Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Het weer in 2021

Featured Replies

Geplaatst:
2 uren geleden, Jorieke123 zei:

dik) 5 mm

Niet veel! En op de NL tv zie ik dan dat het bij ons vandaag komt. Nou geen druppel gehad. Nu is de grond onder wel nat, maar de droge korst is al 5 cm en aardappels kunnen bv dus niet aangeaard. Enfin van de week zou het wel regenen..hopenlijk! 

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Na de bui van 21mm vrijdagmorgen vroeg en op vrijdagmiddag de nood bui van120mm  is er vannacht weer 50 mm bij gevallen......

Inmiddels staan hier de weilanden en akkers blank en vrezen boeren voor hun oogst.

Ook zijn er veel noodpompen bij geplaatst:

Crisisoverleg bij hoogheemraadschap: "Tegen zoveel water is niets opgewassen" - NH Nieuws

Volgens buienradar gaat de volgende bui via Oost-Nederland:

177814014_buimaandag0400.thumb.png.97c2b11d85040748efba0579554f66c4.png

aangepast door Patrijs

Geplaatst:

Toen ik vannacht even uit bed was regende het flink, maar zonder wind. Ik ben benieuwd wat de regenmeter op de tuin er straks over zegt. Gisteren ook weer een kleine 10mm in de meter, dus 15-20 tot nu toe. De regentonnen zitten weer vol. 

Edit: ik zie net dat er morgen weer ruim 30mm hier in Amsterdam wordt verwacht... 

aangepast door mdubbelm

Geplaatst:

Hier heeft vanacht ongeveer 40mm regen gevallen volgens de regenmeter. Hopenlijk vinden de pepertplantjes de natte voeten niet al te erg. 

Geplaatst:

Afgelopen nacht 15 mm. Vandaag klam, vochtig hoofdpijnweer. 

aangepast door Arja

Geplaatst:

Er komt regen aan! Eindelijk!

Er is noodweer voorspeld, maar regen is hard nodig. Verder hoop ik dat het niet extreem weer wordt, maar dat is afwachten.

Geplaatst:

Voorspellingen geven om 2u00 met 100% zekerheid regen en dit tot morgenmiddag non-stop. Vanaf 7u regent het hard en tussen 9u en 11u is er zelfs gedonder bij. IBC vaatjes gaan vol zitten...

Geplaatst:

Hier regent het al een paar uur flink, dus de regentonnen zijn weer vol gelukkig. Nog geen noodweer gehad en hopelijk blijft dat zo.

Geplaatst:

Zoveel regen bij jou Flup, hier nog niet wel de ramen van de kas dicht gedaan voor de zekerheid.

Geplaatst:

De regenmeter zei vandaag 35mm. Dat is dus meer dan 50mm in 3 dagen. Morgen nog meer....

Geplaatst:

Hier in 2 dagen (zaterdag was 24 uur droog) 50,4mm.
Heerlijk dat water, zowel voor de tuin als tegen de pollen. Vandaag tot nog toe nog geen neusspray hoeven gebruiken (wel 45 minuten op de tuin geweest). Vanochtend voor de zekerheid nog wel een pilletje ingenomen.
Ik denk dat ik komende nacht eindelijk goed kan slapen, zonder wakker te worden met een volle verstopte neus.

Niettemin ben ik de afgelopen weken wel bijna elke dag op de tuin geweest. Zie het kleurverschil, polsbandje heb ik sinds 28 december.65493079329c5831d8768c19e57bb3e3.jpg

Geplaatst:

alle paden stonden blank gister, grondwaterstand dus +4 cm

zakte weg in ons veen, evenals de buuv op sandalen, buuvwaterstand -7 cm

Geplaatst:

Zou je graag wat regen van hier willen geven. Komt mij vandaag helemaal niet uit zoveel regen. 

Geplaatst:

We tikken toch ineens al bijna de 35 mm aan! De radar had dus gewoon weer eens niet gelijk, het is nog niet droog geweest. Al gaat het echt niet hard, het regent toch wel lekker door. Maar hier op onze zandgrond kunnen we nog meer hebben hoor :thumbup:

Geplaatst:

Ja ik zie dat jullie onder een klots zitten! Heel Nederland eigenlijk. Gefeliciteerd..denk ik? Wij hebben 10 liter/m2 gehad en zijn daar al blij mee, hopelijk is de aarde nu zacht genoeg om de aardappels aan te kunnen aarden🥔🥔🥔

Geplaatst:

Wat een feest die regen! Het regent hier al onafgebroken vanaf middernacht. Meer dan 50 mm tot nu toe en het gaat nog een paar uur door. Het gaat in een lekker rustig tempo zodat het niet allemaal wegzakt in de zandgrond maar de planten echt de tijd hebben om het op te nemen. Vanochtend vroeg wel in de regen de bakken onder de zaailingen weggehaald, die stonden tot de rand in het water. Ik zie wel wat er van overblijft. Liever de tuin goed beregend dan de zaailingen die het overleven. Daar gaat mijn wedstrijd venkel…

Geplaatst:

Ik had vrijdag nog evensnel wat kunstmest korreltjes rondgestrooid in de potten. Met al die regen kan dat mooi inspoelen en door nagenoeg geen warmte weinig kans op verbranding. Hier regent het vandaag ook lekker goed door. 

Wel jammer dat het vandaag 21juni is en dus nu elke dag weer iets eerder donker wordt. De winter komt er aan. 🤣

Geplaatst:
52 minuten geleden, Jorieke123 zei:

Het is nu droog, en we hebben dik 40 mm gehad! Errug lekker, volgende week graag weer zo'n dag! 

Zeker erg lekker! Valt ook op dat alles zo lekker groeit nu de dagen weer wat vochtiger zijn!

Geplaatst:

25mm hier sinds gisterenavond, het was echt welkom.

Geplaatst:

Wij hebben er vannacht weer tien liter bij. De teller staat dus op 20. En de temperatuur is behoorlijk gezakt, 15 graden op dit moment..welkom in de zomer🤨
Het water is welkom, als ik dan iets te klagen heb ( als echt boerenkleindochter) is dat het gras zo snel groeit en dat het zo weinig ecologisch is het steeds te maaien. Ongelooflijk zo vaak als ik een maaimachine hoor bij mijn verschillende buren.

zo prachtig wel na enkele jaren bruinig gras..groen groener groenst dit jaar.
image.thumb.jpg.b2397d65b2cabd9a98fbc5c993114d84.jpg

aangepast door appelvrouw

Geplaatst:

Aï de grasmaaier.... verdikke, hij staat nog buiten, al 2 dagen.

Geplaatst:

Het weerbericht voor de komende 2 weken is weer veranderd, er wordt elke dag regen verwacht en in totaal 61mm.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.