onderen. Ik kreeg wel een paar kropjes van @Anna3, in een grote pot, daar ga ik wat van plukken. En dan met wat rucola en misschien al hier en daar een blaadje van wat ander groen, kan ik een kleine salade maken. Zucht. De peultjes komen er wel aan, en morgen maak ik raapstelenstamppot met kaas. Oh ja, even de aardappelpuree uit de vriezer halen alvast Ondanks dat er veel aardbeienplanten (bijna) zijn gesneuveld door de engerlingen, kunnen we om de dag wat aardbeitjes eten. Vanmorgen nog in de yoghurt Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 14 juni 20214 j Vandaag weer asperges, met peultjes en de eerste portie doperwten. De moestuin van Patrijs
Geplaatst: 15 juni 20214 j Een roerbak schotel met sesamsoyasaus. Heel lekker! Zat uit de tuin snijbiet, groen en regenboog, knoflookbloemstelen, knof, mini beetje spinazie, preitje, lente ui en wat koriander in. Vond het erg goed gelukt. Edit: de jongste vond de knoflookbloemstelen niet te eten trouwens. Daar heeft hij netjes omheen gegeten. [emoji1] Voor vanavond ben ik alvast pindasaus aan het maken. Sereh en laurier daarvoor geplukt uet. De rijst staat al te weken, ook met sereh en zelf gedroogde kaffir lime blaadjes. De kippen eitjes zijn al gekookt. Straks zwemmen met de koters. Dan hoef ik alleen maar het fornuis aan te zetten.
Geplaatst: 16 juni 20214 j Nieuwe aardappelen uit m'n vader zijn kas, en de tuinbonen uit mijn tuin. ❤️
Geplaatst: 16 juni 20214 j En een lekker glaasje erbij! Humus van biet en kikkererwten en een gehele bol gepofte knoflook erdoor. Aspergesoep, van die melkmeelsoep😛bah, maar Lie vindt het heerlijk. Ik doe er maar gewoon héél veel asperges in dan gaat het wel. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 16 juni 20214 j Auteur Aardappelsalade van nieuwe aardappeltjes die eigenlijk voor de varkens bedoelt zijn Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 16 juni 20214 j Aardappeltjes, peultjes, asperges en salade. Er bij een soort mais tortilla/koek met gemalen en hele mais uit de tuin op smaak gemaakt met lavas, basilicum, knoflook, pepers en koriander uit de tuin. Toetje rabarber aardbeitaart en nog een bak verse aardbeien er bij. De moestuin van Patrijs
Geplaatst: 16 juni 20214 j Als lunch volkoren wraps met bieslook, peultjes en doperwtjes uit de tuin (met wat roomkaas, knoflook en gember).
Geplaatst: 17 juni 20214 j Slaoi -what else is new- help me onthouden dat ik stengelsla al eerder had gezaaid en het niks vond. Dat is onveranderd. Manti met eigen tomatenpuree, paprikapoeder van Me Moeder, pepermunt, heel veel basilicum en yoghurt met knoflookgroen. Een karaf met gekoeld water en Cubaanse munt ter begeleiding. Smullen.
Geplaatst: 17 juni 20214 j Soep, van een rest moestuinsoep uit de vriezer die leeg moet, aangevuld met doperwten, peulen knoflookstengels en prei va de tuin. De moestuin van Patrijs
Geplaatst: 18 juni 20214 j biefstukje, roseval, sla, groentenstoofje, basilicum/balsamico saus nuet (we waren uit eten, voor t eerst sinds 1 jaar, want ik was de birthday-boy )
Geplaatst: 18 juni 20214 j Hieperdepiep voor@RobOHier geen verjaardageten, maar desalniettemin lekker! Buiten gegeten of net voor de grote hoos… poeh, komt nu met bakken uit de hemel! Sla geplukt en kruiden en 3 pepers. Waren heel pittig. Het bezoek die er een hap van nam, omdat ik dat ook onbevreesd deed, was niet zo blij. Ik moest lachen. Leedvermaak. Heerlijk. Ook fruit salade waarvan de aardbeien uet komen. Lekker zeg!
Geplaatst: 18 juni 20214 j 16 uren geleden, RobO zei: biefstukje, roseval, sla, groentenstoofje, basilicum/balsamico saus nuet (we waren uit eten, voor t eerst sinds 1 jaar, want ik was de birthday-boy ) Nog van harte gefeliciteerd.
Geplaatst: 19 juni 20214 j Aardappelsalade met nieuwe eersteling (valt tegen), ijsbegsla, rode ui, doperwtjes, knoflook.
Geplaatst: 19 juni 20214 j De eerste kapucijners en tuinbonen. In de risotto salie uet en uiteraard sla. Eigen aardbeien toe.
Geplaatst: 19 juni 20214 j Hartige aspergetaart en salade. 'S middags soep van de tuin met extra peulen en erwten en toetje was een soort pannenkoekjes, crumpets (deegstarter moest op) met verse aardbeienjam en aardbeien. De moestuin van Patrijs
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.