Jorieke123 Geplaatst: 21 juli 2012 Geplaatst: 21 juli 2012 Ik ben nou toch echt benieuwd waarom Dennis zijn foto wordt ge-quote? Hij staat er pal onder/boven (net hoe je instellingen zijn). Maar dat is al een mooie hoor Dennis! Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
henkg Geplaatst: 21 juli 2012 Geplaatst: 21 juli 2012 Het zou goed zijn als tussenresultaten gemeld worden met de soort teelt (kas / buiten). Dat maakt, zeker dit jaar, veel uit. Buitenteelt (balkon): 7 centimeter: Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
Kruidje Geplaatst: 23 juli 2012 Geplaatst: 23 juli 2012 Eindelijk ook een foto van mijn plantje (ca. 20-30 cm afhankelijk ervan of ik het bovenste blad meemeet of niet). Het is wachten of er ook een winnaar aankomt. Tot nu toe mooie bloemen. En oh, ja. Het is een buitenplant in pot. Heb er nog 2 in de volle grond staan en ze zijn zieeeeelig. Quote Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu
henkg Geplaatst: 24 juli 2012 Geplaatst: 24 juli 2012 Was (buitenteelt, 21 juli): 7cm. Is (24 juli): 9 cm. Twee centimeter in 3 dagen, dus in 30 dagen vanaf nu: 9 + 20 = 29 cm? Dan begint een A4'tje (Pak een A4 papier en leg deze in de breedte (29,7 cm lang)) te klein te worden. Als voorbereiding ga ik dus maar alvast een A3 vel van mijn werk meenemen Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
appelvrouw Geplaatst: 24 juli 2012 Geplaatst: 24 juli 2012 Haha die Henk .Mijn tweede plant is overleden..ik weet niet wat er gebeurde.Nog een over... Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 25 juli 2012 Geplaatst: 25 juli 2012 Jaaaaa eindelijk komen er vruchten aan! In de kas... de buitenplanten bloeien nog niet eens. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Nicolette Geplaatst: 26 juli 2012 Geplaatst: 26 juli 2012 nou ze hebben t echt te koud gehad in de koudebak al die tijd. Wel wat bloemen maar er komt nog niets aan Quote
geedee Geplaatst: 26 juli 2012 Geplaatst: 26 juli 2012 Tja....heel jammer voor jullie allemaal , maar ik hoorde gisteren op het nieuws dat Nederland gemiddeld 5 tropische dagen heeft per jaar.....en Limburg 6 !! En jammer genoeg voor Jos , woon ik 2 km zuiderlijker dus: Ziehier de winnaars: Kas-teelt-competitie:Je ziet metéén de enorme afmetingen van mijn kas aubergines omdat toevallig die grote gieter ook op de foto staat............. Buiten-competitie: Ik heb een aantal bladeren laten perforeren door speciale insecten zodat de zon gedoseerd op de vruchten kan schijnen, waardoor die nóg beter groeien...... Quote
jeanne-heijmans Geplaatst: 26 juli 2012 Geplaatst: 26 juli 2012 (aangepast) hij wordt wel dik maar niet lang.... hij staat buiten. maar je kan het toch zien!!!! 26 juli 2012 aangepast door Gast Quote
Jorieke123 Geplaatst: 26 juli 2012 Geplaatst: 26 juli 2012 En dan klagen ze over mijn foto's Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
jeanne-heijmans Geplaatst: 26 juli 2012 Geplaatst: 26 juli 2012 Ja sorry bewogen, vreemde camera voor mij. maar zoals ik al zei,je kan het zien want qua kleur springt hij er echt uit. Quote
Raxia Geplaatst: 28 juli 2012 Geplaatst: 28 juli 2012 Geen foto op het moment, Maar mijn plantje heeft nu ook wat zichtbare vruchten. Ong 4 cm lang en dan een stuk of 3. Staat buiten Quote
appelvrouw Geplaatst: 28 juli 2012 Geplaatst: 28 juli 2012 Ik heb echt spijt van alle lleijke adviezen die ik heb gegeven nu begint mijn tweede plant ook in te storten..de bladeren worden slap, ondanks genoeg water. de eerste plant is al weg, de tweede die er de laatste tijd veelbelovend uitzag heeft iedere dag een extra slap blad erbij...en de vruchten vallen af. Ik heb het al eerder gezegd aubergines niets voor mij. de enige aubergine die het goed doet is van een winkelketen hier..er zit een courgettegrote vrucht aan..maar verder, zelfs de rosa bianca en de kermit willen het niet doen. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
geedee Geplaatst: 28 juli 2012 Geplaatst: 28 juli 2012 Ik vraag me af of het de ziekte van je aardappels kan zijn die ook in de aubergine zit??? Quote
Kruidje Geplaatst: 28 juli 2012 Geplaatst: 28 juli 2012 3 mm buitenplant in pot. Ik heb ook 2 met verdroogde blaadjes. Ik denk dat het de regen en kou was. Nieuwe bladeren van van de week zagen er goed uit. De potplant stond tijdens de vakantie onder de eikenbomen dus wat meer beschut (ook vrij donker, dat weer wel). Ik blijf de planten in de volle grond wel in de gaten houden. Quote Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu
Jorieke123 Geplaatst: 28 juli 2012 Geplaatst: 28 juli 2012 Karma Appelvrouw? Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 28 juli 2012 Geplaatst: 28 juli 2012 Karma Appelvrouw? Ja ik ben bang van wel . Gelukkig is mijn prei&pompoen karma erg in orde dit jaar Het zijn geen verdroogde blaadjes hoor, het lijkt meer op een verwelkingsziekte... Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
jeanne-heijmans Geplaatst: 28 juli 2012 Geplaatst: 28 juli 2012 Mijn man en ik waren gisteren in de supermarkt, en haalde een heel lange aubergine naar boven, hij zei; zet deze op de foto ha ha, ik zei; NO WAY, eerlijk is eerlijk. Zou mij ook niet lekker voelen om dat te doen, dan maar geen lange maar een dikke, [zie foto] Quote
Bit Geplaatst: 13 augustus 2012 Geplaatst: 13 augustus 2012 Ik zal binnenkort een foto plaatsen ( buitenteelt ) Had er meerderen gezaaid, ergens ver terug in dit topic staat wanneer en hoe. Plaatsgebrek , dus ik hield er 2 over om mee verder te gaan. vanuit het voorlopige kasje ( ergens begin juni al ) kwijnde de 1e buiten volledig weg. Ik had zelf het idee: te nat gehouden. Hij bloeide prachtig ! De 1e nog even in het kasje gehouden, maar die kreeg hetzelfde. Draagt wel een vrucht al een tijdje ( ik schat 17 cm ) maar dat ding groeit nauwelijks niet meer of helemaal niet. Met de warmte van de vorige week kwam er weer leven in: nieuwe blaadjes enzo. Hij staat nu op de tuin, met vrucht en al daar gepoot. Ik zie wel wat het nog wordt ( waarschijnlijk niet al te veel ) Quote
appelvrouw Geplaatst: 13 augustus 2012 Geplaatst: 13 augustus 2012 Gelukkig komt mijn tweede(enige nog) plant weer iets bij.Nog geen vruchten, wel bloemen. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
geedee Geplaatst: 13 augustus 2012 Geplaatst: 13 augustus 2012 Moet haast vruchten gaan uitdunnen Deze foto is van gisteren: Deze foto is van 5 dagen geleden:Met dat warme weer gaan ze als een trein in een keer!!! Quote
henkg Geplaatst: 13 augustus 2012 Geplaatst: 13 augustus 2012 @Geedee: tja, kas-teelt: een makkie. Nu mijn aubergine (buiten, potteelt). 15 cm nu. Nog twee centimeter te gaan om de stilstaande buiten(?) aubergine van Bit in te halen.Dunnen / krenten is bij mij niet nodig. De nakomertjes (eentje op de foto te zien) krijgen geen enkele aandacht van moeder. Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
Jorieke123 Geplaatst: 13 augustus 2012 Geplaatst: 13 augustus 2012 Eindelijk wat vruchten in de kas! Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 13 augustus 2012 Geplaatst: 13 augustus 2012 De plant is dus weer bijgekomen..vruchten zijn helaas nog ver te zoeken..ik heb geen idee wat ik verkeerd doe met de aubergines..maar voorlopig heb ik aan 5 planten (4 variëteiten) 1 vrucht..en het is niet de fenguyan Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Heylane Geplaatst: 13 augustus 2012 Geplaatst: 13 augustus 2012 Bij mij plenty bloemen maar tot nu toe geen vruchten, noch binnen, noch buiten, maar we geven het niet zo maar op Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.