Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbaak

Featured Replies

Geplaatst:

Ben er niet 100% zeker van of het nou blaren zijn of iets wat er op lijkt. Maar brandblaren mag je niet door prikken zegt het rode kruis.. Dit zijn toch ook brandblaren uiteindelijk?

Geplaatst:

Je zou zeggen van wel.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Brandblaren (ja, die heb jij dus ook inderdaad) mag je zeker niet doorprikken zolang er nog vocht achter zit. Is het al ingedroogd, dan is het geen probleem. De huid eronder is dan al in zoverre hersteld dat er geen gevaar meer is voor infectie.

Geplaatst:

@ Dennis: En niet koud douchen, ook niet warm maar een beetje lauw met zacht straaltje!

En als je begint met vervellen.... NIET aan de velletjes trekken... en NIET krabben ook al jeukt het nog zo erg!!

Sterkte ermee...

Geplaatst:

Dennis, koop maar iets met factor 50!

Mijn zoon heeft op een vakantie veel te lang in de zon gezwommen, wou zich niet insmeren, geen t-shirt aan. Nou dat heeft ie geweten! Na bezoek aan een huisarts (ook wat in een vreemd land) die zijn blaren heeft doorgeprikt en ingezalft en gezwachteld heeft hij nog zeker een week met pijn moeten rondlopen en slapen. En dat laatste is een crime als je zo erg verbrand bent Ik stond er bij te huilen zo erg. Daar wil je je vakantie niet aan verdoen. Dus smeren jongeman, beste met van die Aloe Vera gel (kun je bij De Tuinen krijgen, is nu in de aanbieding!) of iets wat t zelfde werkt. Voorlopig niet met je rode huid in de zon komen. Flink blijven smeren ook al denk je dat t niet meer hoeft. En hopen dat je gauw ervan af bent. Altijd petje op in de zon. En t-shirt aan. Liefst met lange mouwen en een broek tot over de enkels (ik lijk nu je moeder wel ).

Oh ja, nog een (nare) notitie.. fysio zei laatst dat als je verbrand bent, dat dat in je DNA wordt opgeslagen (nog nooit van gehoord maar zij zal t beter weten) en dat je later meer kans hebt op huidkanker als je je te vaak ofwel te veel verbrand.

Good things come in small packages

Geplaatst:

Dat klopt, die nare notitie....vaak verbranden met tweede en derde graads brandwonden maakt de kans op huidkanker aanzienlijk groter.

Geplaatst:

Dat verbranden heeft iets te maken met vrije radicalen die vrijkomen en nog wat gedoe. In je DNA opgeslagen.. Lijkt mij dat dat een beetje overdreven is. Maar de kans op huidkanker is groter; ookal is er aan huidkanker door de zon eigenlijk altijd wel wat te doen.

Maar ehhm, ik ben er niet 100% zeker van dat het nou blaren zijn.. Dus heb denk net geluk gehad, ookal is het flink verbrand Maar heb geen pijn, dat is geluk.. Ok, wel op 1 arm.. Zelfs als de wind er over gaat voel ik ietsje

Geplaatst:

Foto's!

Geplaatst:

mag ik ook ff?

vandaag naar het uwv i.v.m. ziektewetuitkering...mijn kinderen konden niet met de auto rijden dus met bus en trein naar almere vanuit lelystad, omdat ik niet ver kan lopen rolstoel mee:

gesprek duurde 45 min. ik ging van huis om 9.00 en was 12.45 thuis......verrekte van de kiespijn en had om 13.30 afspraak daar......2 kiezen getrokken

ben ik nu zielig of niet sprak de slak in mij!

mocht wel 'n biertje vanavond vn de tandarts! en lekker, het glijdt gewoon weg in dat grote gat

Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!

Geplaatst:

Greetje, hoe je dat ook verteld.. die zin met die kids dacht ik hè das toch logisch dat jouw kids niet auto kunnen rijden maar toen ik wat beter las, wist ik dat je bedoelde dat je kids al ouder waren en die jou niet heen konden brengen. Voelt wel apart zo'n gat, vooral als je er 2 hebt

Geplaatst:

*oud-wijf-modus aan*

Dennis: ik ben in mijn jeugd heel vaak verbrand. Mijn moeder was blij als ik 2 keer verbrand was dan was het klaar en hoefde ze niet meer te smeren.

40 jaar later zit ik met het gekloot. Allemaal zongerelateerde bultjes/vlekken en jeukgedoe.

Steeds weer het vermoeden van huidkanker en weggesneden en ingestuurd weefsel.

Ik vind het niet leuk. Ook al weet ik dat die vorm van huidkanker relatief onschuldig is.

Zorg goed voor jezelf!

*oud-wijf-modus uit*

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

Geplaatst:

nou helly het waren 2 kiezen naast elkaar...dus een heel groot gat...kan heel wat bier in dus......

voordeel ziektewetuitkering....hoef morgen niet vroeg op

+gerst eten we te weinig....dus een mooie aanvulling voor een vloeibaar dieet!

morgen aan de vla en 'n boterham met bramen/vlierbesjam en denk bietenstampot met gehakt.....

@dennis..en alle anderen kleed je aan in de zon! en zeker tussen 11 en 16.oo!!!!!!!

Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!

Geplaatst:

Ja Bonny ik kan dit alleen maar beamen, wees voorzichtig,ach ieder weet het, niet van 12,00 uur tot 15.00 uur in de felle zon. nu met de zomertijd vind ik zelfs zelfs tot 16.00 uur niet. en dan vanaf 13.00 niet meer. mijn schoonvader heeft ook huidkanker, en waarschuwt ons der tegen. wij zijn zon liefhebbers daar niet van, ik neem vaak een parasol in die uren, en later mag hij weer. Maar een beetje zon mag er wel komen hoor, zeker voor de tomaten en komkommers maar dat terzijde

Geplaatst:

Zonneblaasjesgel van het Kruidvat werkt goed, mams d'r voeten zijn een keer erg verbrand met mega veel blaasjes erna. Ik ben altijd goed ingesmeerd...had ze beter kunnen doen met haar eigen voeten

Nog een tip, jammer dat de tip-knop weg is Lidl verkoopt zonnebrandsmeersels, niet zo belachelijk duur en werken erg goed. Sprays, familie flessen maar ook kleine tubes die je makkelijk mee kan nemen.

En verder klaag ik even over dat stomme topic van Jeanne...iedere keer denk ik even kijken...maar das ook zo lullig...dus niet gedaan, mijn moeder heeft het al gelezen en ze verteld ook al niets

Niet meer doen Jeanne, vind het niet leuk

Geplaatst:

cardiflor zon, van VSM heb ik nu

gisteren bepathen, das echt meer tegen brandwonden (met vuur enz).

bedankt voor alle tips moet voortaan beter opetten.

@greetje: beterschap i.v.m. pijn enzo

Geplaatst:
gisteren bepathen, das echt meer tegen brandwonden (met vuur enz).

Sorry, nog even hoor...er is geen verschil in brandwonden, of die nu van vuur komen of van de zon....

Geplaatst:

Dennis, volgende keer niet meer vertellen dat je verbrand bent hoor! Voor je het weet maakt iedereen zich zorgen/bemoeit zich ermee...

Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!

Geplaatst:

Juist mooi toch, die betrokkenheid

Geplaatst:

Eva, haha

Vannochtend weer een beetje normaal kunnen douchen, was gisteren een ramp dat lauwe water.

Blijf het wel raar vinden dat het normaal geen pijn doet, normaal kunnen slapen enz. Gelukkig maar

Achja, zonlicht was goed tegen puistjes.. Ben nu toch wel nieuwsgierig of ik nog puistjes zal zien in m'n nek, aangezien het daar wel bijna een 2de graads verbranding was

Ja ik kan er om lachen

Geplaatst:

Die bepanthen is zelfs voor het sneller dicht laten groeien van wondjes. Heb t ook eens op recept gekregen van mijn arts. In principe is dat voor veel verschillende aandoeningen bruikbaar. Maar ik zou er iig wel iets op smeren. Dat van de VSM zal ook wel goed werken en is homeopatisch toch?

Je kunt er misschien nu om lachen, net als mijn zoon. Maar of je er over een paar decennia nog zo over lacht

Je moet het wel serieus nemen hoor Dennis. Het is geen lolletje wat te veel zon en blaren met je huid doen.

Eva, beter zo betrokken, dan dat niemand er ook maar iets over zegt.

Greetje.. je hebt gewoon een eigen gracht laten aanbouwen in je mond

Succes met t eten

Geplaatst:
.iedere keer denk ik even kijken...maar das ook zo lullig...dus niet gedaan, mijn moeder heeft het al gelezen en ze verteld ook al niets :

Dat je je beheerst hebt Miranda..knap van je..ik had meteen de eerste seconde al gekeken..bijnaam aagje

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Ik klaag dat mijn dochter over 2 weken een week naar Berlijn gaat en ik niet

Schrijffouten onder voorbehoud

Geplaatst:
.iedere keer denk ik even kijken...maar das ook zo lullig...dus niet gedaan, mijn moeder heeft het al gelezen en ze verteld ook al niets :

Dat je je beheerst hebt Miranda..knap van je..ik had meteen de eerste seconde al gekeken..bijnaam aagje

Kostte me een hele boel moeite hoor...maar heb mams laten kijken

En zelf ook gegeken net want mijn moeder zei dat het mocht en ik het wel een heel lief gebaar vond van Jeanne

Geplaatst:

Nee via hyves wist ik dat je jarig was, vele anderen niet. Dus alle eer voor diegene die vandaag gereageerd hebben, super zoveel. De moeite voor de mooie wensen en kaarten. Maar dat waardeer je dat weet ik, ik ken je nu goed genoeg. Ik weet dat je hier door in je nopjes bent, en dat moet ook op je verjaardag, misschien is het wel leuk om een topic te openen, van wanneer ben je jarig, zodat we niemand kunnen vergeten, even in je agenda zetten.Want ik heb niet iedereen op hyves.

Geplaatst:

Ik wil graag de aardbei "Mare de Bois " aanklagen. Schandalig, wat een tegenvaller. Van de 6 soortjes die ik heb staan, bungelt hij echt onderaan in smaak. Geur is wel oké ( okok, meer dan oké zelfs )

Overweeg de planten zelfs te verwijderen.

Klacht gelijk maar toegekend ook.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.