Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Je nieuwe aankopen

Featured Replies

Geplaatst:

1x Vijg Napolitana, 3x Citrus Meyeri :  alle vier voor een habbekras bij de Lidl.   Ze hebben verder ook nog Calamondin en Olijf. 

Geplaatst:

Ik heb me 16 bato bakken op de kop getikt via marktplaats (hoop ik, we moeten ze nog ophalen) voor een tientje maar 🥰 

aangepast door marjoleinvdh

Geplaatst:

Een tweede exemplaar van de mini-walnoot Multiflora Nr. 14. De andere is heel goed aangeslagen.

IMG_20210609_200930.thumb.jpg.531d3eb4dff512ec870c135a0fe501a5.jpg

Meteen een uiensoepboom erbij. Ik had eerder zaadjes geprobeerd, niet gelukt uiteraard. De geur van de zaadjes maakte wel duidelijk dat ik deze boom moest hebben.

Verder een half kilo Chinese thee geleverd gekregen via eBay. Het moest voor 1 juli de grens over, dat is dus gelukt. Yellow Leaf, glutinous rice Puer en Milky Oolong, zalig.

aangepast door fre3ke

Geplaatst:

Bevalt die goed Fre3ke, hier zoeken willen we graag nog een kleinste soort in de keukentuin en bij varanda en in de tuin waar we een zitje hebben bij de tuinkeuken/broedlokaal.

Geplaatst:

@Jane Doe, hij is 1 jaar jong dus ik verwijder de vruchten nog en heb geen idee van de smaak. Via de zoekfunctie kun je er meer over vinden op het forum. Het is een gezonde, mooie boom. Maar héél moeilijk te krijgen. Nu 50 cm hoog 🙂

aangepast door fre3ke

Geplaatst:

Offtopic, maar mijn kat is helemaal dol op een henneptouwtje. Ze gebruikt het elke dag als flosdraad, zit ze er een minute of 5 op zo'n touwtje te bijten. Iemand anders zijn katten die dat ook doen?

Geplaatst:

@rorror, misschien is het medicinaal voor de kat. In de hele hennepplant zitten stofjes zoals CBD, heel weinig THC en nog wat meer. De vezels worden gemaakt door eerst de hele stengel te laten rotten. Bij het rotten spoelen de stoffen misschien in de poreuze vezels? 

Volgens een vriendin gingen haar katten helemaal los op verse wortel van Valeriaan. 

Geplaatst:

Onze katten eten regelmatig wat gras om het weer later uit te braken met een haarbal. Dit wordt verkocht in potjes onder de naam 'kattengras' maar is niets anders

dan gerst (Hordeum Vulgare). Als de katten buiten kunnen spelen en toegang hebben tot een grote tuin en/of weide vinden ze daar ook wel hun goesting.

Alle soorten touwtjes zijn speelgoed. Al of niet vastgemaakt op de krabpaal.

• 2 maanden later ...
Geplaatst:

Ik heb zaden gekocht voor volgend jaar. Echt heel veel, maar sommige zijn maar 25 cent per zakje en dan ben ik minder kritisch. Het was uitverkoop, ik heb daar vorig jaar ook veel uit gekocht en bijna alles kwam op.

Duurste bestelde zaden zijn van tropische bamboe. Die gaan dan in de winter dood, prima, en ik heb vervolgens  bamboestokken. En misschien eet ik bamboescheuten.

Lekkerste lijkt me broccoli spigariello. Je eet het blad en niet de bloem, het is een soort oer-broccoli.

Geïnspireerd door dit forum kocht ik verder pronkbonen, en paarse peultjes (makkelijk te herkennen bij plukken).

De rest verklap ik volgend jaar, bij het zaaien 🙂

Verder kocht ik tijdens een fietstocht  vandaag volkorenbloem, bij de lokale molen. Verse gist heb ik nog, dus morgen lekker brood maken.

Geplaatst:

cc69d3629ac789fd6b763a80d2addb40.jpg

Aaah Ik heb ook veel zaden gekocht! 5 soorten basilico in Italië. Ben vooral blij met red rubin. Die soort heb je in Turkije veel en vind die smaak zo heerlijk. Altijd als ik in Italië ben, ga ik met een lading zaden naar huis. Thaise basilicum ben ik ook wel nieuwsgierig naar. Überhaupt wel naar alle soorten.
Ook erg in mijn nopjes met andijvie castelfranco. Ik was zo driftig bezig om de roze andijvie in het zaad te doen schieten. Liggen ze daar gewoon in het schap [emoji23] dus die metershoge sliert in de tuin heb ik er gisteren uitgetrokken. Weer wat meer plek.

De zaden hieronder had ik besteld en die lagen braaf te wachten tot ik van vakantie terug was. Ik heb 7 jaar geleden snijbiet gezaaid en sindsdien komt het elk jaar vanzelf op. Maar heb alleen nog maar rode, dus ik hoop dat ik met een nieuwe lading zaadjes weer variëteit in kleur heb.
Tomaat sensation was na@Charly’s promo babbel. Volgend jaar nieuwe ronde. Nieuwe kansen.
6a58a211088274a6e3986fa732e14f80.jpg

Geplaatst:

Oe mooi al dat snoepgoed, prachtig al dat zaadgoed. Wordt je zo blij van, al dat tuinplezier.

Hier ook weer zaden bestellen, wordt weer een best lijstje.

Geplaatst:

Ik kocht vandaag een voedseldroger. Hij kwam tweedehands op mijn pad voor weinig, en het ding blijkt nog helemaal nieuw te zijn. Ik kon hem op een nabijgelegen camping afhalen... mevrouw bleek hem op de bingo gewonnen te hebben. 😄

We zitten hem nu uit te testen. Ik vind dat hij vrij veel stroom verbruikt. Geluid is ok, geen zoem, alleen de ventilator. 

• 4 weken later...
Geplaatst:

Heel veel 1-liter potten, om me straks via wecken door een pompoen van 20 kilo te slaan. 

En een paar messen van carbonstaal. Ik kocht eigenlijk online een nieuwe knop voor mijn pan, en toen keek ik of ze verder nog iets leuks hadden en toen zag ik een mooi keukenmes en toen ging ik kijken of het elders goedkoper was en kwam ik bij andere aanbieders een zakmes tegen dat ik eigenlijk ook nog zocht voor de tuin en toen ging ik op dit forum kijken of er niet een goedkoper merk was, ja dat was er, te koop op de Franse Ebay en toen ging ik kijken of het ook via de Duitse Ebay kon en zag ik daar een keukenmesje dat ik ook al een tijdje wilde en het was de laatste. En even later dacht ik: wat is er gebeurd? Twee uur klikfrenzie. Maar het keukenmesje is net binnen en ik ben heel blij! Ging als boter door de sperziebonen. Nog even wachten op het zakmes en keukenmes.

aangepast door fre3ke

Geplaatst:

Een koude bak!  Mijn verkering zou hem eerst zelf maken….maar toch een gekocht! Superblij mee! 
Happy Jo62266FF2-4DF2-43A4-9BE8-82540C24C982.thumb.jpeg.286e67239c4a9c647fa447c0c176dcd6.jpeg

Geplaatst:

zuurkoolpot 8 liter is binnen, nu de kool nog

Geplaatst:

Mooi, @jootje! Waar heb je deze gekocht?

Geplaatst:

Bak gekocht bij: vidaXL 😊

Geplaatst:

Akku grasmaaier 😁

• 3 weken later...
Geplaatst:

Gisteren op de terugweg even langs Van der Spek Tuincentrum geweest.
Rudbeckia little goldstar
Rudbeckia summer butters biscuit
Echinacea mediation lime
gekocht, en nog een zak met botanische tulpen.
De planten zijn voor de huistuin, de bollen voor de moestuin.

Vanochtend even langs de Lidl geweest, en had (voor het eerst) banaansjalot gezien. Leek me wel leuk om te hebben. Later zag ik wel dat ze niet helemaal winterhard zijn.. dus pas in het voorjaar poten.

Geplaatst:

Twee bananendozen vol met appels, vers geplukt bij een boerderij hier in de buurt. Vandaag appeltaart en appelmoes maken. 

• 2 weken later...
Geplaatst:

Met @jootje wezen shoppen bij www.vanderplanckewinkel.nl  'hier' in Hummelo. We hebben een paar mooie salies gescoord, een kip gezien die een nest had gemaakt in een hele grote bloempot, waar nu kuikens uit hun ei kropen, en ik heb deze zaadjes uitgekozen:

IMG_4593.JPG

Geplaatst:

Was leuk! Veel keus in zaden! 
Dit is mijn oogst! 4990959F-CEE9-4009-9D9F-9595D4421423.thumb.jpeg.dde14a93792d885a13fec567dd33b09a.jpeg

Geplaatst:

Leuke site! Ik heb gelijk wat besteld!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.