Geplaatst: 7 september 20205 j Ja de tijd van bloembollen kopen komt er ook weer aan! Wat voor soort(en) heb je gekocht?
Geplaatst: 9 september 20205 j tsja, wit, paars, oranjegeel, oranjegeel met franje tulpen met fantasienamen als Erna greenlight 😄
Geplaatst: 9 september 20205 j Volgende week ga ik naar Dordrecht. Dus ook naar Vreeken. Als iemand een of twee zakjes zaad nodig heeft, kan ik die meenemen en tegen portovergoeding opsturen. Ik hoor het wel. Uiterlijk volgende week woensdagavond. 9 september 20205 j aangepast door Amrutten Aanvulling tekst
Geplaatst: 10 september 20205 j Geheim adresje? Of mogen we ook kijken in die Brexit-shop? 😁 In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
Geplaatst: 11 september 20205 j nee, adres kwam dacht ik van hier moestuinforum: https://www.premierseedsdirect.com/ bestellen is wel een gokje, reviews wisselen nogal 11 september 20205 j aangepast door RobO
Geplaatst: 11 september 20205 j Met deze webshop heb ik prima ervaringen, goede opkomst en complete levering.
Geplaatst: 11 september 20205 j Heb ook wat struiken besteld en ontvangen. Goede kwaliteit voor een normale prijs, dat zie ik helaas niet altijd in Duitsland. Mijn nieuwste aanwinsten: - 1x hazelnootstruik - 2x krentenboom amelanchier lamarckii - 1x krentenboom amelanchier ballerina - 1x mispel Was even vergeten dat de mispel doorns heeft, dus die gaat in de voortuin. De achtertuin wil ik graag doornvrij houden, op de japanse wijnbes en een paar frambozen na.
Geplaatst: 11 september 20205 j 5 uren geleden, RobO zei: ee, adres kwam dacht ik van hier moestuinforum: https://www.premierseedsdirect.com/ Oh die ken ik. Heb er al meerdere jaren het een en ander besteld. Was en is altijd al goedkoop, niet speciaal door de brexit, en hebben ook behoorlijk wat bio-zaden. O.a. de minder bekende soorten tuinbonen vond ik er interessant. In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
Geplaatst: 11 september 20205 j Zwenksproeiers van een door Gardena dit jaar uitgebracht model dat perfect in te stellen is. -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Geplaatst: 11 september 20205 j Pas een klepelmaaier voor achter de minitractor voor wanneer het onkruid/bramenstruiken echt te hoog staat
Geplaatst: 12 september 20205 j Op 11-9-2020 om 06:11, RobO zei: nee, adres kwam dacht ik van hier moestuinforum: https://www.premierseedsdirect.com/ bestellen is wel een gokje, reviews wisselen nogal Zou je binnenkort een review willen plaatsen en laten zien wat je gekocht hebt? Ik ben namelijk ook van plan om daar een hoop te bestellen en ben nog opzoek naar wat inspiratie!
Geplaatst: 12 september 20205 j ok, gewoon moestuinspul, is onderweg zegt de winkel: Quantity Item Discount Cost 1 VEGETABLES TOMATO BLOODY BUTCHER - 40 £0.00 £0.99 1 Cabbage Red Acre - 800 £0.00 £0.99 1 VEGETABLE CLIMBING FRENCH PURPLE BEAN BLAUHILDE - 100 £0.00 £0.99 1 Courgette - Zucchini Golden Zebra F1 - 10 £0.00 £1.09 1 Brussel Sprout Long Island Improved - 1000 £0.00 £0.99 1 Sweet Pepper Dulce De Espana - 125 £0.00 £0.99 1 SALVIA NEMOROSA - VIOLET QUEEN 0.7gm £0.01 £0.83 1 Herb Lemon Grass East Indian 0.40 gm £0.00 £0.99 1 Swiss Chard Rainbow Mix - 10 gm £0.00 £0.99 1 Kohlrabi Kohl Rabi Superschmelz - 1500 £0.00 £0.99 1 Vegetable Tomato Black Cherry - 200 £0.00 £0.99 1 CUCUMBER BETH ALPHA F1 - 160 £0.00 £0.99 1 Pincushion Flower Imperial Mix Scabiosa Atropurpurea - 0.75gm - 3000 £0.01 £0.83 1 VEGETABLE ONION STURON - 4gm £0.00 £0.99 1 Tomato Marmande Superprecoce - 240 £0.00 £0.99 1 TOMATO BRANDYWINE PINK - 40 £0.00 £0.99 Total: £15.62 Shipping: 1.17 Discount: £0.02 VAT: £0.57 Total Value: £17.34
Geplaatst: 12 september 20205 j Ik kreeg vandaag mijn siertuin-zaden binnen van Jelitto.com. Ik kende ze niet, en ik denk dat ze vooral aan kwekers leveren. Enorm aanbod, en ook exclusieve soorten. Ik heb vandaag de eerste uitgezaaid, de Mentha Requienii. Ik ben geïnteresseerd in tapijt-vormende bodembedekking en deze ruikt dan ook nog naar munt als je erop loopt!. En je kan er creme de menthe mee maken. Schijnt ook de beste plant te zijn om bij koolsoorten te plaatsen, tegen plagen. Eerst maar even kijken of het opkomt. 13 september 20205 j aangepast door fre3ke
Geplaatst: 12 september 20205 j Interessant, tapijt vormende bodembedekker waar je op kunt lopen wat geen gras is. Zal ik zeker even opzoeken. [emoji106] Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 12 september 20205 j Mentha Requienii is leuk spul, heb dat zelf in een paar potten onder de boompjes, als lage begroeien.
Geplaatst: 12 september 20205 j Het is een goed alternatief voor houtsnippers om onkruidgroei tegen te gaan / te verminderen. Of direct rond de struiken en bomen eerst houtsnippers en daaromheen deze plant. Later groeit die over de (verterende) houtsnippers heen.Zaad is helaas wel ruim 3 keer zo duur als goud, maar daar staat tegenover dat je maar weinig nodig hebt. 0,1 gram (2750 zaden) voor 1000 planten.Een portie zal omstreeks 275 planten geven, op basis van hun informatie. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 13 september 20205 j Wat leuk dat jullie hier al ervaring mee hebben! De mentha requienii is makkelijk te delen, dus als er wat opkomt, ben ik al tevreden. Voor veel informatie over beloopbare bodembedekkers kun je stepables.com ook nog raadplegen, @acpronk. Ongelooflijk, zoveel opties . Ik heb er nu drie uitgeprobeerd. Ik vind een Japans mostapijt mooi, dus ik ben twee jaar geleden begonnen met Irish moss, sagina subulata, maar daar kiemt nu toch gras in. En het kan slecht tegen droogte. Maar verder erg mooi. Ik heb net isotoma fluviatilis in de kale plekken gestopt. Ik denk dat ik op een mix van bodembedekkers uitkom uiteindelijk, en ook nog wel onkruid moet uittrekken. 13 september 20205 j aangepast door fre3ke
Geplaatst: 13 september 20205 j @RobO ik bestel daar al jaren zaden, prima kwaliteit Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!
Geplaatst: 16 september 20205 j @fre3ke Misschien leuk om een topic speciaal voor bodembedekkende planten te maken. De Mentha Requienii doet het trouwens ook goed in schaduwrijke plekken, en groeit ook gemakkelijk over/tussen houtsnippers en rotsen/stenen heen. Ik weet alleen niet in hoevere je de plant beschadigd als je er over heen loopt. Gras kan misschien net wat meer hebben. Een kennis van mij heeft jaren lang geprobeerd een mooi grasveld te krijgen, maar hij kreeg dat niet goed voor elkaar door de hoeveelheid mos wat er groeide. Nu trekt hij het gras er maar tussen uit, en heeft nu dus een mooi groen mosveld. Hij heeft er zo stukken minder werk aan dan met een grasveld.
Geplaatst: 19 september 20205 j De knoflook en OK zijn binnen.Plus had meteen sojabonen en winterpostelein meebesteld.De winterpostelein die ik vorig jaar had gekocht en rond november in de koude bak had gezaaid, kiemde pas in maart en bleek zomerpostelein te zijn[emoji37] Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 24 september 20205 j On 9/16/2020 at 5:41 PM, rorror said: @fre3ke Misschien leuk om een topic speciaal voor bodembedekkende planten te maken. Ik wil dat best, maar waar op het forum dan? Het is misschien meer iets voor de siertuin.
Geplaatst: 24 september 20205 j Knoflook binnen gekomen vandaag en ook nog narcis en hyacintbollen gehaald bij de plaatselijke hornbach
Geplaatst: 29 september 20205 j koppeling voor hogedrukspuit om de kas te reinigen, spuit van bekend merk had zijn aansluiting zomaar veranderd waardoor oude slang niet meer op nieuwe spuitlans kan = handel 😡 sorry, gekocht in China, 3 euro ipv 23 euro ben benieuwd
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.