Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbaak

Featured Replies

Geplaatst:

Over oude wijven gesproken, hansm en menph kunnen er beide wat van zeg damn negeer elkaar lekker even in plaats van elkaar op te zoeken, heb nu drie topics gelezen en elke keer weer een sneer naar elkaar toe. Zo, ik klaag niet snel maar grow up!

Geplaatst:

oudere vrouwen komen er niet goed vanaf op deze pagina, maar je hebt gelijk hoor Jorg.

Players only love you when they're playing.

Geplaatst:

Graag zou ik klagen over forum trollen.

Maar ik doe het niet.

Geplaatst:

Ik merk dat ik vaak woorden of spreekwoorden gebruik die voor sommigen onbekend zijn, dit doe ik overigens meer bij het spreken dan bij het schrijven. Dit doe ik onbewust en heeft in geen geval te maken met dat ik wil laten zien dat ik heb gestudeerd, wat overigens vrij zinloos zou zijn, aangezien ik nog nooit heb gestudeerd...

Geplaatst:

Ik wil klagen over artsen die, mij (als leek ), een richting op willen laten beslissen(over iemand anders) en zuur kijken als je eerst meer informatie wil, alvorens te beslissen.

En dan nog zuurder kijken als blijkt dat je ook nog eens zelf naar meer info heb gezocht die je vervolgens tot een ander besluit doen komen, welk zij eigenlijk hadden verwacht(gehoopt of liever hadden gehad).

Geplaatst:

Die ellende is ook van alle tijden.

Geplaatst:

@ Menph en de burentegelkwestie: Ik stem voor jou , maar mij ontbreken de nodige, voor handen zijnde, wijsheden en wetenschappen en mind-set (zeker op dit moment ) om dat standpunt te bekrachtigen (Vind Geedee’s aanvulling wel érg interessant...)

Maar foto van het betreffende discussie-tuin-punt lijkt me leuk en nuttig om situatie duidelijk voor ogen te krijgen...

Vraag me wel af of het de energie waard is om, elders dan hier (ok... taalkwestie als/dan Lenepeens ezelsbruggetje toepassen: “als is hetzelfde, dan is anders... dus denk denk... dat ik hier echt “dan” kan laten staan... maar dat even tussendoor...) daar over te klagen Lekker die energie in je tuin stoppen. Levert veel meer op!

@ Jeanne en de taalkwestie: Zoals je hierboven ziet ben ik ook taaldingen aan het opsteken op dit forum want was toch wel zeker wat lui geworden in die zin, (ben bv in training met die als/dan) en ik vindt het juist heel fijn dat er “nieuwe woorden” te leren zijn.

Mijn woord van de week is “hechtranken” die ga ik gebruiken dit jaar, klinkt ook goed! Eerder al had de ontdekking van de benaming “rhizoom” voor de door mij zo gehate kweekwortels al een merkbare positieve uitwerking toen ik weer met het rotspul bezig moest! Ik dacht nu gewoon elke keer.... Rhizooommmm rhizoooommm.. hé nog een rhizooohhhhmmmmmmmm... wordt vanzelf super zennnnn

En kom juist steeds meer (nog maar paar maand hier en het seizoen begint ja net) tot de realisatie dat er juist héél veel echte kénners aanwezig zijn en dat is juist fijn want die hebben juist de antwoorden als de “gewone moestuinierders” onder elkaar er niet meer uitkomen. Ervaar ik juist als prettig...

Ik vind de diversiteit en speelsheid in het taalgebruik juist erg leuk en interessant. Inclusief de dialecten en het prachtige taalgebruik van de Belgische forummers. Hou zowiezo van diversiteit

aangepast door Gast

Geplaatst:

rhizoooohmmm12121333926499.jpg

Mijn woord van de week is “hechtranken” die ga ik gebruiken dit jaar, klinkt ook goed! Eerder al had de ontdekking van de benaming “rhizoom” voor de door mij zo gehate kweekwortels al een merkbare positieve uitwerking toen ik weer met het rotspul bezig moest! Ik dacht nu gewoon elke keer.... Rhizooommmm rhizoooommm.. hé nog een rhizooohhhhmmmmmmmm... wordt vanzelf super zennnnn

Geplaatst:

Proost op die afbeelding neem ik nu een wijntje!!

Edit: en ik klaag bij deze dat de fles zomaar al bijna leeg is!!

Geplaatst:

Ik kom klagen over het stuk onverlaat dat ondergronds mijn bloembollen heeft opgegeten. Had een prachtig rijtje grote lichtroze tulpen staan, en het viel me gister op dat er een paar verzakt waren en wat slap hingen. Dus ik pak de bladeren vast om opzij te houden, had ik dus enkel bladeren en een lullig steeltje met bloemknop in mijn handen. Grmbl.

Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.

Geplaatst:

Kom op zeg! Dit is de ultieme plek om te klagen over het p*kke-weer vandaag.

Ik klaag over het weer en over jullie.

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

Geplaatst:

Oh, ik klaag ook over het fototoestel van Jorieke. Ik kijk zo graag naar haar foto's maar haar toestel is niet al te best.

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

Geplaatst:

/klaag-modus/ *aan*

1) Ik kom net terug van een weekendje Veluwe, en daar was het best goed weer. Lekker zonnetje, niet al teveel wind etc.

Kom ik thuis, regent het alleen maar! Dat word dus niet tuinieren vandaag

2) In die 2 dagen zijn mijn tomaten plantjes ontzettend hard gegroeid en dat is niet erg goed geweest voor de plantjes (buigen veel te ver door) Dus daar staan nu al stokjes naast en ik heb ze in de schuur voor het raam gezet zodat ze alvast ietwat kunnen afharden...Hopelijk werkt de reddingsactie...

To plant a garden is to believe in tomorrow.

Geplaatst:

regent het eindelijk na een paar weken... is het weer niet goed.

Geplaatst:

Tja over een maand loopt iedereen weer te zeuren dat het te droog is

Geplaatst:

Die klaagbaak moet toch gevuld worden ....

To plant a garden is to believe in tomorrow.

Geplaatst:

Wielrenners.....die in groepjes gewoon doen alsof de openbare weg een wedstrijdterrein is, niet uitkijken en je niet langs laten

Geplaatst:

Ik klaag mee Jorieke! Wij willen regen! ( En dan weer zon )

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Regen vanaf 04.00u 's nachts graag. tot 07.30u, ( mag ook 08.00u zijn hoor ! ) Daarna elke dag plots, pats boem: de zon weer. stralende luchten en 16-18gr graag.

Is toch niet teveel gevraagd ? Ik hoef de lotto ook al niet ( maar anders dat dan maar ) ... ik roep dat al 2 weken , maar niemand luistert.

Niemand luistert. Ik klaag dat niemand naar mij luistert ....

Geplaatst:

ik klaag met je mee bit...maar ik wil ook graag de staatsloterij winnen...

Geplaatst:

Aaah, ik wil even klagen over dat ik niets te klagen heb

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.