Jump to content

Dennis moestuin

Dennis29

Recommended Posts

Ik maak ook alvast maar mijn seizoen aan

Knoflook (geplant 25 september)

Sam loiacono

oregon blue

Maxatawny

Inchelium red

German extra hardy

Sulmona

Persian star

Bulgarian

Valverde

Red janice

Bessen(vorig jaar geplant)

framboos fall gold

framboos autumn bliss

framboos heritage

kruisbes hinninmaki red

kruisbes captivator

rode bes jonkheer van tets

rode bes rovada

rode bes redlake

witte bes witte hollander

witte bes witte parel

blauwe bes dixi

blauwe bes patriot

blauwe bes bluecrop

honingbes kamtschatica

honingbes caerulea

zwarte bes black reward

zwarte bes ojebyn

tayberry

rubus boysenberry

braam chester thornless

kruisbes hinnonmaki gold

Fruitbomen(vorig jaar of een paar jaar geleden geplant)

peer gieser wildeman

peer conference

peer Dirkjespeer(staat er al meer dan 100 jaar)

pruim opal

pruim victoria

appel joseph musch

appel discovery

appel alkmene

appel topaz

appelred devil

appel schone van boskoop

kers lapins

kers kordia

amandel

nashi peer Nijisseiki(leuk woord voor galgje!)

vijg brown turkey

walnoot chiara

Edited by Guest

O wat ontzettend mooi Dennis, nooit geweten dat je die kan zaaien..misschien ga ik dat ook ooit eens proberen, alhoewel ik niet weet of deze -vast warmteminnende vrucht- het bij ons doet. Het ziet er in ieder geval prachtig uit. Wanneer zullen ze gaan bloeien als je ze zelf zaait?

Waar heb je je pepers staan..in huis in een vensterbank of heb je een warme kas?

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Ja, ze gaan zeker bloeien misschien volgend jaar al. Ze doen het hier ook goed, sommige soorten willen juist op een koel beschaduwd plekje staan. Alleen zijn ze niet winterhard, dus moeten ze naar de schuur.

En de pepers staan gewoon op de vensterbank.

Erg mooi ik vindt alle passiebloemen, maar die roze is ook gaafn toch weer heel anders, ik heb 3 winterharde soorten je kunt ze daarop uitkiezen, en 1 (van dennis gekregen ) die heb ik in mijn kas omdat hij niet winterhard is.

Zaaien lijkt me leuk om nieuw soort te krijgen, eenmaal een plant vindt ik stekken weer leuk.

Players only love you when they're playing.

Welke soorten heb je Hans? Misschien volgend jaar maar weer stekken ruilen

Ik heb net een boek uit de bieb over passiebloemen gehaald. Bij de mollissima staat dat ze zeer geschikt is voor ons klimaat en het liefst in de schaduw tegen een boom wilt klimmen. De edulis kan ook in de zon.

En Hans, de edulis die ik je gestuurd heb is ook geneeskrachtig. Van de hele plant kan thee worden gezet die werkt tegen hoge bloeddruk, gespannenheid en hoofdpijn.

Daar zal ik dan een x flinke pot thee van zetten, zeker je weet ik vindt ruilen leuk dus kan best voor je stekken

Ik heb hier gekocht http://www.passifloratuin.com/de/online-shop/frostharte-passionsblumen.html

en dat waren de P Incarnata Alba , P Incense en de P incarnata

fijne link Hans!

ik heb dit jaar ook twee zaden van een bananen passsiflora gezaaid en alle twee zijn opgekomen. ze staan nu in mijn serre en zijn al 30/40 cm hoog!

passibloemen zijn echt prachtig! jammer dat ze niet bijzonder veel geur hebben.

Ik verplaats het eerste bericht hier even heen zodat ik in het eerste bericht de teeltlijst kan zetten

Het is nu al december maar het heeft nog geen een keer gevroren, dus de eenjarige staan er nog mooi bij.

Maar nu mag het binnenkort wel eens gaan vriezen, dan kunnen we boerenkool gaan eten

De eerste pepers zijn gezaaid en een paar al gekiemd.

Ook heb ik voor de 2de keer passiebloemen gezaaid, dat is erg makkelijk.

De zaden moeten eerst 2 dagen weken in melk(dat werkt het best) en dan zaaien en bij 20-25 graden wegzetten. De eerste keer dat ik passiebloemen had gezaaid was het de Passiflora edulis Black Beauty, die

zijn nu zo'n 20 centimeter hoog. De vruchten zijn eetbaar. Foto van internet:

passipanamared.jpg

En nu is het de Passiflora mollissima, roze bloemen en zeer lekkere vruchten:

passiflora%20mollissima.jpg

Even de site van fruitlent in de gaten houden, komen binnenkort de soorten op te staan die ze verkopen, waaronder de meeste niet de standaard rassen zijn. Alleen even kijken hoe ze jou kant op komen, is een beetje uit de buurt, ze versturen wel, maar ik weet niet hoe groot de boompjes zullen zijn!?

Even a broken clock is right twice a day

Versturen ze de perziken wel? De abrikozen verzenden ze niet.

Ik lees overal dat de abrikoos heel moeilijk is door de vroege bloei en veel kans op beschadiging van de bloemen door vorst. Maar hier hebben we daar hopelijk wat minder last van, aangezien het hier veel minder vriest en al helemaal niet in het voorjaar.

even tussendoor hoor... die passieflora's zijn mooi, maar die Dahlia's zijn helemaal te wauw. Prachtig ! ( die anemoonbloemige is mooi he ? )

maak je ook een foto van de hele tuin ? als overzicht.

even tussendoor hoor... die passieflora's zijn mooi, maar die Dahlia's zijn helemaal te wauw. Prachtig ! ( die anemoonbloemige is mooi he ? )

maak je ook een foto van de hele tuin ? als overzicht.

Die Dahlia's zijn inderdaad prachtig, en ze bloeien nog steeds

Ik zal binnenkort een paar foto's maken

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Create New...