Jump to content

Appeldak

Frank Houweling

Recommended Posts

Vandaag in de eigen tuin gemaakt met behulp van een superhovenier (hout & metaalwerk = niks voor ons!), een kruising tussen een pergola en een dakboom: het appeldak.

Ik vind 'm echt supermooi geworden

4ecfc67f8c842-nacht.jpg

In de nacht.

4ecfc6a62a295-dag.jpg

En overdag.

En 1 van de twee bomen voordat we hem bijna kaal hebben geknipt

4ecfc6fb4575a-boom-voor-snoei.jpg

Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube

Super leuk, (ik vindt de verlichting teveel van het goede), maar de appelboom hout en metaal lekker strak en idee mooi.

Wat zijn die 2 dakbomen erachter ?

Ook die paden/indeling in klavervorm zijn mooi !

Players only love you when they're playing.

Super leuk, (ik vindt de verlichting teveel van het goede), maar de appelboom hout en metaal lekker strak en idee mooi.

Wat zijn die 2 dakbomen erachter ?

Ook die paden/indeling in klavervorm zijn mooi !

Dat zijn gewoon ouderwetse dakplantanen. Grootste deel van de tuin is gelukkig fruit.

Verlichting moet je meer in de context zien, zo op de foto lijkt het teveel maar we hebben alle grote bomen in de tuin met spots verlicht en dat geeft juist een echt sprookjeseffect.

Geweldig!! Mijn Appelman vind het maar niks, hij is als de dood dat ik dat ook wil

Wat voor een appels zijn het?

Een James Grieve en een Notarisappel.

Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube

Dat ziet er enorm leuk uit !

Zou ook mooi zijn voor kiwi's en druiven .

Of vinden jullie van niet ?

Ik heb al 3 druiven aan rekken en 3 kiwibessen, komen waarschijnlijk op een andere plekken nog wat kiwibessen bij. Echte kiwi's "mot ik niet"

• 2 weeks later...

erg mooi, erg mooi.

Zelf ben ik teveel een klungelaar, die maar bezig blijft met wroeten in die borders, waardoor ik niet gauw voor dat split zou kiezen. Bij mij zou daar teveel grond in terecht komen. Maar het ziet er echt klasse uit; ook mooier misschien dan met tegels, wat al gauw een steenmassa zou worden op dit stukje.

Van de 'pergola' ga ik wat pikken qua ideetjes dan. Lekker ruim ( niet te kneuterig /krap bedacht, mooi in verhouding tot het huis ). Wat ga je poten tegen de 'trellis' schermen ?

• 11 months later...

En dat vraag je precies als het blad van de bomen is! Als je het volgend voorjaar vraagt maak ik een foto van je. Hij is nu wel een heel stuk voller dan wanneer hij geplant is. De tuin is uberhaupt goed gegroeid, en de oogst was dit jaar ook niet slecht.

Als je het volgend voorjaar vraagt maak ik een foto van je.

Van mij mag je ook een foto komen maken ...neem dan meteen een mooi fruitboompje voor me mee, ik heb een nieuwe plek, ik kon vandaag een 13 jaar oude pruimenboom zo omduwen...woelmuiz

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

• 2 weeks later...