Heylane Geplaatst: 25 februari 2012 Geplaatst: 25 februari 2012 Jet, ik lees net dat je van de wilgentakken het pompoenenbed maakt. Bedoel je dan dat je de zijkanten ervan vlecht of groeien je de pompoenen op de wilgentakken? (met of zonder aarde erop?)
geedee Geplaatst: 25 februari 2012 Geplaatst: 25 februari 2012 Hoi Jet , ik zag dat je op mn site was geweest in t gastenboek....Die paarse pluimen waar je naar vroeg....het is een foto gemaakt tijdens een wandeling langs de Uhr in Luxemburg...Ik heb geen idee welke plant het is ( de bloeiende aren waren menshoogte) maar het was geen kattenkruid want dat heb ik in de tuin.
Rantje Geplaatst: 25 februari 2012 Geplaatst: 25 februari 2012 Het lijkt een beetje op moerasandoorn Je bedoelt die dingen die je ziet op de achtergrond van je site toch? http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl
appelvrouw Geplaatst: 27 februari 2012 Auteur Geplaatst: 27 februari 2012 OK back on the internet!3 dagen zijn we afgesloten geweest met het hele dorp..sight.:0(Geen gemiep het doet het weer! Over het woekeren van de aardpeer: dank dames, ik dacht dat het erger zou zijn..nu durf ik op meer plekken te zetten..en eventueel de woelmuis weg te lokken.Heylane: Ik plant de pompoenen gewoon in de aarde. en laat ze tegen een stellage (het bed) opklimmen. Ik ga later vandaag zoeken of ik nog een foto heb..het is al weer 5 jaar geleden dat ik dat voor t laatst deed, maar naar aanleiding van de woelmuis-atack in 2011 heb ik dit idee weer van stal gehaald.Moerasandoorn of bosandoorn zou kunnen Geedee en Rantje We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
geedee Geplaatst: 27 februari 2012 Geplaatst: 27 februari 2012 Moerasandoorn of bosandoorn zou kunnen Geedee en Rantje Ja rantje die achtergrond.Moerasandoorn....dank....weet ik ook welke plant er op mn eigen site staat
appelvrouw Geplaatst: 27 februari 2012 Auteur Geplaatst: 27 februari 2012 Vanmiddag hadden we hier de eerste echte lentedag. De kraanvogels vlogen in grote vluchten over mijn hoofd, het zonnetje warmde de kas, de tuin en mij wat een happy gevoel!Ik heb compost bij de bessenstruiken aangebracht, en enkele overbodige kruiden in potjes gedaan.( st janskruid, haverwortel en koningskaars) Er zit iets meer leven in de tuin, maar gisteren toen ik aan t graven was naar een mollengang stuitte ik nog op vorst op 20 cm in de grond. de afgelopen dagen heb ik nog wat gezaaid, venkel, grove bieslook, abc kruid, tijm en 2 soort basilicum. Ik sta er van te kijken hoe snel alles ontkiemd, bv de peterselie die normaal veel tijd neemt om te ontkiemen ( 4 dagen) misschien is de platte peterselie een anders soort? ook de kamille is razend snel... We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Eva Geplaatst: 28 februari 2012 Geplaatst: 28 februari 2012 bij mij was de peterselie ook razendsnel! raar hoor....gelukkig doet de selderij het zoals gewoonlijk langzaam aan, anders zou ik schrikken...
appelvrouw Geplaatst: 28 februari 2012 Auteur Geplaatst: 28 februari 2012 ik hou maar even op met zaaien want alles komt in bergen op! De kamille, tijm, peterselie, basilicum, de bieten, snijbiet..enz enz.En ik ga straks weer enkele weken naar huis..dan moet ik de buren vragen hun vensterbanken leeg te halen, want de verwarming gaat hier uit...Morgen wel ui zaaien en de plantuitjes planten..en misschien ook wat worteltjes zaaien onder een plastiek tunnel..en... Tomaten moeten dus nog even wachten... Vandaag hebben we de achtermoestuin gefreesd, zo is het frezen weer voor enkele jaren gedaan. Verder zijn Lie en ik samen enkele uren met de greep langs de beek gegaan..we hebben daar steeds meer brandnetels..10 x teveel voor soep en gier..en de kindjes spelen er zo graag. Dus proberen we nu de wortels eruit te halen dat gaat heel aardig in deze tijd. Foto is de snijbiet vorig jaar. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
geedee Geplaatst: 28 februari 2012 Geplaatst: 28 februari 2012 Verder zijn Lie en ik samen enkele uren met de greep langs de beek gegaan..we hebben daar steeds meer brandnetels..10 x teveel voor soep en gier..en de kindjes spelen er zo graag. Landbouwplastic eroverheen en na een maand speelgras zaaien...en 5 x maaien...weg brandnetel
appelvrouw Geplaatst: 28 februari 2012 Auteur Geplaatst: 28 februari 2012 Dat zal nogal lastig zijn daar..tussen de knotwilgen over de hele lengte Maar het geeft niets..we vinden het niet erg en de oudjes moeten bewegen We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
appelvrouw Geplaatst: 28 februari 2012 Auteur Geplaatst: 28 februari 2012 Jet, ik lees net dat je van de wilgentakken het pompoenenbed maakt. Bedoel je dan dat je de zijkanten ervan vlecht of groeien je de pompoenen op de wilgentakken? (met of zonder aarde erop?)Ik heb er een topic over gemaakt Heylane..zie pompoen-bed-maken-t4203.html We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
appelvrouw Geplaatst: 2 maart 2012 Auteur Geplaatst: 2 maart 2012 (aangepast) Ons dorp wordt geteisterd door slecht internet. niet even een uurtje niets, maar dagenlang, afgelopen weekend drie dagen niet. Helaas is het dit keer geen kabel die doorgevreten is, dat was iets gemakkelijker op te lossen toen we eenmaal wisten wat het was.De burgemeester heeft al in de krant erover geschreven, en het departement gaat zich ermee bemoeien..maar ondertussen is het vooral voor de mensen hier in het dorp die bv in Luxemburg werken ( een kwart) en thuis nog werk willen doen een ramp.Ook onze bibliotheek die normaal internetservice geeft aan hen zonder computer is al 4 maanden niet aangesloten.Ik ben "bijna" blij om volgende week naar huis te gaan waar ik nooit haperende hogesnelheidslijn-internet heb... Enfin, niet achter de computer leverde de afgelopen dagen veel naar buiten op..en het weer was heerlijk!!Werken zonder jas in de zon..dat was lang geleden Ik heb gezaaid en geplant in de volle grond 4 rijtjes uitjes ( stutgarter riesen en rode ui door elkaar) en drie rijen wortelen ( rode riesen, nantaise en Karnavit, een variëteit voor de zomer die op zware gronden kan) Verder weer twee kruiwagens brandnetels uitgestoken, en van alles langs de beek geplant op de plek waar de brandnetels uitkomen..wilde Bertram, koningskaars, speenkruid, teunisbloem, smeerwortel 2 maart 2012 aangepast door Gast We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
appelvrouw Geplaatst: 2 maart 2012 Auteur Geplaatst: 2 maart 2012 Een lijstje maken van alle fruitbomen voordat alle labels verdwenen zijn. Meer dan 20 jaar oud:Kleine goudrenet 10 jaar oud:Appel NotarisGroninger KroonAlkmeneSterappelGolden DeliciousKersAigrettePruimMirabel de Nancy 3 xReine Claude paars 2 xMimi o als eieren zo grootKwee-appelPeerConferanceWalnoot: Juglans RegiaAmandel/Prunus Dulcis: Robijn 5 jaar oud:Appel:RemboursKers:NapoleonMirabel de Nancy 3 jaar oud:Kers:AngletairePeer: Poire de pretreAbrikoos: BergeronPruim: Reine Claude VertMispel Wilde pruimen/oude rassenBalleuix 3SeunjotVictoria 2Quetch 3 ( de laatste 4 oud, slecht , hoog, maar supergoed om gevallen pruimen van op te rapen voor de eau de vie) We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
appelvrouw Geplaatst: 2 maart 2012 Auteur Geplaatst: 2 maart 2012 Vanavond heb ik nog snel even een paar koningskaarsen die ik in het najaar in potten had gezet in de tuin geplant. De koningskaars is een geweldige plant in de moestuin,,bloeit heel erg lang en geeft een mooie hoge lijn..soms is hij meer dan twee meter. De bloemen droog ik voor een thee die ik in de winter drink als kruidenthee bij verkoudheid om het ophoesten te bevorderen bij problemen met de ademhalingswegen.Je kunt er hier nog wat over lezen: http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/alternatief/26999-koningskaars-voor-de-keel.html Ik heb er wat aangeboden voor de moestuinruildag..ik heb er nog 5 in potten zitten... deze plant heb ik in het najaar ergens onderweg gefotografeerd...ik kan er zo gauw geen van eigen bodem vinden We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 3 maart 2012 Geplaatst: 3 maart 2012 Wat een machtig ding. Hij is dus 2 jarig? Zaait hij zich een beetje zelf uit? Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 3 maart 2012 Auteur Geplaatst: 3 maart 2012 Tweejarig. Zaait zichzelf uit. het is niet voor een kleine tuin, want de bladeren( waarvan ik trouwens vaak de onderkant afhaal) maken een groot rozet van prachtige grijs groene viltige blad. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Thessa Geplaatst: 3 maart 2012 Geplaatst: 3 maart 2012 jet als je er nog een hebt wil ik er wel een met je ruilen, lijkt me leuk voor in de tuin en thee, goede tip heb hier 2 kids met luchtweg problemen...... kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl
Jorieke123 Geplaatst: 3 maart 2012 Geplaatst: 3 maart 2012 Dan wil ik er ook wel 1. Ik heb geen kleine tuin Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
RvO Geplaatst: 3 maart 2012 Geplaatst: 3 maart 2012 Ik heb er wat aangeboden voor de moestuinruildag..ik heb er nog 5 in potten zitten...Ja prachtig. Heb je nog één plantje voor mij? Ik heb geen hele grote tuin, maar wel een grote lege plek waar ik zo'n mooie plant had gepland, met een paar digitalissen.
appelvrouw Geplaatst: 3 maart 2012 Auteur Geplaatst: 3 maart 2012 natuurlijk! Voor Thessa en RvO en Jorieke een koningskaars gereserveerd! Nog twee over. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Dennis29 Geplaatst: 3 maart 2012 Geplaatst: 3 maart 2012 Ik wil er ook wel een Jet! Ik zag dat je opzoek was naar digitalis, moet ik daar een plantje van mee nemen?
bonnie f Geplaatst: 3 maart 2012 Geplaatst: 3 maart 2012 Vingerhoedskruid en die koningskaars is hier in de omgeving onkruid dus ik wil best op zoek voor liefhebbers. Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
appelvrouw Geplaatst: 3 maart 2012 Auteur Geplaatst: 3 maart 2012 (aangepast) Dennis krijgt er ook een . Ja alle vingerhoedskruid waar ik mijn hand op kan leggen wil ik ik weet dat ze giftig zijn maar vind ze erg mooi. vroeger had ik in Hilverdorp een tuin helemaal vol ermee..en ertussendoor o.a. teunisbloemen, korenbloemen en klaprozen.Edit Bonnie:helaas willen ze hier gezaaid niet opkomen..te kalkrijk denk ik. 3 maart 2012 aangepast door Gast We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
bonnie f Geplaatst: 3 maart 2012 Geplaatst: 3 maart 2012 Ik zal zaad van die planten dit jaar verzamelen voor de liefhebbers. Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
Heylane Geplaatst: 4 maart 2012 Geplaatst: 4 maart 2012 Mag ik de laatste koningskaars? Ik moet nog even in het moestuinforumdagtopic (wat een woord!) kijken wat iedereen nog meer in de aanbieding heeeft, maar deze wil ik graag reserveren.
Aanbevolen berichten