Ga naar inhoud

Wil je minder Advertenties?

Maak dan nu een account of log in!

Featured Replies

Geplaatst:

Ik heb vandaag 2 tomaatjes in een hoger kasje gezet, want ze groeiende boven de vaas uit waar het potje eerst instond (als ik mn plantjes niet in vazen of kastjes in de vensterbank zet, worden ze toegetakeld door mn poezen...)

en ik heb nieuwe uien gezaaid, erwtjes buiten gezet (hopelijk overleven ze het) en mn paprika's verspeend

To plant a garden is to believe in tomorrow.

Geplaatst:

Bloemen gezaaid! Oost Indische kers,(trapaeolum minus) dwerg enkelbloemig;Lathyrus odoratus, gemend;Zonnebloem enkelbloemig Prado Red, en mijn favoriete Afrikaan die ook favioriet heet : Favorite Red halfhoog enkelbloemig.

Langs een lastig stuk bij de beel heb ik zaadlint gezaaid wat de slakken moet weren(Lidl) het heet Frayeur des escargots..ik zal er foto`s van maken als het bloeit zodat we kunnen zien wat erin zit..en als het helpt maken we het na

Edit: frayeur kan je vertalen met angst, vrees, verbijstering.. slakkenangst heet dit bloemenmengsel dus

aangepast door Gast

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Andijvieplantjes en witte kool plantjes gekocht en in de grond gezet. En een nieuwe blauwe druif gekocht en neergezet. Was van plan deze wél in leven te houden.

Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.

Geplaatst:

Gezaaid: Peterselies (krul en Giante d'Italia), Dragon, Sofiekruid, Osaka Red Purple Segal (paarse mosterdspinazie), Shiso (Perilla Frutescens), Basilicumboom en Papaloquelite (Papalo). Die laatste ben ik erg nieuwsgierig naar!

En via the way of the Deno de Black Cherry tomaat nog een kiempoging laten doen. Vorige keer geen enkel zaadje van gekiemd.

p.s. ... waarom verkoopt de Lidl hier geen zaad eigenlijk??!!

Geplaatst:

Komkommer en meloen gezaaid volgens de deno methode

Geplaatst:
  • Auteur

Rode en gele puntpaprika's gezaaid

Afrikaantjes verspeend

dille en peterselie verspeend,

rucola in grotere pot gezet....die moet zaadjes voor volgend seizoen gaan maken

Geplaatst:

In de volle grond 4 spitskolen, 2 broccoli`s en 2 eeuwige moezen gezet..4 gekochte andijvieplanten ertussen en er een tunneltje bijgetrokken. Bonte tijm & majoraan op een verzamelbedje geplant. 15 potten met pepermunt leeggehaald.. de meeste potten zaten vol met bevroren wortels, maar hier en daar was er toch wat leven in de bergamomunt. Daar stukken vanaf gesneden voor oa de MTFD en die weer opgepot.

Erny de Lidl verkoopt toch zaden? Had je ander wat gehad willen hebben?

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Bij mijn Lidl nog nooit zaden zien staan/liggen En nee, geen speciale wensen hoor. Heb eerst wel genoeg geloof ik... Maar leek me zo fijn om tijdens het boodschappen doen ook gezellig bij de zaden langs te komen en dan tóch weer in de verleiding komen 't één en ander te kopen.

Vanavond verspeend: Pepers, Paprika's, TomatenPaprika's en Tomatillo's.

Geplaatst:

Zaterdag cherrytomaat geplant alleen is die 's nachts alweer dood gevroren.

Er zijn zoveel dingen die belangrijk zijn in het leven, mijn tuin is daar een ding van.

Geplaatst:

afgelopen week van andijvie en tomaten en lolo roso gezaaid.

Geplaatst:

Vandaag rode en groene lente-ui gezaaid, net als kamille, de lampionplant, hoge (rode) en lage zonnebloemen en oost indische kers.

Geplaatst:

Bloemetjes dag voor mij.

Zinnia, petunia en calendula.

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

Geplaatst:

In de vensterbank: twee soorten courgette (Geel en groen :P) en twee soorten komkommer (Marketmore en Crystal Lemon) en pompoen Uchiki Kuri

Zooi tomaten, snackpaprika's en meloen verspeent.

Mn vensterbank is nu ECHT vol!

Geplaatst:
  • Auteur

Buiten: spinazie, rode bietjes en radijs.

Geplaatst:

Op de vensterbank paprika, tomaten, pompoen, ijs bloemen.

Keuken kruiden in grotere potten en een verzamel bakje voor de buurvrouw.

In de tuin een boel bloemen samen met mij dochter.

Morgen als het nog droog is en niet te koud maar eens beginnen met groenten zaaien

Geplaatst:

280 aardappels gepoot

Romanesco

Rode kool

Boeren kool

savooie kool

Gezaaid

Omdat het kan.

Geplaatst:

Ik ga vandaag zaaien: (leest op) knolselderij, snijzonnebloemen, barbarakruid, oostindische kers, muurbloem, mentha crispa, knolvenkel, 2 soorten bietjes (gele, en rood/witte streepjes), rabarber, afrikaantjes, akkermunt, echt lepelblad, vaste rucola, viola tricolor, malvablad crispa, zwartmoeskervel (poging 2), knoflookbieslook, gewone bieslook, schorseneren.

Geplaatst:

in de vensterbank,

heelveel boeren kool,

130x pompoenen

tomaten

prei

En mais

en in de tuin: (wel in potten)

platte peterselie

bieslook,

lente uitjes.

Geplaatst:

vandaag een heleboel gedaan ( woe-middag vrij ) Vaste planten overgepot in mengsel van de toekomstige tuin. Tomaten opgepot, 2e serie cosmea gezaaid. De eerste serie stond al in 2 a 3 dagen boven , waar ze volgens het pakje er 20 dagen over doen. nja... begin ruimte problemen te krijgen. Maar ik hou het nog net allemaal. 1e dingen ook vast weggegooid. Het beste mag blijven.

Geplaatst:

zou groot deel vd middag naar de tuin, maar met dit natte weer niet lang geweest en enkel pootuien geplant en ook een gekocht plantje rozemarijn

Kijk ook eens op ons blog http://snekermoestuin.blogspot.com/

Geplaatst:

Word nu echt weer druk met zaaien nu vrijwel alles gezaaid kan worden

Vandaag;

véél bieslook gezaaid, (12potten met diameter 12cm ongeveer )

pluksla gezaaid,

Klimende Winde gezaaid,

(Klimmende/Hoge) Oost-Indische kers gezaaid,

Tomatenplantjes naar P9 verpot (14-02 gezaaid).

Geplaatst:

Vandaag meerder soorten courget en pompoen gezaaid. Ook nog wat peterselie, koriander, rode & groene basilicum.

Morgen ga ik thuis nog dropplant, kerriekruid en stevia zaaien.

Jooze

Ik hou een blog bij zie; http://www.mijnmooiemoestuin.blogspot.com

Geplaatst:
  • Auteur

gezaaid:

Augurk en olijfkomkommer

Okra

kervel

nog 2 rijen uien gepoot

Geplaatst:

Vandaag voorgezaaid: 6x pompoen en een tray bonenkruid beide voor de kindertuinen.

Heb ze in de kas op het balkon gezet.

00582931333613515.JPG

Verder lenteui gezaaid en platte peterselie en basilicum verpot.

Ik vond het wel een beetje eng eerlijk gezegd, was bang dat het verplaatsen ze geen

goed zou doen, maar toch maar het risico genomen.

01540221333613824.JPG

01658281333613895.JPG

Binnen voorgezaaide slaplantjes in lage lange plantenbak geplant samen met de binnen voorgezaaide tatsoi. Staan nu op het balkon.00275421333613981.JPG

M'n andere slaplantjes gaan ook best goed

00780491333614261.JPG

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.