Geplaatst: 19 maart 20232 j Gisteren een gebruikte eliet neo2 hakselaar gekocht. Ideaal voor al het tuinafval
Geplaatst: 21 maart 20232 j @Mellie Ik heb de indruk dat jij alleen bij huis kweekt? Je kunt natuurlijk ook nog proberen een stukje volkstuin in de buurt te krijgen, maar ik heb geen idee hoe gemakkelijk het bij jou in de buurt gaat.Klopt. In de achtertuin. Ik smokkelde vroeger soms wat gras erbij, maar ik ben wel uitgesmokkeld. Valt te erg op inmiddels [emoji23] Er zijn hier wel moestuinen in het dorp, maar dan heb ik 2 plekken te onderhouden. Dus het blijft bij dit helaas. En dan maar proppen.
Geplaatst: 21 maart 20232 j Een Seaberry en Chokeberry, allebei 1 plant, van de aanbieding bij de vomar. Hiervoor nog nooit van gehoord (wel voor aankoop even gegoogled) dus we zullen zien!
Geplaatst: 21 maart 20232 j Op 18-3-2023 om 14:38, Mellie zei: meer tuin mensen, ik heb meer tuin nodig! Sloot er uit, tomaten er in Mellie
Geplaatst: 25 maart 20232 j Video eliet neo 2, toont een 400V stekker? 25 maart 20232 j aangepast door donaldk https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.
Geplaatst: 25 maart 20232 j Kilo van elk gekocht: Kristalon Oranje (6+12+36) , Blauw (19+6+20), en speciaal (18+18+18).
Geplaatst: 27 maart 20232 j Pak Hemparade hennepstrooisel. Ga dat als mulch proberen dit jaar bij de tomaten. Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/
Geplaatst: 29 maart 20232 j Ik zag dat de Aldi fruitboompjes had en kon de verleiding niet weerstaan. Drie appels en een kers gekocht, ze zagen er niet heel slecht uit, ben heel benieuwd!
Geplaatst: 31 maart 20232 j @Arja ik had vorig jaar bij de Aldi drie perenboompjes gekocht om lei-peren te proberen (snoeien, uitbuigen enz). Ze zijn prima aangeslagen. Na aankoop wel snel planten of tijdelijk opkuilen. Met wat mos/turf om de kale wortel redden ze het niet zo heel lang. 31 maart 20232 j aangepast door woldistel Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 10 april 20232 j 3 kg carbid. De kas is compleet omgewoeld door mollen. Geen idee waar de 5 kilo ligt van 2022…. Maar dan ook nul idee [emoji38] altijd fijn.
Geplaatst: 17 april 20232 j Ik wilde dus een stukje tuin extra erbij, voor een seizoen, voorlopig. Het geluk was met mij, dus ik heb een STUK tuin erbij. Eigenlijk meer dan ik dacht. Dat komt omdat ik geen idee heb van afmetingen. Bij mij is meten echt weten. Maar goed, gekregen paard en bek enz. Maaaaar, nu had ik een excuus om nog een paar dahlias te kopen, om dat landgoed vol te krijgen. Liggen die toch verdorie zo maar in grote zakken bij de Lidl. Tja, probleem opgelost.
Geplaatst: 18 april 20232 j Tijdens de pianoles van dochter even snel naar Intratuin voor 8 zakken potgrond (1+1 gratis). Na de pianoles wilde ze per sé een boompje. Gelukkig had ik er ook wat voor te zeggen, en werd het een laurier (eetbaar). Bolvorm op stam, prijzig, 40 euro maar liefst! Vervolgens liepen we langs de bijen- en vlinderplanten afdeling, en wilde ze daar ook een plant van. Sommige heb ik al in de tuin staan of heb ik al zaad van maar nog niet gezaaid), en ik koos toen een citroentijm. Handig, want ook eetbaar. Daarnaast koos ze ook nog een bijenhotel, vlinder op een stok en nog iets wat me momenteel is ontschoten. Rib uit mijn lijf, schade 73 euro. Al hoef ik nu geen laurierstek van @Lia56 meer. Citroentijm hoef ik ook niet te ruil te vragen. En de bijen zijn ook weer een beetje geholpen. En dochter blij. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 18 april 20232 j Zevenhuizen , lagen er nog zat. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 20 april 20232 j Dankzij Jootje een tuincentrum gevonden, gewoon hier in de buurt, waar ze uienzaailingen verkochten Alleen rode... maar toch blij mee! facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 21 april 20232 j Is dat een mosselcypres @rorror? Ik had er eentje geërfd bij de koop van het huis, daarom ken ik de mosselcypres. Hij is bij mij wel omgegaan want hij stond op de verkeerde plaats. Het zijn in ieder geval langzame groeiers, dat is altijd wel prettig. Wordt zeker weer bonsai?
Geplaatst: 21 april 20232 j Ik ken de soort als Hinoki Cypress, op label staat: Chamaecyparis obt. 'Nana Gracilis' Inderdaad gekocht met het idee om er ooit een bonsai van te maken, langzaam groeiend en soort van "dwerg" formaat. Deze mag de komende jaren in een ruimte pot op terras om groter te woren. Vind dit soort het mooist als je hem niet snoeit, want dan heeft die van die mooie draaingen in het blad.
Geplaatst: 22 april 20232 j Ik heb blijkbaar het Duitsche Muschelzypresse verbasterd . Mosselcypres bestaat niet in het Nederlands, maar ik bedoelde inderdaad wat je nu hebt. Leuke aankoop, misschien ga ik er zelf ook eentje kopen.
Geplaatst: 7 mei 20232 j Op 22-4-2023 om 14:44, fre3ke zei: Leuke aankoop, misschien ga ik er zelf ook eentje kopen Zeker doen, vooral in de winter is het leuk om nog groen in de tuin te hebben. Gister voor het eerst wezen kijken bij tuincentrum Osdorp in Osdorp. Leuk tuincentrum met een groot assortiment. Onze nieuwe aankoop, een zweefparasol van 3x3meter. Inc een mega zware parasolvoet op wieljes en nog een bescherm hoes ervoor. Aangezien de paal ervan niet in de auto past. Wordt aankomende donderdag bezorgd. Bij het afrekenen wouden ze 55euro voor bezorgkosten. Ik dacht ik maak een grapje of dat niet gratis kon. Tot mijn verbazing namen ze dat serieus en hebben ze de bezorgkosten gewoon op 0,- gezet, zonder er tegen in te gaan. 🤷♂️ Van de week de eeste peper 's nachts buiten gelaten, meteen de eerste nacht happen uit het blad door slakken. Dus ook meteen maar een groot verpakking slakkenkorrels meegenomen. ☠️
Geplaatst: 28 mei 20232 j In Puglia (hak van de laars in Zuid-Italië) en even gevraagd aan de eigenaren van de agriturismo waar een moestuinier z’n zaden kan halen. Klein winkeltje deze gigavolle zakken met zaden gekocht voor €0,80 per stuk. En het leuke is de lokaliteit, de groentes dragen namen als Polignano en Fasano, twee stadjes waar we zijn geweest. Grootbladige basilicum, een soort meloenkomkommer waar ze gek op zijn en cimi de rapa, typisch Italiaans. Als iemand wat zaden wilt hebben dan weet je me te vinden. 😊👍 Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/
Geplaatst: 31 mei 20232 j Helaas is me druif na verhuizen nogsteeds niet uitgelopen. Kon het niet laten om een bezoekje te maken naar fruitbomen.net Weer dezelfde druif gekocht gezien die goed beviel en een groenblijvende braam You can bury a lot of troubles by digging in the dirt
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.