Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Heerlijk zo'n beekje lang je huis en tuin...wil je die niet ruilen voor plantjes?

Is dat alles wat je wil ruilen?? Dan zou ik toch eerder voor het huis gaan hoor geedee!

Wat een mooi plekje appelvrouw !

Gisteren werd er paniek gezaaid, vandaag stond het al een meter hoog.

Geplaatst:

Dank allen voor de complimenten!Wij voelen ons ook zeer bevoorrecht. Je moet niet vergeten denk ik dat we vanaf 1996 onze vakanties hebben ingeleverd om aan dit huis te bouwen..het was een volledige ruine, en het tweederde deel dat je rechts ziet -met verhoogd dak- hebben we helemaal nieuw gebouwd, daar stond zelfs geen stukje muur meer van overeind.Ik zal er wel eens een foto van posten. We hebben nog een jaar of 6 nodig om helemaal klaar te zijn.( we moeten alle oude muren nog helemaal uithakken o.a. en opnieuw voegen..dat zijn tientallen vierkante meters zowel binnen als buiten..) We hebben er plezier in, soms is het wel een beetje zwaar..nu we wat ouder worden

We vielen voor deze ruïne door het beekje ( in februari gekocht..toen zat er lekker veel water in

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

mooi hoor, zo'n 'eigen' gebouwd stulpje.

ik denk dat het van velen een droom is, maar dat er maar weinig zijn die de moed en het doorzettingsvermogen hebben daadwerkelijk aan zoiets te beginnen.

en als het te zwaar wordt kun je altijd nog van die vakantie klussers opnemen. die verblijven dan 2 of meerdere weken op jouw terrein en klussen tegen kost en inwoning.

Geplaatst:

Dank Claartje..manlief hoort inderdaad bij het ras doorzetters..ik ga een beetje in de stroom mee..ik ben eigenlijk nogal lui en absoluut niet van de arbeids-ethos, maar zo in je eigen huis en tuin blijkt 12 uur per dag werken geen probleem Gelukkig niet iedere dag of week.

De voor gezaaide basilicum komt mooi op! Doch de knoflook van oktober vorig jaar staat er erg slecht bij. Ik schrijf steeds dat -17 ook niet mis is, maar volgens de boer is het meerdere nachten - 20 geweest...

img429782541331580201.JPG

img427773241331580252.JPG

Geplaatst:

Leuke foto Jet, ik zie nu pas goed hoe het beekje loopt. Stroomt het nooit over, op je landje bedoel ik? Die franse stroompjes hebben per seizoen nogal eens de neiging om behoorlijk van karakter te veranderen

Wat die knoflook betreft. Ik lees wel meer alarmerende verhalen, maar ik weet niet beter dan dat het loof bij de voor-de-winter-gepote-knoflook-en-uien vrij regelmatig afsterft of er op z'n minst zielig uitziet. En dat is geen probleem, normaliter loopt het in het voorjaar weer gewoon uit. Ik heb het al vaker gezien. Ik zou me geen enkele zorgen maken. Sterker nog, ik maak me geen enkele zorgen - de mijne zien er precies zo uit

Veuvecouderc

De weduwe in 2012 blog/veuvecouderc/

Geplaatst:

bij jou staat er tenmiste nog iets van de knoflook.....bij mij is denk ik 85 % van de O.K knoflook weg ...foetsie......

ik geef het nog een week als er dan niets boven komt zet ik er nieuwe tussen, ook al moet het in okt...beter iets als niets....

maar o o wat leuk daar bij jou hoop dat je er nog lang van mag genieten

kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl

Geplaatst:
Leuke foto Jet, ik zie nu pas goed hoe het beekje loopt. Stroomt het nooit over, op je landje bedoel ik?

Héél soms in de winter een beetje..maar ook door het verval blijft het aardig binnen de bedding. meestal maak ik in najaar en winter de bedding regelmatig schoon van takken en blad..dat helpt.

Geplaatst:

érg mooi daar Jet...ik ben gewoon jaloers! en een stroompje ook nog!

ik zou vast de hele dag dammen bouwen

zonder gekheid, je hebt het erg getroffen denk ik!

Geplaatst:

Ja dank Eva en anderen, ik vind ook dat ik in mijn handen mag knijpen..ik ben dan ook een gelukkig mens

Over het beekje: het was was lang geleden een oliemolen. In de tuin is een diepte - de Franse naam is un biëf- ( wij noemen het "de poel") achter een oude stenen muur.

Vanaf die muur heb ik de vorige foto gemaakt.

Voor die stenen muur liet men vroeger een schuif zakken zodat de poel volliep met water. In de ochtend was er dan genoeg water om een tijdje te malen. Achter die muur heb ik een bad ingegraven voor de kikkers. Als ik een foto de andere kant op neem zie je het klimkasteel en de caravan die hopelijk snel kippenhok zal worden.Het klimkasteel heeft een kelder die naar de poel leidt. De spar die je rechts ziet is een Sequoia.

Die poel, wat nu gewoon een diepte is waar de beek doorstroomt is wel een mini stukje ongerept natuur in mijn tuin. Behalve dan dat oude bad en wat smeerwortel inplanten doe ik er niets anders dan 1 à 2 x per jaar de boel wat afmaaien met de bosmaaier..dan kunnen de kleine mannetjes er weer door

img433563071331675518.JPG

img433785641331675584.JPG

Geplaatst: (aangepast)

Zonet ook op het topic van de kruidenspiraal geplaatst..een foto van mijn kruidentuin.Dit was 2020..de tuin was ondertussen vol..van de winter zijn er verschillende kruiden bevroren.De tegels heb ik een paar weken geleden moeten inleveren voor de verbouwing..het gaf niet, want ze "schoven"toch te veel als je ze als stapstenen gebruikte. Ik zit nu te twijfelen over een kruidenspiraal of een of andere aanpassing..ik wil dit jaar ook veel meer geneeskruiden.

p103016913361331739902.JPG

Deze fot is van afgelopen juni..dan ziet het er wel weer veel fleuriger uit!

img075755731331744639.JPG

aangepast door Gast

Geplaatst:

Wat is het toch super mooi bij jou!!!!!!

Misschien is dit een idee als te weinig stoeptegels hebt, je kan de maar zelf bepalen, en van alles qua decoratie doen. Had foto's gemaakt uit een boek om,dat ik het ook erg leuk vind om eens te proberen.

Hier hebben ze dus een hinkelbaan gemaakt met cijfers erin maar je kan van alles verzinnen natuurlijk:

img5984-b28531331753972.jpg

img5983-b74781331753983.jpg

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...