Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbaak

Featured Replies

Geplaatst:

Oh, ik mocht niet te veel in de zon zitten de komende dagen (wordt toch 20 graden... ) Want dan loopt de temp. in je mond op en komen er meer bacteriën. Ofzo Ik zit toch nooit in de zon, dus daar heb ik gewoon 'hm hm' op gezegd en niet echt geluisterd.

Hebben ze je kaak opgevuld met koe-bot-korreltjes? Zeiden ze dat? Gaaf

Geplaatst:

Klacht wegens tuinders spionage.................................................

Geplaatst:

Leg uit...

Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel.

Geplaatst:

Kwamen er vandaag 2 ongure typetjes (buitenlanders denk ik) op de tuin, en begonnen mijn aardbeirekken op te meten, raar

Hadden notieboekje bij en meter.

Ze hebben wel een kadoke achtergelaten

Geplaatst:

Ik klaag dat ik mijn werk nooit meer kan doen; ben daarvoor afgekeurd. Geen behandeling meer mogelijk, alleen pijnbestrijding... Grootste klacht in deze; Ik kan dat moeilijk accepteren, baal er stevig van en heb geen wat op deze leeftijd opnieuw te gaan beginnen . *(&^%$#%&())(*&%$##@##$%^^

Geplaatst:

Ja Helena dat is zeker balen! Als ik vragen mag hoe oud ben jij? en wat deed je voor werk? Na 15 jaar ergens gewerkt te hebben, moest ik ook een pittige studie gaan doen, en wat ik nu doe vind ik zo leuk zou niet meer anders willen. Dus misschien is er voor jou, na regen zonneschijn.

Geplaatst:

Loslaten is moeilijk, houdt graag de boel in eigen hand, opnieuw beginnen; veel vragen. Das waar alles heeft een reden en dit zal leiden naar iets nieuws, maar wat? Ben een doe-mens en dat met armen die niet meer kunnen is lastig..... Zet me aub niet achter een buro oid. Ben 50 + 2 en dat in deze tijd. Zag vandaag al wel leuke vacatures, weet alleen niet of ik dat kan/ mag. Uiteindelijk weet je dat pas wanneer je het probeert, vind ik. Maar heb inmiddels wel geleerd dat dat ten koste gaat van mijn lijf. Ik ga te ver door, wie niet luisteren wil, moet voelen. ... Dat was helaas de laatste x té pijnlijk en wil dat niet meer laten gebeuren, dat was geen leven. Ik had een zware fysieke taak in de zorg. Kan best nog werken maar wat . Moet leren er niet over na te denken en vertrouwen te hebben dat er best weer wat nieuws komt. Ben alleen té ongeduldig.

Geplaatst:
Kwamen er vandaag 2 ongure typetjes (buitenlanders denk ik) op de tuin, en begonnen mijn aardbeirekken op te meten, raar

Hadden notieboekje bij en meter.

Ze hebben wel een kadoke achtergelaten

Belastinginspecteurs? Aardbeibelasting - je weet wel - als je meer dan 10 kg per jaar oogst moet je per lopende meter bakken betalen...

Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu

Geplaatst:

Jorieke, bij mij hebben ze het niet gehad over in de zon zitten, ofwel niet in de zon zitten. Misschien omdat ik AB pillen slik? Heb jij die niet mee gekregen?

Over die koe-bot-korreltjes, die komen van Zwitserse koeien. Vraag me niet waarom, iets met de kwaliteit van de koeien (het bot dan). En als je dus een implantaat wilt/nodig hebt, en je kaak is een beetje aan de korte/smalle kant, dan krijg je die korreltjes erbij aangeplakt en dat moet dan samen met je eigen bot aangroeien tot 1 geheel. Daar kan je kaak even over doen, maar deeltjes van dat koe-bot blijven nog tot 10 jaar later in je kaak aanwezig. Heel apart ook om te horen. Ik ben zo'n nieuwschierig persoon die dat wel wil weten

Bors, wat hebben ze voor je achtergelaten? Toch niet weer een monitor, onderbroek of een dikke drol?

Helena, that sucks! (sorry voor de woordkeuze) Lukt dat nog wel met de moestuin?

Good things come in small packages

Geplaatst:

Echt niet tof Helena, klacht gegrond

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Helena, ik weet zeker dat er voor jou wat is, wat je leuk vindt, ken dus precies de in en outs niet. Maar als je eventueel begeleiding is, moet het goed komen, Ik werd gewoon ontslagen omdat ik te duur was, en is allemaal goed gekomen, beter nog.

Geplaatst:

Helena, wat rot voor je! Kan begrijpen dat je heel erg baalt.

Wat mankeer je, als ik vragen mag?

Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel.

Geplaatst:

Kruidje, dan gaat dat aardig oplopen perlopende meter, zouden het dan Agrarische EU inspecteurs geweest zijn?

Krijg ik misschien er zelfs subsidies bovenop

Helly in het doosje zat een Zeeuwse Bolus, zullen dus Sefardische bakkers geweest zijn als ik Wikipedia mag geloven

Was wel wreed lekker

Geplaatst:

Misschien wel mensen die jouw idee over willen nemen. En t enige wat ze dan achter laten is een eetbare drol

Geplaatst:

Wel een lekkere drol hoor

Geplaatst:

Zo hier leer je nog eens wat: In Zwitserland groeien koeien met de schoonste botten!!

Geplaatst:

@ Lenepeen, schouders links en rechts kunnen weinig meer hebben wat kracht betreft, bovenhands werken geeft forse slijmbeursontstekingen. Gelukkig kan onderhands werken nog wel en kan het meeste werk in de tuin gelukkig doorgaan. Klein voordeel: man is gaan helpen wieden in de tuin . Spitten deden we al niet. Dank voor reacties, zat er gister flink doorheen. Nu lekker geslapen en zo maar weer eens naar de tuin.

Geplaatst:

Off topic om mijn werk te laten zien, dus klaag ik dit werk niet meer te kunnen doen

Geplaatst:

Nu heb ik een keer wat te klagen. Een aantal weken zat mijn buurman al nieuwsgierig vragen te stellen over mijn moestuin. Maar ook een beetje een balletje op te gooien in de zin van of hij niet wat kon krijgen. Dus puntje bij paaltje ik had tomaten geplukt en dacht doe zo aardig om wat pomadori tomaten te geven. Duidelijk er bij gezegd dat het tomaten voor de pasta waren. Nou kwam die vanmiddag klagen dat hij die tomaten niet meer wilde want ze waren niet lekker op zijn boterham. Ik moest gelijk denken aan een paard en een bek. Laatste keer dat die wat krijgt.

Geplaatst:

Davo er zijn altijd mensen die nooit tevreden zijn, zelfs als het gekregen is en gratis.

Doet me denken aan 4 jaar geleden dat ik prei en wortelen ongewassen gaf aan mijn schoonzuster.

Had toen nog niet de faciliteit die ik nu heb om groenten proper gewassen thuis te krijgen.

Begon die achteraf te zeveren dat ze dat meer aan water had gekost dan dat ze diezelfde groenten in de suppermarkt zou gekocht hebben.

Was teven het eerste en laatste dat ze gekregen heeft, en dan maar tot op heden achter mijne rug zeggen dat ik een gierigaard ben die haar nooit iets geeft van groenten en fruit

Geplaatst:

Je hebt het behoorlijk getroffen met je schoonfamilie Bors

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Nou Jet,ik wilde precies hetzelfde zeggen, met die verhalen over jou schoonmoeder borsalino, heb je het niet echt getroffen met je schoon familie. maar je houdt nog steeds je humor er in met alles. helemaal super.

Geplaatst:

Ja ik weet het, maar mijn vrouw is niet zo, kan 2 redenen hebben ofwel is ze van de melkboer of ik heb ze goed afgericht

Zal wel dat laatste zijn me dunkt

Soms zeg ik wel eens tegen haar "Je bent precies Uw moeder" maar dat is eerder om der te pesten.

En is op dat moment haar dochter bij ons voeg ik er meteen aantoe " En jij bent precies Uw Bomma"

Dan zeggen ze samen "Jij bent precies.................." en breek ik ze af met dat ik een vondelingske ben dat ze niet in Nederland wilden en over de grens gedumpt hebben.

Ik weet het ben veel te goed voor deze wereld

Gisteren weer een mooi voorbeeld van ontevredenheid van mijn schoonmoeder gehoord.

Mijn vrouw was gisteren bij der moeder en die vraagt wat we gingen eten.

Andijvie dus, zegt die amaai dat hebben wij niet die is verdroogd met de hitte.

Ten eerste ze hebben ook grond om te tuinieren en ten 2de ze hadden geen andijvie zelfs staan.

Hoorde haar weer afkomen, en stelen kan niet, er hang een ander slot op mijn gaaskooi waar de andijvie staat

Geplaatst:

Kijk zo pak je je schoonfamilie aan. Wat een mensen.

Klagers zijn t waarbij t nooit goed is.. ik heb er geen andere woorden voor. Men mag toch blij zijn in deze tegenwoordige wereld, dat je wat gratis krijgt toegeschoven. En nog wel uit eigen tuin en niet van de supermarkt.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.