Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbaak

Featured Replies

Geplaatst:

En weg is de appelboom bij de buurman verderop.. Weg bestuiver

Dat word weer creatief een plekje zoeken, niet echt meer ruimte voor een nieuw appelboompje in de tuin...

Geplaatst:

Oftewel... alle vreselijke ziektes etc op een rijtje met nog wat gevloek!!!

Aardappelziekte op onze moestuinen en in mijn tomaten!!! Afgelopen maandag nog nix aan de hand, alles stond er prachtig bij.

Heeft een buurman 2 tuinen verderop alleen nog bruine staken in z'n tuin staan waar eerst dus aardappels hebben gestaan!! Heeft die @%$^%%%$#^%*&^(* helemaal niet doorgehad dat die dingen vet besmet waren met de aardappelziekte en nu heeft het zich over alle tuinen verspreid en zijn mijn (voorheen nog prachtige) tomatenkindjes ook hevig aangedaan!!! Weg oogst waarschijnlijk. Hangen namelijk nog geen vruchten aan, zijn nog in de bloeifase. Heb bijna alle bladeren eraf moeten halen en nu maar hopen dat het nog een beetje goed komt!!!

Buurman dus gemaand zijn aardappels te rooien en vooral het "loof" NIET op de compostbult te gooien.

En om bij zijn aangetaste buiten-tomaten ook de besmette bladeren weg te halen.... Kijk ik later weer... heeft ie het gesnoeide besmette tomatenblad doodleuk gezellig onder de plantjes gelegd... tegen het onkruid, zegt ie... Had die $@%$^%# het dus nog steeds niet begrepen!!!

Het is een besmettelijke ZIEKTE!!!

Oh.. en merendeel van zijn tomaten staan in glazen kas dus die hebben dan weer nix.... grrrrrrr

Dus het blije tuingevoel was gisteren erg ver te zoeken.

En moet ik ook nog alle tuinders mailen om te vertellen dat ze hun aardappels moeten rooien...

Geplaatst:
En weg is de appelboom bij de buurman verderop.. Weg bestuiver

Dat word weer creatief een plekje zoeken, niet echt meer ruimte voor een nieuw appelboompje in de tuin...

Je kan altijd een bestuiver enten op je huidige boom

Geplaatst:

Mijn tuinbuurman, jaja de aardbeikiller kwam me gisteren donderdag uitschelden en bedreigen.

Die is rijp voor het zothuis

Geplaatst:

En wat waren de verwijten

Geplaatst:

Onze tuin heet 2 ingangen, 1 die wij, de rest dus gebruikt en een andere ingang die via een priveparking te bereiken is van een priveclub waar hij en zijn medetuinder dus lid van zijn.

Nu bleek dat het hangslot aan het poortje bekleed met prikkeldraad, anders kruipen de clubleden van zijn club door het poortje, omgedraaid was, dus stak zijne sleutel in het hangslot en miste en schoof met zijn hand uit tegen de prikkeldraad en prikte zich.

Nu beweerde die bij hoog en laag dat ik dat gedaan heb, kom zelfs nog niet in de buurt van hunne priveingang.

Achteraf bleek dat zijne medetuinder van 87 het hangslot omgedraaid aan het poortje gehangen had.

En van het een kwam het ander, alhoewel ik zeer kalm bleef, en de verwijten vlogen me om de oren, over groenten en aardbeien enzo................................

Geplaatst:

jeetje erny

wat een ellende!

blijkt weer dat lang niet alle mensen beseffen wat ze doen!!!!!

onnozele hansen!

Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!

Geplaatst:

Moet lachen om dat hangslot wat andersom hing, zou echt iets zijn voor in een film.

Wel balen dat jij zo'n buurman hebt.. Je mag je net bijna vervangen door een kooi van betongaas

Geplaatst:

@ Erny pffffffffffffffffffff balen zeg!!

enne...een hangslot andersom?......is dat een sta-slot?

wat een ellende op die moestuinen ik zou daar niet goed meer kunnen genieten van mn plantjes.

Geplaatst:

Nu eens geen klacht of klagen.

Gekke buurman is zich vanmorgen komen excuseren, hij had dat zeker zo niet bedoeld en was van zichzelf verschoten.

Zijn medetuinder had hem gezegd dat hij per ongeluk dat slot andersom gedraaid had.

Excuses aanvaard, maar al bij al blijft hij vanaf toen toch de Gekke tuinman in plaats van de Aardbeikiller.

Geplaatst:

*Proest* Fijn zo'n buurman...

Wie met beide benen op de grond blijft staan, komt niet ver!

Geplaatst:

Ondanks dat je met een andere tuinbuurman beter af zou zijn levert het wel leuke verhalen op

Geplaatst:
@Geedee, dat had ik vorig jaar ook in alle artisjokken. Maar ik had er niks tegen gedaan en de planten hadden het prima overleeft. Alhoewel de plant het natuurlijk wel fijner zou vinden als ze eraf zijn

Ff niks te klagen...... Dennis, je had helemaal gelijk!! Mijn artisjok is opgeknapt en gaat een bloem krijgen....ikke blij . Ik moet zeggen dat ik hem er bijna uitgehaald had, maar door jouw bericht een kansje heb gegeven....gelukkig maar:

pict3822a94211343290584.jpg

Aan de buitenkant zit nog 1 blad van zijn zieke aangevreten periode....ik heb destijds al de lieve heersbeestjes die ik vinden kon, op deze plant gezet en ook zoveel mogelijk bladluizen platgewreven.

pict3823a14121343290588.jpg

pict3823ab89631343290589.jpg

haha ik zie nu pas bij het nalezen en kijken dat er op de 2e foto nog eentje van mijn hulptroepen zit......

pict3823ac59071343291093.jpg

Geplaatst:

Gelukkig Geedee!

Mijn artisjokken hadden het dit jaar weer, maar was te lui om er iets tegen te doen en ze hebben het weer goed overleeft

En ook verschijnen er bloemknoppen, de eerste gaan we van de week opeten

Geplaatst:

Zo, hebben we dat ook weer gehad. Wat duurde dat lang zeg, dat alle landen met de vlag en atleten het stadion inliepen. Iets te lang..

En die jack van gelder moete ze dit ook nooit meer laten vol praten, wat een faal. Meer gepraat over kleding dan over de sport enzo. Ook maakte hij regelmatig fouten.

Maar het vuur aansteken deden ze wel mooi! Net zoas veel andere dingen

Geplaatst:

ja duurde echt te lang, ook niet uitgekeken.

Vond het ook niet echt spectaculair, was wat flauw, op zijn Brits.

Boonen is wakker geworden midden in de nacht van het vuurwerk, ook om over te klagen.

Gunnen een atleet nog niet eens zijn nachtrust, wat een prutsers die Britten

Hadden de ceremonie beter 2 uur vroeger begonnen, maar dan zat de Queen nog aan der thee met koekjes zeker

En als klap op de vuurpijl de wegrit verkocht aan die Doping-Kazak.

Enige pluspunt vandaag, een Bronzen plak in de vrouwenjudo voor België

• 3 weken later...
Geplaatst:

Mag ik even klagen....?

Dit weekend en afgelopen nacht zijn er een stel hufters bezig geweest op m'n tuin en hebben de boel overhoop gehaald en dingen gestolen...voor de zoveelste keer. Ik word er zóóó moe van. Ik heb echt de neiging om er maar mee te kappen. Ik word er zo boos en verdrietig van dat er mensen zijn die blijkbaar denken dat ik een rijke stinkerd ben die wel wat kan missen ofzo. Zelfs speelgoed van m'n kindjes was gesloopt. Ik snap deze mensen niet. Het is nu maar afwachten wat er de komende tijd meegenomen gaat worden. Ik voel me zo machteloos dat ik er me zelfs fysiek niet lekker van voel.

M'n man is nu net even gaan kijken of er iemand was. Niet dus. Maar best kans dat ze over een uur wel gaan lopen struinen. Rotzakken.

Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel.

Geplaatst:

Lenepeen, dat is echt schandalig!

Je zou bijna schrikdraad rond de tuin zetten, en boobytraps klaarzetten! Een manshoog hek rond de tuin nodig... T is toch te gek voor woorden!

Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!

Geplaatst:

Ja schandalig inderdaad! Heb je aangifte gedaan?

Geplaatst:

Ja, wel aangifte gedaan, maar ook dat is al vaker gebeurd. Haalt weinig uit ben ik bang. Politie staat ook machteloos. Ze adviseren iedereen om aangifte te doen als er iets niet pluis is op het terrein. Ons dossier is al best dik.

Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel.

Geplaatst:

Echt schandalig. Even mijn puber-brein: Misschien eens denken aan leuke valkuilen enzo Waarschijnlijk hoeven ze er maar 1x in te stappen en ze denken voortaan wel beter na. Of mag het wettelijk gezien niet? Hmm, misschien dan denken aan een ernstig luchtig compost gat?

Geplaatst:

Nou dennis, mijn volwassenen brein (mag ik dat zeggen met 26 lentes ) denkt hetzelfde hoor!

Als de politie er niets aan doet, ging ik ook zelfs iets verzinnen... Densnoods een tent neerzetten met een zaklampje erin, dat het lijkt of er iemand is...

En anders inderdaad kuilen, laat ze hun been maar breken, stelletje aso's!

Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!

Geplaatst:

Wel oppassen met valkuilen, ten eerste voor het spreekwoord.

Een collega had na de zoveelste diefstal van een renovatie van zijn leegstaand huis, waar ze telkens langs de achterkant via de tuin inbraken een balk bijna overgezaagd en die lag op een overloop, waar de trap voorlopig weg was.

En ja op een keer lag er iemand in het trapgat met gebroken been-hand en kneuzingen.

Die collega is veroordeeld voor alle medische kosten te dragen, en heeft er niks dan zever mee gehad.

Geplaatst:

Ja dat klopt, zoiets mag niet...als iemand zijn nek breekt, is het ook nog "met voorbedachte rade". Je mag zelfs geen knuppel klaar zetten om een evt. inbreker op zijn kop te slaan.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.