Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Het waaaaaaaait!

Featured Replies

Geplaatst:

Stormt het bij jullie ook zo enorm?

Echt gigantisch veel wind hier, er waait van alles om en door de tuin

De koude bak heeft m'n moeder net vastgezet, de kleppen gaan nog al makkelijk open en hij kan aan een kant niet helemaal dicht omdat de erwten te hoog zijn. Hoop dat het goed gaat

Er zit een band omheen, als de wind eronder slaat zouden ze moeten voorkomen dat ze eruit waaien

Geplaatst:

Het was bar, vooral vrijdag. Vogelhuisje omgewaaid, 9 tulpen geknakt, die staan nu op een vaas in de keuken

Verder allerlei losse dingetjes uit de tuin gevist die weggewaaid waren. Vandaag overdag viel het wel mee, maar vanavond begon het weer en inmiddels stort het vd regen.

Geplaatst:

het is hier vanavond ook flink gaan waaien...ik hoop dat mijn pas opgezette poly kasje blijft staan...ik vrees echter...

Geplaatst:

En na zo'n mooie dag waait het weer zo enorm, weer het kasprobleem en maak me ook zorgen om de tuinbonen, de wind komt van de andere kant nu

• 11 maanden later ...
Geplaatst:

Ik ben gisteren zo geïrriteerd geraakt door de harde wind en dan woon ik niet zo landelijk als jullie maar ik kan slecht tegen harde wind en droogte, dus ik ben maar gaan sproeien buiten en de vijver bijgevuld.

Vandaag waait het ook hard, maar het is gelukkig bewolkt

Geplaatst:

Na zoveel weken harde wind en koude temperaturen verlangen we enorm naar windstilte en warmte. Het wordt toch echt tijd om de handschoenen en sjaal thuis te laten.

Weet iemand hoe lang dit nog gaat duren? En moet je de tuin water geven ondanks de nachtvorst?

Good things come in small packages

• 1 jaar later...
Geplaatst:

Het waait hier een beetje op dit moment maar als ik de verwachting van heel NL op weer.nl zie

Hoe is t met iedereen??

Geplaatst:

Nog goed,ben vanaf vanmorgen aan het opruimen geweest en verzwaren.

We wachten af.

Vanacht en morgen zou het hier windkracht 10 worden en noordwest.en die willen we NIET.

Overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

Valt hier allemaal wel mee, beetje regen beetje wind... nix extreems...

Geplaatst:

Wel..hier is het donker en er zijn windstoten..die houden best even aan..ik zag zojuist een kip door de tuin vliegen nu begint het ook nog te regenen...ik kom mooi niet meer buiten.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Ben ik vanmorgen naar de tuin gegaan om daar van alles een beetje luw weg te zetten enzo. Kijk ik net op mijn balkon, is daar een grote plastic bak met mooi rottende, mooi gesorteerde tomaten ( voor het zaad ) helemaal verdwenen. Van het balkon gevlogen. Was ik die bak nu even vergeten. Vanmorgen dacht ik er nog aan : die moet naar binnen Geen bak in wijde omgeving meer te bekennen.

Geplaatst:

Da's balen Bit

Geplaatst:

vuurdoop voor mijn (kunststof) kas dit...

Geplaatst:

Hier soms echte storm, dondervlagen maar ook regenbogen.

De bloembakken de grond op, een tafel midden op het gazon (5 meter ver) stoelen spelen haasje over.

Snel alles dicht gedaan hoor, ga straks lekker slapen, doe ik altijd als het Bamis is.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

Wat is Bamis Willy ??

Toen ik in het park liep met de wolfjes zag ik aardig wat afgewaaide takken

Geplaatst:

Feitelijk de feestdag van St Bavo, het echte begin van de herfst.

Staat hier in Vlaanderen voor erg slecht weer met veel wind bliksem en donder, regen, hagelstenen en al wat uw hartje niet lust.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

hier ventilatie genoeg met de ramen stijf dicht, en af en toe een korrel hagel

Geplaatst:
Ben ik vanmorgen naar de tuin gegaan om daar van alles een beetje luw weg te zetten enzo. Kijk ik net op mijn balkon, is daar een grote plastic bak met mooi rottende, mooi gesorteerde tomaten ( voor het zaad ) helemaal verdwenen. Van het balkon gevlogen. Was ik die bak nu even vergeten. Vanmorgen dacht ik er nog aan : die moet naar binnen Geen bak in wijde omgeving meer te bekennen.

Zijn je tomaat zaad nou allemaal weg?

Geef maar door wat je mist?

Dan kijk ik even of ik je kan helpen.

Overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

Hier nu code Rood voor komende nacht, windstoten van meer dan 110 km/u verwachten ze, nah het is nog windstil ik moet het nog zien!

edit en nu ik dit nalees blijf ik maar "rode kool" lezen ipv code Rood

Geplaatst:

had ik ook...

het waait hier nog best, wk 7, straks maar ff naar de tuin met wat touw

• 5 maanden later ...
Geplaatst:

Foto van bij ons in de buurt. Daar gaat je acryl doek.

Heb tijdens de harde wind mijn grote tunnel maar extra vast gezet, folie was al 20 cm uit de grond gekomen. IMG-20150331-WA000350191428084532.jpg

Omdat het kan.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.