Jorieke123 Geplaatst: 15 juli 2012 Geplaatst: 15 juli 2012 Pfff hier komen er echt geen vruchten aan. De plant is mooi groot (foto volgt nog), hij bloeit, maar vruchten ho maar. De bijtjes komen er wel bij, ik zal er nog eens dagelijks tegenaan gaan stoten? Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
thea Geplaatst: 15 juli 2012 Geplaatst: 15 juli 2012 Tegen praten lekker ding,gaat beter. Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
Rantje Geplaatst: 15 juli 2012 Geplaatst: 15 juli 2012 Wat een kleintje zeg Quote http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl
appelvrouw Geplaatst: 15 juli 2012 Geplaatst: 15 juli 2012 ( ik zit hier dan wel te lachen over Miranda`s bijdehante opmerking maar zelf met een foto komen ho ..ze zijn nog zoooo klein) Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Bit Geplaatst: 16 juli 2012 Geplaatst: 16 juli 2012 Ik zal vandaag of morgen een foto maken ja. Ding ( heb er nog maar 1 over van de 2 planten die ik heb laten opgroeien ) is echt zowat kassieweilen. Ma goed. Er zít iets aan Quote
geedee Geplaatst: 18 juli 2012 Geplaatst: 18 juli 2012 Nou plant in de kas heeft bloemen zát....ergens hangt er een vruchtje van 3 cm of zo....nog niet echt de moeite waard. Wie die gaten in de bladeren eet, weet ik niet....zitten soms witte beestjes aan de onderkant , die ik om zeep help Het vreemde is dat de plant die buiten staat 3 x zo klein is, maar wél een vruchtje heeft van een cm of 5. Ik heb hem er nog niet (, zo overmoedig als Jorg ) vanafgetrokken om op een blaadje met een meter ernaast te fotograferen Quote
henkg Geplaatst: 18 juli 2012 Geplaatst: 18 juli 2012 Ik denk niet dat Jorg voor de foto de navelstreng heeft doorgeknipt ... Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
Nicolette Geplaatst: 18 juli 2012 Geplaatst: 18 juli 2012 mijn aubergines staan gewoon kou te lijden in de koudebak. Veel te koud voor die arme plantjes. Ze hadden wel bloemetjes maar of dat ook gaat resulteren in aubergines zou ik niet durven zeggen. Eerst moet de zon maar eens aan. Het kwam hier vandaag met bakken tegelijk naar beneden. Quote
jeanne-heijmans Geplaatst: 18 juli 2012 Geplaatst: 18 juli 2012 Ik heb wel 3 vruchtjes, maar ik weet zeker dat het van Jorg niet klopt[bijna zeker] of een ander soort, of weet ik veel met de pc kan zoveel, we hebben het allemaal ong, op dezelfde tijd gedaan, Jorg is het echt zo?? dan veel waardering maar anders grrrr Quote
geedee Geplaatst: 19 juli 2012 Geplaatst: 19 juli 2012 Ik denk niet dat Jorg voor de foto de navelstreng heeft doorgeknipt ... Natuuuuuuuuurlijk wél Ik vind trouwens dat iedereen dat nu maar eens moet gaan doen zodat mijn aubergine met 4 cm straks de winnaar is Quote
appelvrouw Geplaatst: 19 juli 2012 Geplaatst: 19 juli 2012 4 centimeter? Ik denk dat ik deze posts maar eens ga voorlezen aan mijn laatste plant..er hangt al tijden een bloem in, maar de plant weet zelf nauwelijks wat ie er mee moet lijkt wel...Gelukkig hebben we nog tot 28 oktober de tijd om een lange aubergine te kweken ...ééntje zal toch moeten lukken Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorg Geplaatst: 19 juli 2012 Geplaatst: 19 juli 2012 En het zal dit jaar ooit nog wel een keer mooi weer worden toch? Op zich wel jammer, zo'n warmteminnende wedstrijdplant in één van de slechtste zomers van de afgelopen jaren De plant doet het hier nog wel redelijk (tenminste een week geleden nog wel), er hangen een hoop nieuwe vruchten en bloemen aan. De laatste weken niet aan toegekomen om uit te dunnen. Van het weekend weer, incl een portie voeding. @jeanne: is dezelfde aubergine als enkele pagina's eerder geplaatst. 16 cm is nou nog niet echt om naar huis te schrijven, moet beter kunnen. Quote
jeanne-heijmans Geplaatst: 19 juli 2012 Geplaatst: 19 juli 2012 Meen je dat nu Jorg,ja ik weet hier niet meer wat ik serieus moet nemen of niet!! Maar vindt hem echt al groot hoor, bij mij denk 6 cm. en bij mij blijft dat blad er om heen zitten,heb jij dat verwijderd? Of hoort dat zo, tot een bepaalde lengte? Alvast bedankt voor je antwoord. Quote
appelvrouw Geplaatst: 20 juli 2012 Geplaatst: 20 juli 2012 Pas maar op Jeanne, want hier krijg je nooit een eerlijk antwoord Ik zou zeggen:( en dat is echt eeeeeerlijk een goed advies) alle bladeren eraf halen ( een vrucht van 6 centimeter? de mijne is -1..) Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorg Geplaatst: 20 juli 2012 Geplaatst: 20 juli 2012 Blad omheen zitten? De kroonblaadjes van de bloem? Komen er nog veel meer aan, ik zie in deze enkele potentiële winnaars. Recht en dun. Nu hou ik er mee op hoor, volgende foto is weer een geoogste aubergine met een meetlint er onder. Quote
geedee Geplaatst: 20 juli 2012 Geplaatst: 20 juli 2012 Nou Jorg....die zijn duidelijk ingesmeerd met groeihormonen....dat zie ik meteen....volgens mij mag dat niet ...deden ze mee aan de tour....konden ze meteen naar huis Quote
bloemenkoningin Geplaatst: 20 juli 2012 Geplaatst: 20 juli 2012 Bij mij groeien de plantjes niet erg hard. Ze zijn nu pas 10 cm. Misschien komende week als het 26 graden wordt. Quote
jeanne-heijmans Geplaatst: 20 juli 2012 Geplaatst: 20 juli 2012 Nou ik vindt dat al best lang 10 cm,en dan van Jorg 16 cm, ik heb het vandaag opgemeten slechts 5 cm. net. Ja Jorg die bladeren, en zoals appelvrouw zei, ik heb ze vandaag verwijderd, ze groeide gewoon met de vrucht mee, en die is nu ook spier wit. Ik snap niks van de teelt van aubergine, Maar goed winnen zal ik toch niet,hoeft ook niet, vond het wel leuk om te vergelijken. Maar mijn schoondochter is er dol op dus we gaan vrolijk verder met ze goed te verzorgen. succes allemaal. Quote
appelvrouw Geplaatst: 20 juli 2012 Geplaatst: 20 juli 2012 nee toch Jeanne?( ik hoop dat jij mij nu zit te neppen... ) Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
appelvrouw Geplaatst: 20 juli 2012 Geplaatst: 20 juli 2012 Haha je maakte me even aan t schrikken, ik dacht dat je die paarse bladeren bedoelde die aan de bovenkant van aubergine zitten( zie foto van Jorg) maar jij bedoelt natuurlijk de verdroogde blaadjes van de bloem Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
heidike_21 Geplaatst: 21 juli 2012 Geplaatst: 21 juli 2012 De eerste aubergine: Heel mooi Quote http://axelsmoestuin.weebly.com/
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.