Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Je nieuwe aankopen

Featured Replies

Geplaatst:
Heb in Italië per ongeluk wat zaden, pootaardappeltjes en aspergeplanten gekocht.

Helemaal zomaar per ongeluk, je kon er niets aan doen, ze vielen zomaar in je mandje

Heb ik nou ook altijd....

Geplaatst:

Gniffel niet verder vertellen hoor

Geplaatst:

De grote sprinter met de kleine jongeman kwam vanmorgen voor de tweede keer langs. Voor post uit het Subcontinent moet je blijkbaar tekenen, dus komt ie niet met de gewone Piagio Liberty, maar de pakketdienst. Ja er is wederom een commercial sample binnen, ditmaal uit India. 50 gram zaadjes maar liefst. Via eBay, dus hopelijk zijn het inderdaad Krishna Tulsi en geen andere - groene - Tulsi zaadjes.

Ik heb slechte ervaringen met Europese leveranciers via eBay.

Via Indiamart zijn er wel wat aanbieders, maar de meeste reageren niet voor kleine kopers. Eentje wilde een Sample sturen, veel (10x) duurder dan de paar honderd rupis/kilo die op Indiamart ge-adverteerd word. Plus transport at cost en geen indicatie wat dat kost. Minimaal 1Kg. Met transport kom je dan wel ruim boven de 22 euro en dus hoge kosten.

https://www.chillipepers.nl

Home of the Turbo.

De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.

Geplaatst:

Ter vervanging van het gaskacheltje (ooit van Borsalino overgenomen) dat mij niet echt bevalt, warmte straalt recht naar boven ipv naar mij, heb ik vanmiddag een gasstraler gekocht.

Zag deze bij een vriend, gewoon aan de gasfles bevestigd en gaf prima warmte af.

Na onderzoek hoe zo'n ding heet, een gasstraler dus, heb ik er vanmiddag één bij de Hornbach gekocht voor 35 euro.

Hoezee... nu heb ik het morgenavond, na het gezwoeg op de moestuin, lekker warm in het huisje en hoef ik niet extreem vroeg onder de dekens te kruipen.

https://www.hornbach.nl/shop/EUROM-Gasstraler-GS5000FM-met-flesbevestigingssteun/7481070/artikel.html

En heel knap: geen zaadjes gekocht, geen kruidenplantjes gekocht, geen groenteplantjes gekocht etc.

Geplaatst:

Een legnest voor de kippetjes, die met Pasen hun eerste eitje gaan leggen

2018-03-2321301521825505.JPG

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

Spannend Speets!

Benieuwd naar het eerst eitje van je dametjes.

wees bevriend met kleine dingen

Geplaatst:

Twee echte ‘Alberts’ zorgen ervoor dat ik in de natte ruimte (a.k.a. het achterhuisje) binnen voor dat raam nog meer planten kwijt kan. Nu, maar ook straks in de winter.

Manlief heeft het niet makkelijk met zo’n ‘moestuinhuis’.

4498EB3C-0D2E-433C-ABA4-D78C25037D0828931521888880.jpeg

Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.

Geplaatst:

Op de valreep nog wat boompjes besteld.

1 walnoot

2 hazelnoot struiken

1 perzik

En een abrikoos

Worden komende zaterdag geleverd.

Geplaatst:
Een legnest voor de kippetjes, die met Pasen hun eerste eitje gaan leggen

2018-03-2321301521825505.JPG

Hoe weet je dat ze met pasen gaan leggen?

Heb je dat afgesproken. ??

Geplaatst:

Ik heb ze het goede voorbeeld gegeven door er paaseitjes in te leggen.

Dat begrijpen ze heus wel

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

Een weekendje Maastricht leidde ons (goh, wat toevallig!) langs kwekerij Bastin. Soms heb ik meelij met vriendlief, die al die plantjes en groenbezoekjes maar voor lief moet nemen, terwijl het zijn hobby niet is. Tot ik de plantjes weer zie...

En na het weekendje Maastricht en het bezoekje aan Bastin, staan nu buiten te wachten om in het kruidendeel van de voortuin uitgeplant te worden: zeekool, Origanum 'Amethyst Falls', indianenbieslook en wijnruit. Blij, blij, blij!

Geplaatst:

Gefeli, Spitskool!

Klinkt goed al dat moois.

Laat me weten hoe de wijnruit bevalt

wees bevriend met kleine dingen

Geplaatst:

Ik kon 't niet laten en heb nóg meer zaden besteld

Cicoria variegata di castelfranco. Groene blaadjes met rode spikkeltjes, mooi mooi mooi!

Plus Roemeense parika's, veldsla en kervel....

En strax worden er 6 batobakken bezorgd. Wat me weer een excuus geeft om nieuwe aardbeiplanten te kopen

@Spitskool, waarvoor gebruik jij wijnruit?

Ik had 't vroeger ooit in de tuin, mooie plant wel, maar kan er weinig toepassingen bij verzinnen... behalve dan in de grappa, maar die maak ik niet zelf...

Geplaatst:

@Charly Als je van bitter houdt, dan is de wijnruit een aanrader. Of dus gewoon van een mooie plant.

@Mw Tralala Het is natuurlijk (zie hierboven) een mooie plant voor in de eetbare voortuin en ook nog eens een goede bijenplant. Ik gebruik wijnruit niet zo vaak als andere kruidenplanten, maar als ik het dan gebruik, dan bijvoorbeeld met wat andere kruiden door de spaghetti, of ik mix het met een andere kruidenselectie voor een kruidenthee, of maak er (wederom met andere kruiden…) een kruidenazijn van. Op zichzelf is het wat te bitter. De bloemetjes zijn ook lekker trouwens, wat zurig.

Ik wist niet dat er grappa van werd gemaakt, leuk om te weten!

Wat ziet die rode spikkel cicoria er trouwens tof uit! Goede vondst Mw Tralala.

Geplaatst:

Gewoon een mooie plant is ook eigenlijk al reden genoeg he

En inderdaad, als je 't goed weet te doseren kan ik me voorstellen dat een klein bittertje ergens in de verte wel lekker is...

Hmmm, goed idee

Geplaatst:

FC061ED2-4E8B-43F6-B13D-58AD30B375D792481523123744.jpeg

Er zijn alweer dahlia’s in mijn mandje gevallen. De teller van dahlia soorten in de tuin staat na deze aanwinst op 15

Geplaatst:

oh die oranje met wit

en oranje met roze zijn mooi!

• 3 weken later...
Geplaatst:

Gister 3 pompoenplantjes gescoord op de Oranjemarkt.

Mijn eigen zaaisels doen het niet best.

Dus jongetje blij, ik blij

• 2 weken later...
Geplaatst:

Ik heb twee toona sinensis (de uiensoep boom) binnen! Meegenomen door een ander forumlid uit Drenthe bij kwekerij Arborealis en vandaag dus opgehaald in Gouda. De hele rit terug naar huis rook de auto naar uiensoep. Dat leest misschien niet lekker, maar het was echt heel aangenaam.

Ik kan niet wachten tot ik fried Chinese toon rolls kan maken (

), maar ik vrees dat ik echt nog even tot volgend jaar moet wachten voor ik de plant helemaal leeg roof.

• 4 weken later...
Geplaatst:

Absoluut overbodig, maar wel leuk.

Handschoen met klauwen eraan.

IMG097772711528208703.JPG

Geplaatst:

Ik ben benieuwd of het iets is?

Geplaatst:

Je kunt er in ieder geval prima nieuwe aardappels in pot mee uitgraven.

In de tuin moet ik nog proberen.

IMG098129341528228447.JPG

Geplaatst:

Ze lijken me wel makkelijk met onkruid verwijderen ik heb op de tuin momenteel van dat lastige gras.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.