Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Je nieuwe aankopen

Featured Replies

Geplaatst:

Beetje zitten knutselen.

p128043919761361649246.JPG

p128044054001361649223.JPG

Heb deze stekers op dezelfde afstand gezet zoals de gaten die ik in het worteldoek heb gebrand. Hopelijk zal mijn 4kilo ajuintjes 3 maal sneller in de grond gaan dan verleden jaar.

Ist vandage ni tis vo morge

Geplaatst:

Die Hylliskast lijkt me ook wel wat voor in de vensterbank, ben alleen een beetje bang dat mijn katten erin gaan klimmen en dat hij dan om valt...

Geplaatst:

Vastmaken aan het kozijn een optie?

Geplaatst:

Tja dan zit je weer met gaten in je kozijnen als je hem er weer uit haalt...

Geplaatst:

haha! Nee, ze mogen dan wel lastig zijn wat betreft de plantjes in de vensterbank (er zijn hier en daar wat hapjes uit, een de labels verdwijnen nog al eens) maar ze mogen wel blijven.

Geplaatst:
En bedoelen ze met dat "buy one give one" dat het zo'n goed artikel is dat je die automatisch wilt weggeven??

Ja, aan mij bijvoorbeeld

Nee, ik dacht dat er een wereldwijde aktie was met dit soort lampen. Je koopt er een en Ikea of ander bedrijf geeft er aan aan iemand zonder elektriciteit.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

4 bosbessen en 4 rode frambozen onder het motto...ach we hebben er toch nooit genoeg hehehe

Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!

Geplaatst:

Hebben ze ook een naam of is het afwachten? Ik heb nu zomerframbozen en wil er graag herfstframbozen bij. Misschien anders morgen toch maar even naar de dichtstbijzijnde Dirk.

Geplaatst:

Gisteren +/- 400 weckpotten, type rondglas en vele maten, en een extra weckketel opgehaald

img107040091361988966.JPG

img107199591361988978.JPG

De groenten!

Geplaatst:

Nou, jij kan wel even voorruit!

Wie met beide benen op de grond blijft staan, komt niet ver!

Geplaatst:

Nee ze komen van iemand die er ooit ongeveer 800 had, ik heb de laatste lichting meegenomen...

Het zullen er voor mij een beetje teveel zijn, maar dat zien we wel.

Voor de prijs kon ik het niet laten!

De groenten!

Geplaatst:

Nou... 4 TL-armatuurtjes van de Gamma dus eindelijk binnen. Komen natúúrlijk niét met bedrading en stekkers erbij dus die vandaag gehaald...

Bij de Welkoop een zak van 25 kg met Bitterzout - (Magnesium Sulfaat) voor het luttele bedrag van maar 10,85 !! (Tip van het chilliforum) Ter vergelijk: Pokon coniferen/bitterzout 500gr = 6,99 Das wel ff een verschil.

Hier in Groningen hadden ze de zakken niet op voorraad, verkochten ze eigenlijk niet, beetje doorzeuren: "hoe duur is het dan als ik een pallet bestel...? " hebben ze er één uit een ander filiaal laten komen voor mij. Fijne service van de Welkoop.

edit: en bijna vergeten... ook nog twee mooie rozemarijnplanten gekocht.

Geplaatst:

Gescoord bij Ikea .

sl55266119621362258716.JPG

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Geplaatst:

Ik dacht: ohhh, uit je tuin!

Ik heb vandaag een thermometer gekocht bij Blokker, voor in de kas. Nu kan ik vanuit de woonkamer zien hoe koud het is.

kass477291362259694.jpg

Geplaatst:

@ Erny misschien wil je meer over bitterzout vertellen/schrijven.?

Overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

De bitterzout-tip komt van het chilliforum... daar is het een bestanddeel van een makkelijk zelf te maken meststof (bitterzout, ammonia, bier, koude koffie... eventueel nog een aspirine ) samengesteld door heer Noekepoek die er ook zijn naam aan heeft gegeven: Noekepoekensap.

Je kan ook op het chilliforum ernaar zoeken.

Meststof is te verdunnen met (regen)water en uiteindelijk supergoedkoop. En is heel goed voor pepers en tomaten en nog veel meer.

Ik neem op de Noordelijke MoestuinMIDDAG in april wel wat bitterzout voor je mee.

Geplaatst:

Erny, denk toch nog aan een Motilium en een Imodium......................................

Geplaatst:

ja... lekker avondje stappen is dat geweest...

Geplaatst:
Gescoord bij Ikea .

sl55266119621362258716.JPG

Jee,gaaf zeg,en dat bij Ikea ,hoog tijd dat ik daar heen moet

Stond er nog veel? Nu kan ik heus nog wel meer gebruiken daar weg

Geplaatst:

Je kunt bij ieder filiaal van Ikea de voorraad van hun artikelen opvragen en dus ook van deze planten.

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/30245379/

Ik weet niet of je al ervaring hebt met carnivore plantjes Indy maar anders is even een waarschuwing op zijn plaats. De aanwijzigingen voor de verzorging zoals die op de labels van de potjes staan zijn volstrekt ontoereikend. Er staat bijv. niet op dat deze planten geen kraanwater (bevat kalk) mogen hebben maar alleen regenwater of demiwater . Ze kunnen absolutut niet tegen kalk en ook niet tegen meststoffen . Goede info over de juiste verzorging van vleesetende planten is genoeg op het internet te vinden zoals o.a. hier :

http://www.carnivora.nl/

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Geplaatst:

Lap dacht schaf daar een hoop van aan om geliefde schoonmoeder te laten opvreten.

Kosten die in de Belgische Ikea maar liefst 1€ per stuk duurder.

Zal zijn dat Belgische schoonmoeders taaier zijn dan Nederlandse?

Geplaatst:

Wie met beide benen op de grond blijft staan, komt niet ver!

Geplaatst:
De bitterzout-tip komt van het chilliforum... daar is het een bestanddeel van een makkelijk zelf te maken meststof (bitterzout, ammonia, bier, koude koffie... eventueel nog een aspirine ) samengesteld door heer Noekepoek die er ook zijn naam aan heeft gegeven: Noekepoekensap.

Je kan ook op het chilliforum ernaar zoeken.

Meststof is te verdunnen met (regen)water en uiteindelijk supergoedkoop. En is heel goed voor pepers en tomaten en nog veel meer.

Ik neem op de Noordelijke MoestuinMIDDAG in april wel wat bitterzout voor je mee.

Ik heb eens bij Noekepoek gekeken... kan je dit mengsel ook in de rest van je moestuin gebruiken, of alleen bij de paprika's, pepers en tomaten??

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.