Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Het weer in 2021

Featured Replies

Geplaatst:
7 uren geleden, Flup zei:

Al is het wel altijd wel interessant wat eruit komt bij zo'n kruising.

Het kan wel, maar ze dan even toespreken dat ze niet gelijk gaan bloeien.

Of het ene jaar de een en het andere jaar de andere laten bloeien.

Geplaatst:

Iedere ochtend kijk ik gelijk de weersverwachting, maar steeds komen er meer dagen met meer regen bij. Ik zit te twijfelen ga ik er toch vast een paar naar buiten doen? Ik heb geen afdak, zou een gewone doorzichtige zak met gaatjes kunnen helpen? Maar dan wordt de grond eromheen natuurlijk wel ook heel nat. De voorspelling is dan ook gelijk steeds 3 druppels, waarom niet gewoon 1🥺

Geplaatst:

Het is nu belachelijk warm, maar de komende dagen zijn weer koeler en regenachtig. Ik heb de gok genomen en toch alvast mijn tagetes en malva uitgeplant. De tagetes moest hoognodig. En mocht het toch te vroeg zijn geweest, dan heb ik nog een bak met zaailingen tagetes achter de hand.

Geplaatst:

Hier regent het weer flink vandaag. De hele ochtend al, dus de regenton is zo weer vol. Hoef nu voorlopig niet te gieten, dat is wel fijn.

Geplaatst:

Nou morgen gaan de tomaten maar de grond in. Ik had ze vanochtend in hun potten buiten gezet en niet verwacht dat het nog zo zou gaan regenen. Hoop dat ze er nog vrolijk bij staan eind van de dag

Geplaatst:

Zo, Buienradar voorspelde daarstraks heel even dat er zo ongeveer een vloedgolf over onze tuin zou komen:

Dat ging (uiteraard) niet door, het werd al snel bijgesteld en het sijpelt nu al een tijdje... Er zit nog net geen 3 mm in de meter. 

vloedgolf.jpg

Geplaatst:

Weersvoorspelling, je krijgt er de pip van.

Gemeld: droog in de ochtend, nat na 12 uur.

Wie stond opeens in de zeikende regen vanmorgen in de tuin ?
Morgen zou het de hele dag droog zijn. 
Ga ik het nog eens proberen.

Geplaatst:

"Buienradar is een leugenaar" is hier thuis ons mantra. Hier is vandaag heel weinig gevallen. 

Geplaatst:

Ik denk dat Amsterdam alle regen vandaag heeft ingepikt.

Geplaatst:

Voor alle mensen die nog steeds op regen wachten.. kom hier maar halen, ik ben er klaar mee! 

Eindelijk tijd om de dahlia knollen te planten vanmiddag, besloten die voor de kas te zetten waar vorig jaar zinnia's stonden en nu tijdelijk 3 struikjes stonden. 

3 struikjes verwijderd, met dit als resultaat: 

20210514_134617.thumb.jpg.70232a8a8328e8a7e74685a5ffd11f55.jpg

20210514_134942.thumb.jpg.cdc73bcfbfbb14bfca474d95a6bb69ab.jpg

Zeiknat dus... en net op het moment dat ik daar van sta te balen begint het.. ja je raad het wel... opnieuw te regenen. 

Geplaatst:

@VastoneEn dan nog eens de komende week 5 dagen regen! Graaf de drainage sleuven maar alvast 😄

Geplaatst:

Ik kreeg net foto's door van noodweer in Barendrecht.

Hagel en hoosbuien en veel kapotte planten.😞

IMG-20210514-WA0000.thumb.jpg.397b9340b1fe107c3438deaa3f23f630.jpg

aangepast door Patrijs

Geplaatst:

Jee, dat is wel heel veel regen!

Hier regent het ook bijna dagelijks, maar door de zandgrond loopt het ook goed weg. De temperatuur is 's nachts wel nog wat laag, dus mijn tomaten en paprika's durf ik voorlopig nog niet buiten te planten.

Door de regen en koelere temperaturen heb ik een vermoeden dat dit wel eens een 'goed" phytophthorajaar kan worden. Hoop het niet!

Geplaatst:

tja ziet er niet zo goed uit de komende 10 dagen  zelfde weertype en misschien nog ietsje kouder niet echt een lente.

Geplaatst:
17 minuten geleden, Flup zei:

Door de regen en koelere temperaturen

Hier komt dat meestal pas in de tweede helft van juni, als de temperatuur hoger wordt.

🤞

Geplaatst:

Ja, hier ook. Maar als de zomer zo wordt als het voorjaar (nat en koel, zoals het op de laatste jaren na altijd hier is), dan wordt het geen goed tomatenjaar. Ik hoop dat ik er naast zit, maar het zou mij niets verbazen.

Geplaatst:

Hier is de regen met bakken uit de hemel gevallen vandaag.en dat houdt nog zeker 3 dagen aan.de kool groeit letterlijk en figuurlijk als kool.voor de tomaten en sperziebonen is het minder.paprika en komkommers plant ik nog maar niet uit.

Geplaatst:

yep, de eerste kleine kooltjes zijn een paar dagen de grond in en ze voelen zich duidelijk lekker. De rest slaapt verder. Straks eten we nog een maand langer van die winterspinazie dan verwacht !

De vooruitzichten zijn nog 4 hele natte donkere dagen en dan nog 3 bewolkte dagen met nu en dan nog wat regen. Het blijven lage temperaturen (8min/14max) met pas over een tiental dagen verbetering.

Geplaatst:

Ik geef het op hoor en zie wel wat er gaat gebeuren. Ik dacht om vanochtend iets te verzinnen om de tomaten nog wat af te kunnen dekken, maar ik werd wakker door een hoosbui. Nu hebben ze al zoveel regen gehad dat ik denk dat het geen verschil meer gaat maken als ik ze nu nog weer ga proberen met iets af te dekken🤔 misschien groeien ze nu ook niet zo snel en gaan ze pas produceren als het eigenlijk weer beter weer is.

Het houdt ook gewoon niet op soms is er regen voorspelt maar schijnt de zon de hele dag, vanochtend geen regen voorspelt en komt het met bakken uit de hemel. De voorspelling is ook nog steeds heel wisselend. 

Geplaatst:

Hetzelfde hier.... Hooo, ik zie de zon, ik ga direct naar de tuin, tot straks !

Geplaatst:

Succes! 😁

Tussen de buien door loop ik soms ook gauw buiten te rommelen

Geplaatst:

Hier gisteren en vandaag de hele dag buiten kunnen werken. Vandaag 2 maal even geschuild, de rest van de buien gingen zichtbaar en hoorbaar pal langs ons heen. Gisteravond viel er uiteindelijk in totaal 5 mm en voor vandaag zitten we op 2,5 :|

Dat maakt 30,5 mm voor deze halve maand.  

Geplaatst:

Wij ook 5 liter. Op zich voldoende totdat het warm wordt..dat zie ik nog niet zo gebeuren, het blijft zo de eerste tien dagen:

F869A6AD-1955-4ABA-A208-463594161A89.thumb.jpeg.bd34862627111225906612a8aec85113.jpeg

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:
11 minuten geleden, appelvrouw zei:

dat zie ik nog niet zo gebeuren, het blijft zo de eerste tien dagen:

Over 10 dagen!

703338417_previsionmeuse.thumb.png.24dd196b8c551bc1ff4bb8056a037f9c.png

aangepast door Patrijs

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.