HuubvG Posted December 16, 2011 Share Posted December 16, 2011 Ik zie aan je eerste berichtje dat je op 25 september al knoflook geplant hebt. Zijn ze al ver gegroeid en gaat het niet te snel met ze? Gezien het zachte weer qua temperatuur. Ik heb ze medio oktober geplant en ze staan al 15 cm hoog. Gaat dat wel goed komend jaar, zijn ze niet te snel klaar? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dennis29 Posted December 16, 2011 Author Share Posted December 16, 2011 Nee, dat kan prima. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eva Posted December 17, 2011 Share Posted December 17, 2011 even afdekken met stro tegen de vorst. zo krijg je grotere knollen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dennis29 Posted December 17, 2011 Author Share Posted December 17, 2011 Oke, bedankt Eva! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dennis29 Posted December 17, 2011 Author Share Posted December 17, 2011 Het heeft nog steeds niet gevroren. Dus de dahlia's bloeien nog steeds, zelfs een paar doorbloeiende rozen hebben nog een paar bloempjes! Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted December 17, 2011 Share Posted December 17, 2011 Dennis wat een heerlijkheid, jij bevind je nog in de herfst, bij mij is er sneeuwmodder en veel winterse kou. geniet van je Dahlia`s, pluk je ook nog wel eens voor binnen? We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dennis29 Posted December 17, 2011 Author Share Posted December 17, 2011 Das minder dat het bij jullie al zo koud is. Vorig jaar lag er rond deze tijd sneeuw...De laatste tijd plukken we eigenlijk geen dahlia's meer, het zijn er niet zo veel meer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dennis29 Posted January 21, 2012 Author Share Posted January 21, 2012 Nieuwe zaden, besteld bij zaadhandelvanderwal: Tuinbonen driemaal witTuinbonen Expres sel.Eleonora Uien noord Hollandse bloedrode Bieslook Red Ninja(verrassing bij bestelling)Zeekool Lily White Pootsjalot golden gourmet Pootsjalot Red sun Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dennis29 Posted January 22, 2012 Author Share Posted January 22, 2012 Net tuinbonen Expres Sel.Eleonora gezaaid, 60 stuks in totaal. Ook 10 soorten pepers gezaaid: Habanero Condor's beakHabanero Hot lemonHabanero PurpleHabanero GambiaHabanero WhiteHabanero Manzano Rocoto Aji LargoRocoto RedRocoto OrangeRocoto Canario Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dennis29 Posted January 22, 2012 Author Share Posted January 22, 2012 Van het voorjaar willen we een 2 abrikozen en 2 perziken kopen bij Fruitlent.Want die hebben van het voorjaar een aantal moderne soorten die verder niet in Nederland te verkrijgen zijn. Deze soorten hebben veel grotere vruchten(3 tot 6x zo groot als de tros oranje, die je hier meestal verkocht wordt), bloeien later dus minder kans op nachtvorst en zijn veel minder ziektegevoelig. De perziken staan er nog niet op maar van de abrikozen zat ik te denken aan: Pinkcot= zeer nieuw ras, bloeit laat en over een langere periode, geeft grote vruchten van goede kwaliteit en rijpt vroeg tot zeer vroeg.Tardicot= Rijpt zeer laat. Grote vruchten van goede kwaliteit. Bloeit laat. Door een zeer vroege en een zeer late te nemen hebben we op 2 momenten in de zomer vruchten, zo komt niet alles in een keer en kunnen we er langer van genieten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted January 23, 2012 Share Posted January 23, 2012 Denis even een vraagje, met jou heb ik zaden geruild, en daar zat ook Fenguyan aubergine bij. Zou dat dezelfde zijn als die van Lisa/Luc? Zo ja kan ik die alvast zaaien ( mijn wedstrijdzaadjes liggen in Nl, en ik ben nog lekker op "vakantie"...) We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dennis29 Posted January 23, 2012 Author Share Posted January 23, 2012 Ja klopt, daar kwam ik later ook achter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dennis29 Posted January 28, 2012 Author Share Posted January 28, 2012 Vandaag gezaaid pepers:Thai YellowYucatan WhiteGoats WeedJamaican BellPrairie FireJalapeño Tri fettiAuroraPI 260560Hot portugal Prik HinouMonkey Face20104 Chinese Five colorAussie BlackCongo Trinidad Serrano PurpleHot lemonCayenne goldenHanoi redJamaican Hot Chocolate Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted January 29, 2012 Share Posted January 29, 2012 Super Dennis, volgens mij heb jij brede vensterbanken? Want hoe doe je dat, mijn pepers en paprika`s vind ik echt niet mooi, niet heel erg te lang van het vroeg binnen zaaien, maar ook niet best mooie planten.Heb je veel lichtinval, vensterbank op t zuiden, of andere truc om zoveel pepers etc te zaaien? En hoeveel zaai je van iedere soort? We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dennis29 Posted January 29, 2012 Author Share Posted January 29, 2012 Ik heb een schuin raam, zo hebben ze wat meer licht en als er niet veel licht is dan moeten ze niet te warm staan. Wel warmte maar weinig licht zorgt voor slappe lange zaailingen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dennis29 Posted January 29, 2012 Author Share Posted January 29, 2012 Net gezaaid:Paprika:Yolo wondersheepnose pimento giant aconcaquaquadrato asti giollo Jimmy nardelo Auberinge Rosa Bianca schisandra chinensis Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted January 29, 2012 Share Posted January 29, 2012 Ik heb een schuin raam, zo hebben ze wat meer licht en als er niet veel licht is dan moeten ze niet te warm staan. Wel warmte maar weinig licht zorgt voor slappe lange zaailingen.Dus als je ze warm laat kiemen, en je licht is daarna niet voldoende zet je ze beter wat kouder. Goed om te weten, normaal zaai ik helemaal niet zo vroeg. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dennis29 Posted January 29, 2012 Author Share Posted January 29, 2012 Me kachel staat propvol : Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rantje Posted January 29, 2012 Share Posted January 29, 2012 Ziet er leuk uit!!! Je hebt vast geen gaatjes in de bekers gemaakt http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted January 30, 2012 Share Posted January 30, 2012 Leuk ziet dat er uit dennis....en heel herkenbaar ....Ik zie de thermostaat knop op 4 staan....moet je elke dag water geven?? of wordt die radiator niet loeiheet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dennis29 Posted January 30, 2012 Author Share Posted January 30, 2012 De radiator wordt niet vaak loeiheet, als ie dat wel wordt gaat ie al uit voordat de grond in de bakjes 30 graden is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dennis29 Posted January 30, 2012 Author Share Posted January 30, 2012 Bij Diana besteld: Bloemen:Asphocleline luteaDianthus barbatus nigrescens scootyDianthus lumintzeri tatra fragrance Nicotiana x sanderaeTropeaolum alaska mix Tomaat:Great whiteIda goldMalakhitovaya shkatulka Gold dustHoward GermanSiberian eggTiny timYellow Taxi PeperAji Dulce Amarillo Sweet cayenneHealtyCayenne Thick redCGN 21500ChimayoCzechoslowakian BlackHabanero PastelJalapeno EarlyOrange bhut jolokiaPiement de la bresseRocoto MiniSanta Fé grandeScotch Bonnet safi Royal Black Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helly Posted January 30, 2012 Share Posted January 30, 2012 Dat is voorkiemen op de m2 Dennis Good things come in small packages Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eva Posted January 31, 2012 Share Posted January 31, 2012 ik doe altijd plastic zakjes met een elastiekje om de bekertjes, dan hebben ze minder last van vastzittende zaadhoesjes... de Habanero pastel heb ik op diana's lijst gemist! die had wel leuk geweest...maar ik mag van mijzelf niet nóg meer soorten nemen ik heb wat zaden van de trinidad scorpion butch t gekregen...levensgevaarlijk!die heb je toch nog niet?als er genoeg opkomt stuur ik je daar wel een plant van óf ik kom deze lente wél bij je langs om hem te brengen en ff leuk te buurten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dennis29 Posted January 31, 2012 Author Share Posted January 31, 2012 Leuk Eva, maar kan ook op de moestuindag dan hoef je hem niet op te sturen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts