Geplaatst: 12 maart 201411 j penningkruid is idd ook een aquariumplant. geen echte waterplant maar wel een plant die het goed volhoud onder water. als je de plant onder water zet zal hij eerst al het blad kwijtraken en daarna zal de plant als het goed is onderwater blad vormen.veel aquariumplanten worden emers(boven water) gekweekt want dat groeit makkelijker dan submers(onder water).
Geplaatst: 12 maart 201411 j Ok, dat kan ik dus ook mooi doen en dan verkopen met Koninginnedag... Ik heb mijn penningkruid een "aquarium" gegeven Alleen wel jammer dat ie volgens internet niet bloeit als ie volledig onder water staat.
Geplaatst: 13 maart 201411 j Grappig, die plant in een waterbad Ik heb zaden van de mexicaanse sour gherkin en van golden pearls gekocht
Geplaatst: 13 maart 201411 j Hoera, ik ben compleet! Van mn verjaardagsgeld gekocht: Home Made van Yvette van Boven. Homemade Zomer en Homemade Winter had ik al in huis. "Jammer" dat de compleetheid maar van korte duur is, ze is alweer bezig met een bakboek
Geplaatst: 13 maart 201411 j 2 x mollentriller op zonneenergie gekocht bij de Lidl..hij was hier een euro goedkoper dan in Nederland. Verder uitjes..gele, witte en rode en sjalotten.. Ik baalde wel dat ik alleen maar zakjes van een pond kon krijgen, ik geloof nooit dat ik een kilo rode en witte uitjes ga zetten. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 13 maart 201411 j Niet echt een aankoop, maar wel een gelukje. Vandaag werd hier het plastic afval opgehaald en toen ik mijn zak voor ging zetten lag er een zak vol plastic bloempotten bij zonder ander afval erbij dus ik heb hem lekker meegesnaaid. Er zaten 4 potten van 3,4 liter in en een 20-tal van 1,5 liter en dan nog een aantal van rond de 1 liter . Alles even door een emmer sop gehaald en ik kan weer even vooruit met m'n zaailingen Nooit gedacht nog eens blij te zijn met een zak afval
Geplaatst: 15 maart 201411 j 20 stuks Lambada aardbeien(kom het niet laten) Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel.
Geplaatst: 15 maart 201411 j Jaaaa mijn pootaardappeltjes van Leven van het land zijn in Hongarije aangekomen! MeikoninginAll bluehighland burgondy En nog wat zaadjes waarvan ik vergeten was dat ik ze besteld had een paar maanden geleden, een verrassing
Geplaatst: 15 maart 201411 j Wij zijn vanmorgen 2 kweektafels (2.40 x 1.00)op wezen halen, ik ben echt helemaal happy ermee Je zou maar een èèndags vlieg zijn en je dag niet hebben.....
Geplaatst: 16 maart 201411 j Een kweekbak van 100*120cm voor 10€ was eigenlijk 69,95 maar gaat uit het assortiment bij Tuincentrum Overvecht Utrecht Bzzzz...
Geplaatst: 16 maart 201411 j Kijk dat is nog eens een leuk voordeeltje Salamander Vandaag niks gekocht op een bamihap en 2 zakken potgrond (70l)na. Je zou maar een èèndags vlieg zijn en je dag niet hebben.....
Geplaatst: 16 maart 201411 j Geen aankopen want soms krijg je wat. Alhoewel het hier meer ruilen is. Gisteren bij thuiskomst stond er een grote zak net geoogste prei..4 kilo of zo. Van de buurvrouw. De andere buurvrouw kwam even later met een prei, rode ui en enkele potten inmaakgroenten.Het hield nog niet op, want buurman nummer drie was in Engeland geweest en had een rabarberplant Timperly Early voor me gekocht en twee zakken pootaardappels: Pink Fir Apple en King Edwards..Het enige wat ik ze geef zijn eieren We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 16 maart 201411 j Eieren en vast een hoop liefde en vriendelijkheid appelvrouw . Je zou maar een èèndags vlieg zijn en je dag niet hebben.....
Geplaatst: 17 maart 201411 j emmertje koemest bij de aldi.wat makkelijker dan zo'n grote zak van het tuincentrum.
Geplaatst: 18 maart 201411 j De afgelopen week: -10 kg koemest bij de Aldi Bij Lidl, Duitsland de volgende zaadjes: peultjes, grote wortelen en een boerentuin bloemenmix. Ja we gaan dit jaar toch weer moestuinieren En als het goed is zelfs nog een stukje groter als vorig jaar. Foto's zullen wel volgen.
Geplaatst: 18 maart 201411 j De afgelopen week: -10 kg koemest bij de Aldi Bij Lidl, Duitsland de volgende zaadjes: peultjes, grote wortelen en een boerentuin bloemenmix. Ja we gaan dit jaar toch weer moestuinieren En als het goed is zelfs nog een stukje groter als vorig jaar. Foto's zullen wel volgen. Leuk dat je weer gaat beginnen begon het te kriebelen? Gisteren avond nog maar een tweede koude bak à 10€ gehaald bij Overvecht. Kan m niet kwijt in de tuin, maar hij staat nu mooi opgeslagen voor de toekomst.. Bzzzz...
Geplaatst: 18 maart 201411 j Koemest bij de aldiPotgrondfoli voor de tunnelsworteldoek weer geslaagd nu alles nog gebruiken een beginner moet toch ergens beginnen en door jullie lukt het ook
Geplaatst: 18 maart 201411 j Niks Ik mocht van echtgenoot alleen mee boodschappen bij de aldi doen op voorwaarde dat ik géén plantjes, potgrond, zaden of mest zou kopen.Het is gelukt maar m'n handen trillen er nog van
Geplaatst: 18 maart 201411 j De afgelopen week: -10 kg koemest bij de Aldi Bij Lidl, Duitsland de volgende zaadjes: peultjes, grote wortelen en een boerentuin bloemenmix. Ja we gaan dit jaar toch weer moestuinieren En als het goed is zelfs nog een stukje groter als vorig jaar. Foto's zullen wel volgen. Leuk dat je weer gaat beginnen begon het te kriebelen? Ja ik zal binnenkort een keer een up date plaatsen
Geplaatst: 18 maart 201411 j Vorige week al, me danig vertild aan drie zakken potgrond van 20 40 ltr pst voor een tientje bij Welkoop, en bij Action een flacon insecticide op natuurlijke basis, ik hoop / neem aan dat het op basis van pyrethrum is.Een een mooie salieplant ook bij Welkoop voor 2,99, omdat ik nu salie 'nodig heb' en zaaien (gisteren gedaan) me nog te lang duurt. edit 20 liter veranderd in 40 18 maart 201411 j aangepast door Gast
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.