Ga naar inhoud

Wil je minder Advertenties?

Maak dan nu een account of log in!

Image Image Image Image Image

Wat heb je net gegeten, of ga je nog eten (uit eigen tuin) 2021

Featured Replies

Geplaatst:

De hele schaal komt uit eigen tuin! I know, I know, voor velen van jullie niet zo bijzonder. Hier een dansje waard.

d671bfa87ee7584317855f03c948da67.jpg

Bieten, knof, ui, 3 soorten aardappel, ui, tomaat, paprika en rozemarijn edit: én wortel natuurlijk!

Zo blij

Samen met kip en een spinaziesalade. Heeeerrrlijk

Geplaatst:

80aab7f0a3b9ef17f093bad41c3fa5d7.jpg

Whoohoooaaaaahhhhhh!!! Een rabarbercrumble met kaneel en citroenzest.
Na een lange, lange keukendag had ik geen puf meer om nog een biscuitdeeg te maken én eiwitten te kloppen. Heel jammer van de perfect gegaarde mooie reepjes rabarber die niemand zag, maar de smaak was er vast niet minder om. Een kruimeldeeg met wat havermout. Smullen!

b9640951e558ebd4639ab72e7d241b9d.jpg

Geplaatst:

Stamppot snijbiet met spekkies en grill kaas! 😊

Geplaatst:

Oohh…lekker, Jorieke…! 
en dan de crumble van Mellie als toetje. 

Geplaatst:

Ik was met vriendinnen naar een museum, en toen ik thuis kwam had manlief een heerlijk gerecht gemaakt met bietjes ui knoflook appel sinaasappel aardappel mmm! 

Geplaatst:

Die zou ik houden, Arja! 😊😉

Geplaatst:

Wij aten wraps met boontjes, ui en knof en pap uet. Ook de sla, kom en tom waren van eigen kweek. De pepertjes kwamen van@Huubvg.
Dat was de hele reden dat ik wraps wilde eten [emoji41]
Peper 1 viel goed. De rest niet.

Geplaatst:
21 hours ago, jootje said:

Die zou ik houden, Arja! 😊😉

Hij is een blijvertje! 

Geplaatst:

Hamburgerbroodjes uit eigen oven met nepburgers, courgette en sla enzo. Bakte er afgelopen weekend voor ons buurtfeest 36 stuks waar ik er wijselijk al een paar van in de vriezer gestopt had.

Geplaatst:

kleinkinderhapprak, met burgerprak, uetprak, moet beter kunnen 🙃

Geplaatst:

Lekker veel groente dat werd een fijne Koreaanse noodle maaltijd..

F2CD0FE9-2D4D-43B3-B74E-D0CC2C5AB0B6.thumb.jpeg.41d9132d86beb66919485fc020ab7094.jpeg

2086880C-0C60-45F9-8068-D8EDD284D1EC.thumb.jpeg.1fc3e2cb552865f88af9fbc94d2e083a.jpeg

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Lekker Jet! 😋

Geplaatst:

Andijviestamppot met castelfranco andijvie en peterselie en wat bieslook. Lekker!
Maar het had ziurkoolstamp moeten worden, maar wat ik in de vriezer had, was maar 350 gr. Dus uiteindelijk 2 soorten stamppot met merguezworstjes erbij. Lekker hoor

Geplaatst:

Hier risotto met raapstelen uet.

Geplaatst:

linzen-bonen-snaps-rode kool-paprika-ui-knof-mais-tomaat-wortel-komkommer-appel-hap

bijna vega, snippertje serrano

(sorry voor het kleedje, was voor logerende kleinkids, voor tegen eten op tafel, is goed gelukt, lag wel veul op de grond 🙃)

P9210096.JPG

aangepast door RobO

Geplaatst:

Heee en hoe was die combi? Leuk dat iedereen het weer anders gebruikt!

Wij aten groentesoep met kip en eigen pap, knof, wortel en champignon.

Erna salade uet van de hand van kind2 met 2 soorten pizza. Eigen saus, eigen pap, paar tomaatjes (niet alle) en basilicum.

38ebdcd808cf7451dfbe92338e0c4dea.jpg

b3434ba1244aa38292908775cfd8088d.jpg

Geplaatst:

Hier gegrilde groente uit de oven met gele pattison en courgette uet, erbij salade uet. Wel fijn dat we het slavacuum weer achter de rug hebben en volop kunnen plukken.

Geplaatst:

Ik eet de hele dag al gesuikerde zwarte bes. Ze hadden in drank gestaan twee maanden, en recent heb ik ze laten uitlekken en met suiker in een pot gedaan. De siroop die nu is ontstaan, kan straks bij de drank. Maar de besjes zijn dan over, en ik zit ze nu met eetlepels tegelijk naar binnen te werken. Zoet, alcohol, veel vezels, vitamine? Ik weet niet waarom ze zo goed smaken. In ieder geval wordt er niets verspild.

Ik at ook brood met pompoenconfituur, maar die confituur is niet voor herhaling vatbaar. En met zwartebessengelei, best lekker maar niet zo lekker als de kruisbessengelei. Ondanks de structuur van dipsaus, is de kruisbessengelei een mirakel.

O ja, ik at een eigen appeltje. Een rode van boskoop, ik had er maar drie, maar ze zijn lekker.

aangepast door fre3ke

Geplaatst:

Appeloogst 2021. De Groninger Kroon gaf deze drie exemplaren. De Jonagold en de Rode van Boskoop hebben nog geen vruchten gegeven.

Uiteraard hebben we er al eentje opgegeten 😀😀😀 Beetje zurig, als ik er de komende jaren meer ga hebben, zal ik ze vooral als kook/moesappel gebruiken.

IMG_20210922_172145_982.webp

Geplaatst:

Leuk, Groninger kroon heb ik ook. Je hebt ze een beetje vroeg geoogst denk ik? Ik vind ze altijd heerlijk zo te eten. 

Ovenschotel met wijting, venkel ( natuurlijk) paprika en wortel 

Geplaatst:

Ja beetje vroeg, ik was ongeduldig. Maar ik ben niet ontevreden over de smaak, had ze zuurder verwacht.

Geplaatst:

Vanavond Alweer venkel maar nu samen met bietjes in de soep zijn er zit ook dille blaadjes bij en bouillon maar het hoofdbestanddeel is toch venkel. Samen met lorrainse worst en aardappelbroodjes, vers gebakken

Geplaatst:
  • Auteur

Meerdere maaltijdsalades deze dagen. Gisteren vooral sla met ook suikermaïskorrels, ham en een gekookt eitje. Vandaag sla met dun gesneden knolvenkel en radicchio. Met ook die maïskorrels, tomaatjes, mozzarella en een pestodressing. 

Goed. Eten. :D

Morgen nog iets met diezelfde knolvenkel en radicchio. En we 'moeten' van de week nodig eens bietjes eten. Met een speklap er bij (uiteraard). 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic