Ga naar inhoud

Wat heb je vandaag gezaaid/geplant? (seizoen 2012)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

6 winterprei plantjes en drie rode kool plantjes de rest van de winterprei plant ik volgende week want meer plantjes hadden ze nog niet

Geplaatst:

2 simpele rijtjes prei gezet. De rest van de tuin is nog vol.

Geplaatst:

bietjes, Cheltenham, drie weken terug gezaaid in de schuur

en

één overgebleven aardbei-uitlopertje van onbekend merk maar van een mamma?/pappa? met heerlijke vruchten...

Geplaatst:

Elke week een paar stambonen. Chinese boontjes, plantjes blijven helaas erg klein en de boontjes zijn snel aangevreten. Maarr.. we blijven het proberen. En Paksoi.

Geplaatst:

Hallo,

Heerlijk vandaag eindelijk een beetje goed weer, heerlijk in het moestuintje gewerkt.

vandaag alle stekkies maar overgepoot van de aardbeienplanten en nu afwachten wat dat gaat worden ook de peperplantjes in een grote bak gepoot....

en broccoli die klaar was afgeknipt en de planten weg gehaald en de tomaten planten vast gezet.

en als laatste nog even een pompoenen plant over gepoot in een grotere plantenbak maar die hangt er nu een beetje heel zielig bij dus..... dat is afwachten wat het gaat wworden...

kortom erg druk geweest vanmiddag

Geplaatst:

Een boel stekken van de ananas-aardbei gezet.

deze hadden zich al via uitlopers op een vrij bed geinstalleerd en vandaag lekker op hun plekje gezet.

Wat kunnen er een uitlopers aan die planten komen zeg!

Pffff...

heb zeker 30 stekken binnen 2 maanden..

http://www.buitenthuis.blogspot.com

Rien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.

( St. Ignatus 1491-1556 )

Geplaatst:

Ik had nu natuurlijk een heel leeg aardappelbed dus zeeën van ruimte!

Toch nog een poging gedaan en de allerlaatste broccoli plantjes gekocht voor een miniprijsje want mijn eigen broccoli is op, winterbloemkool gezaaid en ik had nog wat sla plantjes gekregen dus die ook daar maar ingezet. En o ja, mijn courgette die ik een tijdje terug had gezaaid waren allemaal opgekomen maar stonden dus erg dicht op elkaar, die heb ik ook uit elkaar gehaald en opnieuw een plaatsje gegeven. De watermeloen die ik voor de 3de keer dit jaar opnieuw heb opgekweekt thuis in bakjes, ook maar weer in de tuin gezet... kijken of de slakken ze deze keer wel met rust willen laten....

Drukke tuindag gehad dus!

Overigens had ik de aardappels mooi op tijd uit de tuin (i.v.m. de hoge waterstand), de andere tuinders hebben nu allemaal last van de aardappelziekte in hun aardappels.... ik hoop dat mijn tomaten het niet ook gaan krijgen... er zijn er een aantal op vakantie dus ben bang dat die aardappelplanten blijven staan....

Geplaatst:

We zin aar met twee personen.

Vier bloemkoolpplantjes gekocht voor 15 ct per stuk.

In de vierkante bakken gepoot, één plantje per vak.

Geen idee wat het ras is.

Voorgezaaid in een kiembakje in de keuken op het zuiden:

12 boerenkool Refelx F1

4 x bloemkool Armetta F1, een zelfdekkende winterbloemkool.

4 x andijvie Breedblad Volhart Winter Diva.

Heeft iemand ervaring met dit soort zaaien? Maakt het uit om na (twee of vier weken) een nieuwe voorzaai te doen? Zodat de oogst gespreid kan worden?

Is het beter om het kiembakje in de kas te zetten, of is dat te warm?

Geplaatst:

Gisteravond eindelijk de augurken en komkommertjes die nog in potten in de kas geparkeerd stonden hun eigen plekje gegeven. Knoflook was de grond uit dus er was weer ruimte.

Augurken bleken opeens wel stuk harder gegroeid te zijn dan ik dacht... was dus ook echt wel tijd voor verplanten.

100465959071343406563.JPG

Geplaatst:

Tjonge, wat véél, Guus!

Dat lukt me nooit met onze vierkante bakken!

Hoeveel kilo bonen, uien, prei ga je daarvan oogsten, als alles meezit?

Geplaatst:

guus ben je met uien niet wat laat? of doe je die winterteelt. dat je ze volgend voorjaar als plantui uitplant? in dat geval mag ik ook wel eens beginnen met uien zaaien

Geplaatst:

Gisterenmiddag heb ik boerenkool winterandijvie

spitskool en verschillende soorten sla uit geplant.

Alles water gegeven, en gelukkig hoef ik vandaag niet heen om water te geven.

Het heeft hier vannacht behoorlijk door geregend

• 3 weeks later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...